myrlas Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 Jeg har siktet meg inn mot dette kameraet. Det er relativt nytt, men kanskje der finnes noen med erfaringer? http://www.sonystyle.com/webapp/wcs/stores...6&langId=-1 Test: http://www.akam.no/artikler/sony_hdr-sr12/47590 Lenke til kommentar
GeirG Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Dette videokameraet hentet jeg akkurat på posten nå, så jeg kan ikke skryte på meg noen erfaringer ennå. Men førsteinntrykket virker greit. Flott og klart bilde i skjermen. Knapper og kontroller virker å sitte der de skal være. Må innrømme at dete hele virker veldig plastaktig. Ikke engang søkeren har de gummibelagt. Men om kameraet holder mål ellers, skal jeg klare å se bort fra det. Gleder meg til å ta det skikkelig i bruk! :o) Lenke til kommentar
myrlas Skrevet 8. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2008 Noen flere erfaringer nå? Andre som har kjøpt dette kameraet? Lenke til kommentar
oddmanil Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 Er SR12 et godt kamera om man skal filme en fotballkamp, eller er f.eks. HV30 bedre? Sony har fått noe dårlig kritikk for fokus og eksponering? Lenke til kommentar
bb79 Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 (endret) Her er en link til en review: http://www.camcorderinfo.com/content/Sony-...view-34809.htm# Hvis du blar litt ned kan du lese alle brukerkommentarene. Her kan du lese deg grønn. Det er mye informasjon å hente uansett! Først ville jeg ha Canon HV30. Men denne har MiniDV som visstnok skal gi bedre bildekvalitet. Personlig foretrekker jeg random access medie som HD eller minnekort. Nå begynner jeg å lure på om Sony HDR-SR12/11 er bedre for meg. Bildekvaliteten på Canon HV30 skal være bedre, men kun marginalt. Du må liksom forstørre bildet opp for å se forskjellene. Til daglig bruk mener folk at bildekvaliteten er bra. Sony kameraet skal visstnok ha utmerket byggekvalitet ("built like a tank") sammenlignet med andre modeller. Hvis det blir Sony jeg velger, kommer jeg til å gå for SR11 som er nøyaktig lik SR12. Forskjellen er kun 60GB vs 120GB HD. For min del holder 60GB i massevis fordi jeg kommer til å ha med meg laptop + ekstern HD på 320GB. En 120GB-disk har vel dessuten flere plater enn 60GB, noe som betyr høyere strømforbruk og dermed kortere batteritid? Edit: Her er en link til et videoklipp tatt med HDR-SR11: http://www.vimeo.com/821746 Endret 12. mai 2008 av bb79 Lenke til kommentar
Karamelis Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Jeg kjøpte nettopp dette kameraet (fikk det i går og har ladet det til i ettermiddag). Jeg har bare testet det litt og er allerede strålende fornøyd. Så langt. Men! Jeg bruker Mac og det mangler en Firewire-kabelinngang som det var på docken til mitt forrige Sony-kamera. Jeg har brukt iLife-pakken flittig, og når jeg åpner programmet for å se testfilmingen, får jeg ikke koblet til Mac-en. Jeg kan ikke finne noen Firewire-inngang på verken docken eller selve kameraet. Er det noen andre med Sony HDR-SR12 som har Mac? Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 Jeg kjøpte nettopp dette kameraet (fikk det i går og har ladet det til i ettermiddag). Jeg har bare testet det litt og er allerede strålende fornøyd. Så langt. Men! Jeg bruker Mac og det mangler en Firewire-kabelinngang som det var på docken til mitt forrige Sony-kamera. Jeg har brukt iLife-pakken flittig, og når jeg åpner programmet for å se testfilmingen, får jeg ikke koblet til Mac-en. Jeg kan ikke finne noen Firewire-inngang på verken docken eller selve kameraet. Er det noen andre med Sony HDR-SR12 som har Mac? Det er ikke vanlig å bruke Firewire til diskbaserte kameraer. Man bruker USB istedenfor. Så kan du nå filene på disken via Finder Lenke til kommentar
Karamelis Skrevet 6. juni 2008 Del Skrevet 6. juni 2008 Eureka! :-) Jeg hadde faktisk prøvd disk-på-skrivebordet-muligheten før, men antakelig ikke med rette kombinasjoner: iMovie 8 og SD-opptak (og ikke HD). Jeg vet ikke, men nå kom det iallfall inn i iMovie 8. Kult! Jeg føler meg med ett mye gladere nå da jeg slipper å vente til den nye Mac-en kommer, men kan se det jeg har filmet til nå. Jeg er veldig fornøyd med HDR-SR12 så langt. Ikke minst at man kan ta så gode stillbilder mens man filmer. Takk for svaret! Lenke til kommentar
ams Skrevet 7. juni 2008 Del Skrevet 7. juni 2008 Fikk kameraet i slutten av Mars og har blitt mest brukt til skifilming, er veldig fornøyd med kameraet, synes det er veldig lett og godt å holde i : D Jeg har ikke noe spesiell erfaring med forskjellige videokameraer siden dette er mitt første,, så jeg er ikke den rette til å uttale meg om at dette er et sucky eller über kamera, men jeg er strålendes fornøyd med det ! Det eneste jeg vil ha på kamera er et fisheye eller en vidvinkel, men jeg vet ikke hva jeg skal se etter hvis jeg skal ha et;o Lenke til kommentar
uteavdrift Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 Noen tips til hvor man kan få kjøpt krimskrams til dette kameraet? Sony's egne vidvinkler, tele, mikrofoner, lys, veske.. Så det var en del saker og ting å få kjøpt til kameraet. Med en lav dollar kurs burde det kanskje være mulig å fylle kamerabag'en med ting man strengt tatt ikke trenger? Noen tips? Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 Har du sjekka BHphotovideo.com? Ellers så har Fotovideo originalutstyr fra Sony. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå