Akidon Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 Sitter her og prøver å legge inn en liten maskot i ett program jeg lager. Jeg fant en kode snutt på "Ercos's FLTK Cheat page" men jeg får ikke den til å fungere. #include <FL/Fl.H> #include <FL/Fl_Window.H> #include <FL/Fl_Shared_Image.H> #include <FL/Fl_JPEG_Image.H> #include <FL/Fl_Box.H> int main() { fl_register_images(); // initialize image lib Fl_Window win(720,486); // make a window Fl_Box box(10,10,720-20,486-20); // widget that will contain image Fl_JPEG_Image jpg("/var/tmp/foo.jpg"); // load jpeg image into ram box.image(jpg); // attach jpg image to box win.show(); return(Fl::run()); } Prøvde ett tips jeg fant på ett annet forum, men virker som linkeren ignorerte det. Her er feilmeldingene: LINK : warning LNK4044: unrecognized option '/-use-images'; ignored LINK : warning LNK4044: unrecognized option '/-use-images'; ignored Simple Window.obj : error LNK2019: unresolved external symbol "public: __thiscall Fl_JPEG_Image::Fl_JPEG_Image(char const *)" (??0Fl_JPEG_Image@@QAE@PBD@Z) referenced in function _main Simple Window.obj : error LNK2019: unresolved external symbol "void __cdecl fl_register_images(void)" (?fl_register_images@@YAXXZ) referenced in function _main Debug/Simple Window.exe : fatal error LNK1120: 2 unresolved externals Programmerer i visual studio. Jeg har sikkert gjort en eller annen dum feil, men hvilke? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 Ser ut som du har glemt å inkludere en .lib fil. Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 8. april 2008 Forfatter Del Skrevet 8. april 2008 Vet du hvilke lib fil? På det andre forumet sto det at det hjalpe å skrive --use-images, men virker som om dette ble ignorert. Skrev det inn i command line i linker properties. Lenke til kommentar
Dead_Rabbit Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 Har du kompilert FLTK med JPEG støtte da? Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 8. april 2008 Forfatter Del Skrevet 8. april 2008 Jeg har i alle fall headerfilene Fl_JPEG_Image.H og Fl_Image.H. Er det noe mer enn det jeg trenger? Er litt grønn på dette så håper dere har tolmodighet. Begynt såvidt å plukke på det i forige uke. Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 9. april 2008 Forfatter Del Skrevet 9. april 2008 Geirgrusom: Fant noen libfiler i fltk directoryen. En fltkjepeg og en fltkimages. Er det noen måte jeg kan finne ut hvilke lib filer jeg må ha? Hvordan så du at jeg trengte en forsten? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Simple Window.obj : error LNK2019: unresolved external symbol "void __cdecl fl_register_images(void)" (?fl_register_images@@YAXXZ) referenced in function _main Betyr at man har en deklarert funksjon som er i bruk uten at linkeren kan finne definisjonen. Grunnen er at den står i en header fil, men du trenger en .lib fil som inneholder koden. Legg til begge lib filene, så burde du være sikret. Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 9. april 2008 Forfatter Del Skrevet 9. april 2008 Hehe gjorde det. Da fikk jeg 14 feil i stedet for 3. Sto noe om duplicate lib eller noe sånt. Skal ta å se litt mer på det. Takker for hjelp så langt Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Kanskje du allerede har lagt til ett av dem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå