_Adler_ Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 (endret) Heisann. Er på utkikk etter en LCD TV på ca. 32 tommer. Den kan ikke være breiere enn ca. 82 cm, pga. plassbegrensninger. Prisen er ikke så viktig. Har ikke så mye peiling på dette, men må være Full HD og skal brukes til DVD, parabol. Noen som kunne kommet med noen anbefalinger? Takk. Endret 8. april 2008 av _Adler_ Lenke til kommentar
skreii Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 (endret) Er ute etter det samme, så hadde vært fint om noen kunne komme med anbefalinger : ) Endret 9. april 2008 av skreii Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 De fleste (alle?) 32" har HDready 768 piksler høyt panel, og viser gjerne bildet i 7020p. Skal du opp i full HD, 1080 piksler i høyden, må du nok opp i 37". Det er derfor vanskelig å anbefale noen FullHD 32". Selv i 720p er bildet på en DVD eller standardoppløsning TV-sendinger skalert opp fra 576 linjer i høyden. Det er neppe noe å vinne på å skalee opp til 1080. Og dersom du ikke sitter med nesa i skjermen, vil du neppe se forskjell selve med Blu-ray, som vel har 1080 piksler i høyden, eller FullHD TV-sendinger, hvis du har tilgang til det. Anbefalingen er derfor å velge om du vil gå opp i størrelse, eller droppe kravet om FullHD. Og bestemme deg for om du vil ha en billig men helt grei 32" som Tatung V32MCAK (den har jeg, kan anbefales) og kanskje avskrive den fort slik at du kan bytte om få år når teknologien har utviklet seg videre, eller kjøpe noe annet til høyere pris. Lenke til kommentar
TwiiK Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Skal du ha 32 tommer så er det ingen vits å gå få fullHD. Vet at dette er noe som står overalt, men jeg sier det av erfaring. Du må sitte grisenærme skjermen for å se forskjell, samt det blir mye mer oppskalering på dvd, tv og lignende. Dersom du en sjelden gang faktisk kobler en pc til tven så er fullHD på en 32 tommer så smått at du må sitte like nærme som en pcskjerm for å se noe som helst. Jeg eide Tatung 42" FullHD i en stund, den var rett og slett skit på alle punkt. Prøvde så en Tatung 32" HD-ready (den alle sier er så bra). Den var nesten like dårlig. Grøtete farger, elendig kontrast, dårlig med pc, dårlig til spilling - generelt det man forventer fra en tv til 3000kr. Nå har jeg en Sony 32S3000 og den er så perfekt at jeg nesten feller en tåre hver gang jeg slår den på og tenker på Tatungene som en gang opptok plassen. S3000 er prikk lik D3000 for det jeg vet bortsett fra at S3000 ikke har slik 100hz teknologi. Vet ikke hva det er, men er ikke noe jeg har savnet til verken film, spilling eller pcbruk. Lenke til kommentar
lobfredd Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 De fleste (alle?) 32" har HDready 768 piksler høyt panel, og viser gjerne bildet i 7020p. Skal du opp i full HD, 1080 piksler i høyden, må du nok opp i 37". Det er derfor vanskelig å anbefale noen FullHD 32". Selv i 720p er bildet på en DVD eller standardoppløsning TV-sendinger skalert opp fra 576 linjer i høyden. Det er neppe noe å vinne på å skalee opp til 1080. Og dersom du ikke sitter med nesa i skjermen, vil du neppe se forskjell selve med Blu-ray, som vel har 1080 piksler i høyden, eller FullHD TV-sendinger, hvis du har tilgang til det. Anbefalingen er derfor å velge om du vil gå opp i størrelse, eller droppe kravet om FullHD. Og bestemme deg for om du vil ha en billig men helt grei 32" som Tatung V32MCAK (den har jeg, kan anbefales) og kanskje avskrive den fort slik at du kan bytte om få år når teknologien har utviklet seg videre, eller kjøpe noe annet til høyere pris. Ja den Tatungen kan virkelig anbefales! De fleste (alle?) 32" har HDready 768 piksler høyt panel, og viser gjerne bildet i 7020p. Skal du opp i full HD, 1080 piksler i høyden, må du nok opp i 37". Det er derfor vanskelig å anbefale noen FullHD 32". Selv i 720p er bildet på en DVD eller standardoppløsning TV-sendinger skalert opp fra 576 linjer i høyden. Det er neppe noe å vinne på å skalee opp til 1080. Og dersom du ikke sitter med nesa i skjermen, vil du neppe se forskjell selve med Blu-ray, som vel har 1080 piksler i høyden, eller FullHD TV-sendinger, hvis du har tilgang til det. Anbefalingen er derfor å velge om du vil gå opp i størrelse, eller droppe kravet om FullHD. Og bestemme deg for om du vil ha en billig men helt grei 32" som Tatung V32MCAK (den har jeg, kan anbefales) og kanskje avskrive den fort slik at du kan bytte om få år når teknologien har utviklet seg videre, eller kjøpe noe annet til høyere pris. Ja den Tatungen kan virkelig anbefales! De fleste (alle?) 32" har HDready 768 piksler høyt panel, og viser gjerne bildet i 7020p. Skal du opp i full HD, 1080 piksler i høyden, må du nok opp i 37". Det er derfor vanskelig å anbefale noen FullHD 32". Selv i 720p er bildet på en DVD eller standardoppløsning TV-sendinger skalert opp fra 576 linjer i høyden. Det er neppe noe å vinne på å skalee opp til 1080. Og dersom du ikke sitter med nesa i skjermen, vil du neppe se forskjell selve med Blu-ray, som vel har 1080 piksler i høyden, eller FullHD TV-sendinger, hvis du har tilgang til det. Anbefalingen er derfor å velge om du vil gå opp i størrelse, eller droppe kravet om FullHD. Og bestemme deg for om du vil ha en billig men helt grei 32" som Tatung V32MCAK (den har jeg, kan anbefales) og kanskje avskrive den fort slik at du kan bytte om få år når teknologien har utviklet seg videre, eller kjøpe noe annet til høyere pris. Ja den Tatungen kan virkelig anbefales! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå