Gå til innhold

Nokia 6300 er fysisk farlig.

Anbefalte innlegg

Hei, jeg bruker en Nokia 6300 som jobbtelefon og etter mine erfaringer så vil jeg anbefale at samtlige som har en slik kaster den så langt unna som mulig, og for de som vurderer å kjøpe velger noe helt annet.

Etter bare fem minutter med snakking får jeg en sterk hodepine og etter ti minutter begynner jeg å bli kvalm av å snakke i mobilen, jeg kjenner at den påvirker hjernen min generellt sett og spesielt der jeg holder mobilen. Dette kan ikke være trygt i det hele tatt og jeg har krevd å få en annen arbeidstelefon, det har aldri vært slikt med andre telefoner jeg har hatt, og selv med dem bruker jeg bare headset for å være helt sikker.

Det var ikke alltid jeg var skeptisk til stråling, men etter å ha lest en del om dette og erfart med noen mobiler så vil jeg anbefale dere alle til å bruke headset med tråd og ikke blåtann. Dere er kanskje ikke enige med meg, men det finnes rapporter der bruk av mobiltelefon og trådløst headset øker sjansen for svulster i hjernen og jeg ønsker ikke å ta noen sjanser lengre. Om dette blir mottatt som skremselspropaganda så ønsker jeg at dere kanskje søker litt selv på internett om dette, for generelt sett er dette veldig skremmende og en indikator på at mobiler som er sertifisert ikke nødvendigvis er trygge å bruke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+891234

Jeg merker det samme som trådstarter, jeg blir eksepsjonelt varm i hodet selv etter en kort samtale med 6300. Noe lignende problem har jeg ikke opplevd med andre telefoner.

Lenke til kommentar

Eg kan sikkert finne 10 andre ekspertar som seier det motsatte. Inntil noko er bevist vil eg ikkje trekke noko konklusjon i saker som dette sidan det for det meste er synsing og testar som viser forskjellige resultat alt etter kven som utfører den.

Lenke til kommentar

Jeg har merket det samme med mobilene jeg har hatt. En stund snakket jeg i mobilen flere timer hver dag.. og det nytter ikke å si noe annet enn at jeg merket godt at jeg ble rimelig varm i hodet og øm i øret.. (mer enn jeg burde bli fra snakkinga i andre enden, mener jeg).

Så etterhvert har jeg investert i headset med ledning - og propaganda eller ei, det ble bedre med en gang. Og om det ikke har noen direkte sammenheng med noe annet, er det ihvertfall mindre ubehagelig når jeg ringer mye.

Ellers.. når det gjelder den tekniske forklaringen - det er ikke "helseskadelig" å stå rett foran en større rf- sender en stund heller. Men du blir nå strålet rimelig kraftig allikevel. Og vi kan jo ikke gjøre noe særlig annet enn å anta at det ikke er skadelig nok, på lik linje med annen lokalisert stråling vi blir utsatt for daglig, til å ha noe utslag på lang sikt (inntil det motsatte er bevist ;) ). Men det er også alt.

Endret av nipsen
Lenke til kommentar

Har aldri merka noe til stråling fra telefoner. Pleier ikke ha så samtaler på flere timer og sånn men .. jeg sover med flere mobiler ved hodeputa vær natt :) (vekkerklokker)

Men signalet er vel ikke like sterkt så lenge man ikke snakker..

men men .. stråling bryr jeg meg egentlig ikke noe om.

Lenke til kommentar

Jeg har gjort tester med Nokia 6300 og andre telefoner som K750i og Siemens S55. Nokia 6300 blir veldig varm bak ved antennen og foran ved høyttaleren, Nokia K750i og S55-en blir ikke varme. Dette er når telefonen ligger på et bord uten kontakt med et hode eller annen kroppsvarme.

Nå kan muligens metallet bak i samhandling med senderen gjøre den varm, men hvorfor egentlig? Samler metallet opp varmen, men plastikk ikke gjør?

Hvis dere har en Nokia 6300 og gratis ringeminutter. La den ringe til en annen telefon og la den ligge på et bord. Helst over en halv time. Den blir varm varm for å si det sånn. Og nei, det er ikke batteriet som lager varmen her. Blir andre metall telefoner også like varme??

Endret av Xpi
Lenke til kommentar

Jepp, eg og har merka dette. Mange blir skeptisk til at dei blir varm på øyret når dei pratar i mobiltelefon. Eg synest det er heilt naturleg sidan telefonen er varm og det blir ekstra varmt når du held den inntil kroppen som ikkje får avgitt all varmen.

6300 er av dei varmaste eg har vore borti, så at dette er litt av grunnen til plagene til trådstarter er slett ikkje usannsynleg. Du skulle prøvd å halde telefonen der mens den dreiv med noko utan utgåande signal. Der kan riktignok placeboeffekten spele inn, så kor påliteleg det blir er ikkje godt å vite.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...