Largie Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 Jeg har lenge vært mektig irritert over 200 krs-grensen for tollfri import i Norge. For ca 3 mnd siden sendte jeg en mail til Hagesæter om hvorfor ikke dette forslaget fremmes igjen. Den gangen fikk jeg et vagt svar, men uoppfordret i går fikk jeg en ny mail som blåser litt liv i saken <<tollfri import.doc>> Takk for mail. Vedlagt følger kopi av forslag som vi nettopp har fremmet om å heve grensen for tollfri import til kroner 1.000,-. Om dette forslaget går gjennom eller ikke vil bli avklart om ca. 1 mnd. Med vennlig hilsen Gjermund Hagesæter Stortingsrepresentant FrP Skatte- og avgiftspolitisk talsmann Tlf 23313086 / Mob 93420679 Vedlagt ligger forslaget som skal fremmes. Hva mener du om saken? tollfri_import.doc Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 19. april 2008 Del Skrevet 19. april 2008 (endret) For noen år siden, når jeg var yngre, mer naiv og selvopptatt, så ville jeg definitivt støttet en økning til 1000kr (eller enda mer), kun for min egen vinnings del. Nå har jeg imidlertid inntatt samme holdning som i det siste avsnittet i dokumentet: (sitat) "En konkurransevennlig løsning på dette kunne vært et smidigere system der forbrukeren betalte merverdiavgift på innførsel, men fikk varen direkte levert i postkassen, uten at Posten utførte noe administrasjonsoppdrag." Altså, at man betaler 25% mva på ALL import uansett beløp fra utlandet, men med kroner 0,- i fortollingsgebyr til posten o.l. aktører. Det finnes ingen rasjonelle grunner til at vi skal subsidiere utenlandske nettbutikker, (for det er jo i realiteten det vi gjør, når vi tillater dem å selge varene avgiftsfritt, mens norske forhandlere av samme vare derimot må kreve inn mva) men mange gode grunner til å la være... Edit: fjernet unødvendig quoting... Endret 19. april 2008 av Inge Rognmo Lenke til kommentar
Raijin Skrevet 19. april 2008 Del Skrevet 19. april 2008 Blir grensen for gaver hevet til 5000? xD Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå