mnordbye Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 Som tittelen sier, "fryser" windows når den starter opp, altså på den skjermen hvor windows logoen vises før du kommer til profil valget. Når jeg sier "fryser" så mener jeg at den ikke fryser helt. Loading feltet ruller som normalt en stund, og så stopper det opp, og ruller videre bortover i minimal fart. snakker om en ny "strek" per 30 sek ell no. Noen som har opplevd det samme, ell har en løsning? PCen er ny forøvrig, og jeg har allerede reinstallert windows èn gang. Problemet skjer ikke med en gang, men etter en 4-5 omstarter omtrent. PCens deler forøvrig: Asus M3A Hovedkort AMD Athlon 64 X2 6400+ prosessor Gainward 9600 GT 512mb skjermkort Corsair Dominator PC8500 1Gb (var 2x1GB, men skal sende tilbake ene pga at den var død når jeg fikk den.) 535w strømforsyning Samsung 500GB Sata harddisk Har selv et par ting jeg tror kan være grunnen, men ville høre her hos proffene før jeg gjør no. -Har som sagt bare 1GB ram nå, og det står at skjermkortet trenger 2GB. For lite ram? -Står i biosen at Harddisken er koblet til SATA port 4, og dvd romen sata port 1. Har dette no å si? Noen som har en løsning på dette problemet? Magnus Nordbye Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 start med /SOS bryteren. Lenke til kommentar
mnordbye Skrevet 8. april 2008 Forfatter Del Skrevet 8. april 2008 start med /SOS bryteren. Og hva er det? Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 /SOS er en oppstartsbryter i boot.ini (Jeg regner med du bruker Win XP siden du sa at logoen vises på skjermen med loade-indikatoren) Lenke til kommentar
mnordbye Skrevet 8. april 2008 Forfatter Del Skrevet 8. april 2008 /SOS er en oppstartsbryter i boot.ini (Jeg regner med du bruker Win XP siden du sa at logoen vises på skjermen med loade-indikatoren) Kjører windows XP ja. Hvordan går jeg frem får å sjekke dette a? Som du kanskje skjønner er jeg ikke helt proff på disse greiene. Lenge siden jeg drev med PCer.. Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 Den enkleste måten er som regel å kjøre msconfig og velge boot.ini fanen og bare huke av for /SOS bryteren der. Det /SOS gjør er bare å vise deg mere detaljert hva som lastes i oppstarten slik at du kan se hvor det henger seg. Lenke til kommentar
mnordbye Skrevet 8. april 2008 Forfatter Del Skrevet 8. april 2008 Skal prøve det senere En anna ting, nå prøvde jeg 2 nye Kingston 1GB minnebrikker sammen, og da gikk det forsåvidt som smurt. Vil dette si at også den andre minnebrikken jeg fikk er defekt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå