GunnarK Skrevet 1. mars 2003 Del Skrevet 1. mars 2003 Vil instalere Linux på denne maskinen, den kjører win 95 nå. Har RedHat 7.2 og Mandrake 8.2 på en cd er noen av desse ok ? Skal bruke maskinen stort sett til JAVA. på forrhånd takk. Lenke til kommentar
Knuty Skrevet 1. mars 2003 Del Skrevet 1. mars 2003 Tja.. Mandrake og RedHat er vel litt for tungt til en så gammel maskin? Lenke til kommentar
whoi Skrevet 1. mars 2003 Del Skrevet 1. mars 2003 Jeg har RedHat 7.3 på en gammel p90 med 64mb ram. Funker ganske bra det, men det er uten X da. Lenke til kommentar
adyton Skrevet 1. mars 2003 Del Skrevet 1. mars 2003 Tror det vil funke greit med RedHat 7.2, men ikke med KDE eller Gnome. De krever mye. Ettersom jeg ikke har testa eller vet om noen annen X, kan jeg ikke annbefale en. Men det funker fint uten, å bare bruke kommandolinja. Lenke til kommentar
Yamato47 Skrevet 1. mars 2003 Del Skrevet 1. mars 2003 Jeg vil anbefale deg å prøve FreeBSD! FreeBSD er et utrolig tøft og gjennomstrukturert OS. Linux er fragmentert i en haug forskjellige distroer - FreeBSD er _et_ konsistent OS. FreeBSD har som minstekrav 386 med 16 mb ram, samtidig som akkurat det samme OS-et driver svære servere. Du må regne med litt lesing, men ikke mer (heller mindre) enn hvis du går for Linux. Håndboka er den store tingen å lese i. Det er rimelig rett-fram å installere. Teknisk sett er FreeBSD og Linux så likt at de fleste kommandoer er like, samt at det aller meste av Linux-programmer kan kjøres i FreeBSD. Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 2. mars 2003 Del Skrevet 2. mars 2003 Vil instalere Linux på denne maskinen, den kjører win 95 nå.Har RedHat 7.2 og Mandrake 8.2 på en cd er noen av desse ok ? Skal bruke maskinen stort sett til JAVA. Jeg ville i hvertfall holdt meg unna X på en såpass svak maskin. Problemet ditt er at også Java er rimelig krevende å holde på med, selv små programmer tar fort mye minne og med bare 16MB RAM må du nok belage deg på masse swapping Prosessoren er heller ikke i råeste laget, men den lille RAM'en din er helt klart det største problemet. For all del, maskinen er en ypperlig kandidat for linux-bruk men kanskje ikke akkurat til java-programmering. Lenke til kommentar
termos Skrevet 2. mars 2003 Del Skrevet 2. mars 2003 Jeg anbefaler at du prøver deg frem selv. Lenke til kommentar
Le Bastard Skrevet 3. mars 2003 Del Skrevet 3. mars 2003 Har du tenkt på Slackware? www.slackware.com Jeg bruker slackware selv, og finner den utmerket. Men du må finne fram sjøl! Lykke til :wink: Lenke til kommentar
Rafael Skrevet 3. mars 2003 Del Skrevet 3. mars 2003 Kjør hvertfall noe så enkelt som Blackbox som WM, eller noe annet. Ellers så sitter du der og skriver til swap-disken som om du var i windows. Lenke til kommentar
Le Bastard Skrevet 3. mars 2003 Del Skrevet 3. mars 2003 En annen god Windowmanager er Fluxbox (www.fluxbox.org) Prøv den! Lenke til kommentar
trench Skrevet 4. mars 2003 Del Skrevet 4. mars 2003 Vil instalere Linux på denne maskinen, den kjører win 95 nå.Har RedHat 7.2 og Mandrake 8.2 på en cd er noen av desse ok ? Skal bruke maskinen stort sett til JAVA. på forrhånd takk. Jeg ville lagt inn debian på denne http://www.debian.org og isoen finner du her: ftp://ftp.uninett.no/linux/debian-iso/3.0_r1/i386/ Du kan også ta turen innom #linuxhelp.no på efnet. /server irc.banetele.no Der vil du finne flere som sikkert har samme problemet som deg. Eller http://www.freenode.net og #linux.no på dette nettet finner du også diverse folk som lager debian. Men bruk google aktivt også Lenke til kommentar
Mr_NICe Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 Jeg har selv god erfaring med bruk av FreeBSD på eldre maskiner som denne, jeg ville gitt freebsd en kjangs. www.freebsd.org for informasjon, www.freebsd.org/handbook for hjelp av installasjon osv. Lenke til kommentar
Øyst Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 Hva med Vector Linux. Synes den er god på litt eldre maskiner. Se http://www.madpenguin.org/article.php?sid=69 for omtale. Lykke til! Lenke til kommentar
AMPFILER Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 det er jo ikkeno problem det da vel.. jeg har en 486 her hjemme som jeg har windows 2000 server på .. ikkeno problem. Lenke til kommentar
whoi Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 det er jo ikkeno problem det da vel.. jeg har en 486 her hjemme som jeg har windows 2000 server på .. ikkeno problem. Det er en dx100 det eller? Lenke til kommentar
AMPFILER Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 det er jo ikkeno problem det da vel.. jeg har en 486 her hjemme som jeg har windows 2000 server på .. ikkeno problem. Det er en dx100 det eller? he he det veit jeg ikke.. den er vel fra 80 taller og er en compaq 20GB scsi 15k rpm.. yeee. bruker vel 2 minutter for å telle opp 74 MB ram.. lol Lenke til kommentar
whoi Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 Hehe, det var en spøk. En 486 ville antageligvis brukt en uke bare på å starte windows 2000 server Lenke til kommentar
AMPFILER Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 hmmz nei den bruker ikke så lang tid.. bruker vel hmm 5 min til den er redy to go.. he he Lenke til kommentar
sete Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 Tror jeg skal bruke min Pentium 100MHz/64MB EDO til filserver Slenger inn Windows 2000 Server eller en eller annen Linux-distro. Vil det gå?? Lenke til kommentar
whoi Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 Jeg ville ikke satsa på windows 2000 server. Bruk linux du. Hvis du skal ha X, så ikke bruk nyeste kde eller gnome, de er ganske tunge. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå