Gå til innhold

Kulturo: Klassikeren: Alien

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alien er uten tvil min all time favoritt film, og har vært det i mange mange år. Filmen er genial, og det at det tar så lang tid før vi får se monsteret for første gang forsterker bare den grufulle stemningen vi blir presentert for. Og jeg har aldri sett en mer grufull skapning på film enn Alien monsteret til H.R.Giger, og tror aldri jeg kommer til å gjøre det. Rett og slett perfeksjon fra kunstneren. Og man skulle ikke tro filmen er nærmere 30 år, det skal geniet Ridley Scott ha mye av æren for. Og takket være denne filmen fikk vi en fantastisk oppfølger med James Cameron's Aliens.

Lenke til kommentar

Fantastisk film, spesielt på grunn av filmuniverset og designet, som jeg mener er av helt unik kvalitet når det kommer til denne typen filmer (selv om den ikke overgår 2001 (noe annerledes film kanskje, men det er jo en god del likheter også. Så var vel 2001 en viktig inspirasjonskilde til Alien).

Aliens er blant tidenes aller feteste actionfilmer, forøvrig. De to siste filmene er av litt lavere kvalitet, men sett i forhold til andre oppfølgere, og ikke minst oppfølgere til oppfølgere og oppfølgere til oppfølgere til oppfølgere, holder hele serien temmelig høy standard.

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...