tirpiz Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 hei.. Jeg har kjørt ice D-50 som man skal sette i USB porten.. Kan man omkoble USB til vanlig cat-5 eller cat-6 nettverks kabel? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 Nei, USB enheter kan bare plugges i en USB port. Lenke til kommentar
tirpiz Skrevet 8. april 2008 Forfatter Del Skrevet 8. april 2008 Det vet jeg. Men tenkte å ha lan. finnes det usb huber eller lignede. Lenke til kommentar
Joney Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 (endret) Det vet jeg. Men tenkte å ha lan. finnes det usb huber eller lignede. Uhm, det finnes usb-huber ja, er ikke helst sikker på hva du mener nå... En hub eventuelt switch som brukes til nettverk som får spenning gjennom usb-porten, eller en usb-hub som gjør om en usbport til flere usbporter? Men hvis du lurer på om du kan kjøre LAN over usb så er svaret nei. Endret 16. april 2008 av Joney Lenke til kommentar
Yitzak Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Det vet jeg. Men tenkte å ha lan. finnes det usb huber eller lignede. Uhm, det finnes usb-huber ja, er ikke helst sikker på hva du mener nå... En hub eventuelt switch som brukes til nettverk som får spenning gjennom usb-porten, eller en usb-hub som gjør om en usbport til flere usbporter? Men hvis du lurer på om du kan kjøre LAN over usb så er svaret nei. Hei Litt sent å svare på denne topicen tror jeg, men hvis denne problemstillingen fremdeles er "gyldig" så tillater jeg meg å svare allikevel. Det finnes flere forskjellige produkter som kan brukes her. Som feks en type HUB som kobles til dit LAN, hvor du kan koble flere forskjellige typer USB produkter som, USB harddisk, USB scanner, USB modem, USB media spiller, etc. Dette kobles hvor som helst i Lanet ditt, (en trenger da ikke å bry seg om den begrensningen på 5 meter som USB har)og du installerer da noe software på pc`en din som gjør at du får tilgang til disse USB enhetene som om de var koblet lokalt på din egen USB port på pc`en.. (Feks: Agilent E5813A), Det finnes også andre typer USB/Lan koblinger som kobles direkte til din USB port på PC`en din, (som egentlig er en overgang til Cat5 kabel, og i andre enden er en tilsvarende plugg som conventerer fra Cat5 til USB igjen). På den måten har en direkte kobling mellom PC og USB enhet men har da unngått den begrensning som USB har på 5 meter.. (en sånn sender/mottaker har en begrenset lengde på cirka 50 meter)Eksempel: Funnet på Ebay Jeg ville også nevne her at det finnes i tillegg USB kabling som kan koble 2 pc`er (eller flere) sammen som om de var i et LAN.. Eksempel: Også funnet på Ebay Håper disse svarene var til noe Hjelp.. Yitzak Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå