Lacim Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 Min gamle data tok kvelden, så kjøpte en E2180. Ble litt sugen på klokke den litt, så trenger litt hjelp med akkurat dette. Har overklokket en god del tidligere, men er helt grønn på LGA775, med ddr2 og pci-e. Mitt gamle system var s939 med opteron dual core, ddr1, AGP, altså noe utdatert. Jeg lurer på hvilken prosessorspenning som er trygg, hva pci-e låsen skal stå på, samt diverse andre tips og triks som kan hjelpe meg litt på vei. Hovedkortet er av typen Asus P5K. i skrivende stund kjører prosessoren på 2.66 GHz, satte rett og slett bare fsb til 266, som ga meg ddr2-800 på minnet og samtlige andre innstillinger på auto. Jeg er i og for seg er fornøyd med dette resultatet da jeg ikke har endret noen spenninger, men hadde vært gøy å se hvor mye jeg kan presse den til. Takker for all hjelp. Lenke til kommentar
gyt6 Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 hei du. grådig kjekt å holde på med klokking hehe hva bruker du for å holde kontroll på temp og hva bruker du for å stressteste cpu-en for å se om den er stabil i gitt frekvens? Lenke til kommentar
Lacim Skrevet 8. april 2008 Forfatter Del Skrevet 8. april 2008 Bios/everest for temperaturer/spenninger og Prime for stresstesting. Er hva jeg bør stille på i bios jeg lurer på Lenke til kommentar
gyt6 Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 (endret) her har du en genial side der du garantert finner ut hva du skal gjøre og stille på http://itpro.no/supportforum/index.php?showtopic=54532 Endret 8. april 2008 av gyt6 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå