Gå til innhold

Uravstemning tariff 2008

Anbefalte innlegg

Hva skal dere stemme?

De nye opptjeningsreglene vil ha full virkning først for de som er 62 år i 2025. Javel? Så alle som ikke har 40 år i arbeidslivet når de kan gå av med pensjon ved 62 år etter 2025 blir tvunget til å jobbe mer? Er dette det de kaller en avtale for slitere? Det at du nå kan fortsette å jobbe etter man er pensjonert er tydeligvis løsningen. Men hvorfor skal man bli tvunget til å fortsette med arbeid etter pensjon? Er det ikke bedre med en ordning som heller tar snittet av et x antall (overkommelige) år og la sliterene gå av med helsen i behold?

De eldste er frittatt fra opptjeningsreglene????

Det må være en grunn til at de som går av med pensjon i nærmeste fremtid er sikret, det er de som har sittet rundt bordet under forhandlingene og det er de som hadde ropt høyest over denne avtalen da den ikke vil være gjennomførbar. Dere er noe luringer LO, ordner for dere selv og avtaler drit for oss andre. Hvis LO ikke hadde interesse for å kjempe for den yngre garde så burde dere heller ikke laget noen avtale som angikk den yngre garde. Ihvertfall ikke en slik rævva avtale. jadajda den skal opp til evaluering etter hvert, tror dere ikke vi kommer til å kreve samme avtale? Dette blir en kasteball som ingen gidder å ta ansvar for. Problemet blir vel bare at til slutt så er pensjonsfondet tomt, da kan ikke flere få en slik avtale. Men da ligger vel dere i graven sammen med AFP ordningen deres. Det var ikke dere som oppfant oljen, det var bare dere som fant den først. Dere eier den ikke. Egoister.

Var denne ordningen verdt å ofre lønn for?

Ikke for min del, om 37 år så skal jeg inn i ordningen. Ser vanskelig for meg at den eksisterer da. Jeg vil heller ha lønn som gir meg muligheten til å kunne sikre meg selv, for jeg tror det vil bli dyrt for meg å bli pensjonist, dyrere enn nå.

Jeg har stemt nei.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...