Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sliter med sjalusi og redd for å bli forlatt..

Gjest Sjalu

Anbefalte innlegg

Gjest Sjalu

Litt usikker på hvor jeg skal begynne og hvordan jeg skal ordlegge meg, er utrolig dårlig på å få sånne ting som dette på papiret..

Men, som topic tilsier, så sliter jeg rett og slett med sjalusi og er redd for å miste min kjære... Men, jeg har absolutt ikke noe grunn til dette.. Han har aldri gjort noe for å svekke min tillit til han (ikke jeg til han heller forsåvidt), og han er en faktisk kjæreste som er helt herlig, rett og slett..

Men når man drar på fester osv uten meg (jeg jobber ofte kvelden og helgene), er jeg livredd for å at han skal være utro mot meg, eller rett og slett finne ei som er bedre enn meg.. Så forlate meg til fordel for henne. Jeg er jo som dere skjønner ikke den med best selvtillit, selvom jeg vet hvor mye han elsker meg (vi har nettopp kjøpt leilighet sammen).

Men jeg får det bare rett og slett ikke ut av hodet.. Og tenker utrolig mange teite tanker når han er på fest/byen uten meg. Og merker jeg blir veldig fort sjalu og han nevner jentenavn på jenter jeg ikke har møtt..

Noen som har noe tips til hva jeg kan gjøre? Slitt med dette en god stund nå.. Vi er forresten litt over tjue årene begge to, og har vært sammen godt over ett år..

Kan vel nevne at jeg var utro mot eksen min, noe jeg aldri trodde jeg kom til å være, og fant en annen fremfor han, derfor jeg er litt redd for at typen min kan gjøre det samme.. Selvom jeg vet han ikke ville gjort det, men det KAN skje..

Jaja, ble vel litt rotete detta... Men råd tas imot med stor takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vet akkurat hvordan du føler, er i samme situasjon selv. Tror man bare må ta det ene steget og stole på personen, evt konfronter kjæresten din med dette. funket sånn delvis for meg, bare at jeg sitter med den følsen enda. hehe.

Lenke til kommentar

Hei.

Mange som sitter i samme situasjon, har de samme følelsene når det gjelder sjalusi.

men prøver så godt jeg kan å kontrollere de følelsene. Eneste jeg har funnet ut er at folk som er sjalu er de som ikke har et veldig godt bilde av seg selv (selvtilitt o.l.)

Jeg er sammen med en helt utrolig jente, men er redd for at hun skal finne noen bedre en meg, siden jeg ser på meg selv som "ikke akuratt den peneste/smarteste" karen i bygda.

Det handler om selvtilitt, hvertfall for min del, og sikkert for mange andre også.

Du kan jo starte å tenke slik som dette "siden den personen jeg er sammen med er så utrolig, da må jo jeg også være det siden jeg er sammen med en slik person".

Hjelper meg da :)

Endret av Halogen
Lenke til kommentar

Sliter med mye av det samme. Sliter med sjalusi når kompisen hennes ringer henne støtt og stadig. Blir sjalu når hun tilbringer en lang kveld med han, eller evt. noen andre gutte-venner.

Jeg føler at jeg ødelegger veldig mye for meg selv med sjalusien, og har derfor begynt å ta meg kraftig sammen. Tenke positive tanker, som at det er faktisk MEG den herlige jenta kommer hjem til hver kveld :) Hvor heldig jeg er som får kysse henne.

Men samtidig er jeg livredd for at jeg skal trå feil, og at hun slår opp. Det gjorde hun en gang før, og det var helt grusomt. Lang historie, men vi endte opp sammen igjen ganske kjapt, og har det egentlig bedre enn noensinne. Men jeg har den der feelingen i bakhodet enda. En ekkel feeling som minner meg på at hun faktisk slo opp på et tidspunkt. En feeling som gjør meg livredd for at det skal skje igjen.

Lenke til kommentar
Gjest trådstarter

Jeg har pratet med han om det (han merker VELDIG fort om jeg tenker på noe, eller noe er galt). Også sier han ting til meg som gjør at jeg føler meg bedre og hele den pakka der.. men så fort han stikker ut igjen og jeg er alene med mine teite tanker, så kommer det opp igjen :s.

Og ja, har selvfølgelig med selvtilliten å gjøre.. Jeg har ikke best selvtillit, men jeg vet han sleit leeeenge for å få meg.. Men ja.. Utrolig vanskelig å forklare.. My mind play tricks on me!

Lenke til kommentar

hmm.. Det er ikke så mye du kan gjøre selv tror jeg. Kjæresten min er ganske lik som deg, men jeg fant ut at løsningen var at jeg måtte slutte å gå ut og sånn. Så nå har jeg helt sluttet å drikke og feste, så jeg trener hver eneste dag istedenfor. jeg nevner aldri noe som kan gjøre henne sjalu eller noe i sånt, sånn at hun skal ha det bra :) Men hun stilte ikke det som noe krav, det var jeg selv som bestemte meg for å gjøre det sånn. Så jeg vil ikke satse på å stille det some noe krav til han. Kanskje du kan be han reise litt mindre på fest? Eller spør om han kan sende deg meldinger i løpet av kvelden, ringe deg, etc.

Lenke til kommentar
Gjest trådstarter
hmm.. Det er ikke så mye du kan gjøre selv tror jeg. Kjæresten min er ganske lik som deg, men jeg fant ut at løsningen var at jeg måtte slutte å gå ut og sånn. Så nå har jeg helt sluttet å drikke og feste, så jeg trener hver eneste dag istedenfor. jeg nevner aldri noe som kan gjøre henne sjalu eller noe i sånt, sånn at hun skal ha det bra :) Men hun stilte ikke det som noe krav, det var jeg selv som bestemte meg for å gjøre det sånn. Så jeg vil ikke satse på å stille det some noe krav til han. Kanskje du kan be han reise litt mindre på fest? Eller spør om han kan sende deg meldinger i løpet av kvelden, ringe deg, etc.

Jeg prata med han om at jeg følte han festa litt mye en periode, så han trappa ned på det. Han spørr meg alltid hver gang om han "får lov". Han vet jo jeg svarer ja, så er vel for å vise at han respekterer meg og at han forteller meg hvilke planer han har.. Han sender meg alltid meldinger når han er på fest, og tar telefonen når jeg ringer, som oftest ;p. Men ja, vil ikke stille det som ett krav at han skal slutte å drikke, det blir bare for teit.. Vet han gjør det for å være sosial med kamerater bare, og ikke "ååh, nåå skal jeg bli så full" for han er sjelden veldig full når han kommer hjem. Men ja.. Han virker jo perfekt, og ER jo perfekt.. Egentlig er det litt rart at jeg er så redd for det, men får liksom ikke tanken bort.

Lenke til kommentar

tenk realistisk! er det ment for å vare gjør han ingenting, og om han skulle finne på å gjøre det så er det kanskje for det beste, så slipper du å kaste bort mer tid på noen som ikke er verdt det.. slående nok så er det en frase som for lengst har krysset over til klisjé-arkivet som passer best i slike situasjoner.. "det finnes flere fisk i havet".. så ikke gi opp håpet, og for guds skyld ikke la deg lure til å tilgi han om han skulle være så dum å missbruke sjangsen han fikk på deg.. tenk, du er fantastisk! du er verdt all kjærlighet som kommer din vei, og det finnes ingen grunn som er god nok til å ikke finne noen som virkelig vet hva du fortjener!

Lenke til kommentar
Kan vel nevne at jeg var utro mot eksen min, noe jeg aldri trodde jeg kom til å være, og fant en annen fremfor han, derfor jeg er litt redd for at typen min kan gjøre det samme.. Selvom jeg vet han ikke ville gjort det, men det KAN skje..

og for guds skyld ikke la deg lure til å tilgi han om han skulle være så dum å missbruke sjangsen han fikk på deg..

Ehm... :roll:

Hvis han tilgav henne, burde vel hun vise samme tilgivelse for han?

Lenke til kommentar
Gjest trådstarter

og for guds skyld ikke la deg lure til å tilgi han om han skulle være så dum å missbruke sjangsen han fikk på deg..

Ehm... :roll:

Hvis han tilgav henne, burde vel hun vise samme tilgivelse for han?

Det er snakk om to forskjellige personer her nå da.. Jeg var utro mot eksen, aldri vært utro mot han jeg er sammen med nå!

Lenke til kommentar

Nå høres jeg sikkert ut som Satans høyere hånd, men jeg syntes for å være helt ærlig at du fortjener å være så sjalu, når du faktisk har vært utro før selv.

Det jeg tror hjelper mange i din situasjon, er å prøve å tenke at dersom han faktisk er utro så er han langt ifra den personen du burde være sammen, det vil komme frem, og du vil til slutt gå ut av banen som "vinneren".

Lenke til kommentar

Jaja, ble vel litt rotete detta... Men råd tas imot med stor takk!

Kan det være at du har veldig dårlig samvittighet for dette, og er redd for at det skal slå tilbake på deg selv? Virker litt sånn på måten du fremstiller dette på.

Uansett, dette er fortid, og se heller på det du har nå og tenk heller på at du har en kjæreste som vil bo med deg :)

Se det positive i at du faktisk har en kjæreste og nyt tiden med den personen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...