Justin_Sane Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 Hei, Jeg skal kjøpe inn en større multifunksjons printer for bedriften min. Jeg har funnet ut at de fleste vi har hatt kontakt med (Canon, Konica Minolta, Sharp og Xerox) har ganske like muligheter når det kommer til maskiner. Virker som at jeg klarer å presse de ned på ca samme pris. (snakker om printere på 50.000+) Spørsmålet mitt er om noen har noen anbefalinger evt advarsler når det kommer til noen av disse og deres printere. (altså om du vil klage på f.eks Canon's kamera så har det 0 å si for meg) Det er da antageligvis service/kvalitet/brukervennlighet som er det viktigste, om det ikke er noe spesielt annet noen har å komme med. Takk for all svar Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 Hvilken funksjon på MFP'n er du mest ute etter? Kopifunksjonen, scannefunksjonen eller utskriftsfunksjonen? Fra tidligere erfaringer så var HP overlegen på utskrift og scanning, mens at ukjente grunner var de blandt de svakere på kopi (ganske utrolig når scanning og utskrift var bedre)... Når det gjelder service så bør du passe veldig opp for kostnadene. Noen har tendenser til å selge maskinen billig, men slenger på noen sinnsyke vedlikeholdskostnader osv. Lenke til kommentar
Justin_Sane Skrevet 9. april 2008 Forfatter Del Skrevet 9. april 2008 Det som er mest viktig er utskrift av farge A3 og A4 og brette funksjon. Noe som alle de over har. HP er egentlig utelukket. Har snakket med dem, virker som de er for store til å virkelig bry seg. Jeg er klar over kostnadene. Vi kommer antageligvis til å leie og ikke kjøpe. Men jeg skal få alle kostnadene ca likt uten problemer. Så sånn sett blir ikke pris et stort issue. Lenke til kommentar
Snipper Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 (endret) Hei, Jeg skal kjøpe inn en større multifunksjons printer for bedriften min. Jeg har funnet ut at de fleste vi har hatt kontakt med (Canon, Konica Minolta, Sharp og Xerox) har ganske like muligheter når det kommer til maskiner. Virker som at jeg klarer å presse de ned på ca samme pris. (snakker om printere på 50.000+) Spørsmålet mitt er om noen har noen anbefalinger evt advarsler når det kommer til noen av disse og deres printere. (altså om du vil klage på f.eks Canon's kamera så har det 0 å si for meg) Det er da antageligvis service/kvalitet/brukervennlighet som er det viktigste, om det ikke er noe spesielt annet noen har å komme med. Takk for all svar Om maskinen skal brukes mye til print så for all del velg HP. HP er store og bryr seg kanskje ikke så mye... men det er en grunn for at de er store... Endret 12. september 2008 av Snipper Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 (endret) Har du sett på Ricoh? Vi har hatt et par store Ricoh multifunksjonsprintere de siste årene og er kjempefornøyd med servicen i alle fall i Oslo området. Har opplevd å melde et problem og hatt tekniker på døren på under 20 minutter! Og tro meg, når du har en slik maskin blir du 100% avhengig av kjapp service de få gangene det trengs I dag har vi en MP C3000 med A3 faks, skanner, kopi og printer samt etterbehandling i form av sortering og stifting/innbinding, men maskinen kan også utstyres med etterbehandlere som falser og huller. Alt styres via et enkelt web-grensesnitt (som sikkert de fleste andre printere for den saks skyld) og fjerndiagnostiseres fra Ricoh som gjerne fikser problemer online. Økonomikontroll etc. er også veldig bra styrt gjennom oppsett av brukertilgang med passordkontroll for farger, sikkerhet i forbindelse med utskrift av sensitive dokumenter etc. Vi har også en leieavtale med Ricoh som fungerer svært godt og sikrer mot uforutsette utgifter. http://ricoh.no/products/copiers/general_office/index.xhtml Endret 13. november 2008 av trn100 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå