Bollero Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 Når man bruker scartkabel og AV på TV'n fra en digital bakkenettdekoder, er det da nødvendig at TV'n har tuner? Kan det brukes en data LCD flatskjerm? Lenke til kommentar
theboss22 Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 Når man bruker scartkabel og AV på TV'n fra en digital bakkenettdekoder, er det da nødvendig at TV'n har tuner? Kan det brukes en data LCD flatskjerm? Du trenger ikke noen tuner hvis du har scart nei;).. Lenke til kommentar
Bollero Skrevet 9. april 2008 Forfatter Del Skrevet 9. april 2008 Når man bruker scartkabel og AV på TV'n fra en digital bakkenettdekoder, er det da nødvendig at TV'n har tuner? Kan det brukes en data LCD flatskjerm? Du trenger ikke noen tuner hvis du har scart nei;).. Lenke til kommentar
Bollero Skrevet 9. april 2008 Forfatter Del Skrevet 9. april 2008 Når man bruker scartkabel og AV på TV'n fra en digital bakkenettdekoder, er det da nødvendig at TV'n har tuner? Kan det brukes en data LCD flatskjerm? Du trenger ikke noen tuner hvis du har scart nei;).. Takk Boss Kan du kanskje fortelle litt om hvilke muligheter jeg da har mot en digital bakkedekoder med scart og HDMI kontakt. Det finnes vel kanskje ikke kontakter/kabler som passer mot en dataskjerm? Lenke til kommentar
Douglas Quaid Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 På ein vanleg dataskjerm er det berre DVI eller VGA. DVI overfører ikkje lyd slik som HDMI gjer, ergo må ein ha audiokabel frå tuneren til skjermen. Tuneren har vel ikkje nokon audio-utgang? Eg har aldri sett løysingar for slikt, og ser fram til at nokon svarar på det. Kunne sjølv tenkt meg å bruke dataskjermen min for å motta bakkenettet Lenke til kommentar
theboss22 Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 hehe.. men må bare spørre om en ting først. Hvorfor bruker du ikke bare en TV skjerm? men tilbake til spørsmålet ditt. Det er ikke så lett og koble en digitalboks til en dataskjerm. greit det går hvis du har en av de siste på markedet, med audio utgang på. Da setter du audiokabelen i lydutgangen på boksen, også signal kabelen i dataskjermen, scart/HDMI. (Hvis du skal bruke scart så må du nok kjøpe en switcher, men HDMI er det på de nyeste skjermene.) Da er du i boks da. Men vil jo helst anbefale å bruke en tv skjerm. en dataskjerm er ikke laget for TV, Lenke til kommentar
Douglas Quaid Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Det er kanskje betre å vente til det kjem godkjende mottakarar som er laga for PC, og støttar Riks-TV med kort. Hauppage HVR4000 støttar jo bakkenettet, men du kan ikkje ha abonnement på den. Altso, du får berre NRK-kanalane og Lokal-TV. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå