prozit Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 Hei ! Jeg har en Keeway Hurricane men jeg har et problem. Den går bare i 45 km/t. Jeg trodde først det var plompering inni svanehalsen men det var det ikke ? Noen sier at det er en elektronisk sperre men jeg har ikke peiling. Kan noen være så snill og hjelpe meg. Mvh Niclas. Takker for alle svar Lenke til kommentar
Jon Ivar Skrevet 17. mai 2008 Del Skrevet 17. mai 2008 Det finnes en sperre i det som kalles variator. Det er en slags automatgir funksjon som er bygget på sentrifugal prinsippet. Det kan ta litt tid å fjerne denne sperren, men er ikke så veldig vanskelig. Ta deg en tur til mopedportalen.com og søk litt i forumet der, masse bra saker. Men for å få sagt det, min gikk over 50 helt orginalt, men jeg tror det er fordi jeg kjørte den inn veldig pent. De første 50 km så kjørte jeg bare i ca 35-40 kmt, og så gikk den veldig bra etter det. Lenke til kommentar
CFM Skrevet 17. mai 2008 Del Skrevet 17. mai 2008 Innkjøring er egentlig oppskrytt. Kjør forsiktig og ikke press de på høye turtall de første 10 mila så er den ferdig. Hadde det vært 4-takter skal man være mer nøye siden er er flere deler inn i bildet som trenger innkjøres. Uansett en fin veileder på åssen man skal fjerne variatoren finner du her: http://www.mopedportalen.com/forum/index.p...ticle&id=70 Riktignok Speedfight, men det er samme prinsippet på alle scootere. Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 17. mai 2008 Del Skrevet 17. mai 2008 Det finnes en sperre i det som kalles variator. Det er en slags automatgir funksjonsom er bygget på sentrifugal prinsippet. Det kan ta litt tid å fjerne denne sperren, men er ikke så veldig vanskelig. Ta deg en tur til mopedportalen.com og søk litt i forumet der, masse bra saker. Men for å få sagt det, min gikk over 50 helt orginalt, men jeg tror det er fordi jeg kjørte den inn veldig pent. De første 50 km så kjørte jeg bare i ca 35-40 kmt, og så gikk den veldig bra etter det. Her er det en som mener at motoren (ihvertfall firetakterne) skal varmes godt opp, og så skal du kjøre dem så hardt du kan. http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm Lenke til kommentar
Jon Ivar Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Ja, har selv lest den siden, men jeg finner faktisk ikke så mange andre steder som kan verifisere at metoden hans er kurant. Men sant, de som bygger og lager disse motorene lager dem såpass at dem ikke blir direkte ødelagt av verken hard eller myk innkjøring. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå