Gå til innhold

Hvordan koble xbox 360 til en pc-skjerm?

asad

Anbefalte innlegg

Utifra hva jeg har lest diverse steder nå har xbox 360 en HDMI inngang, hvor jeg koble til skjermen. Men hvordan blir det med lyd? Jeg har sperarate surround høyttalere fra logitech som jeg bruker med pcen. Vil jeg da måtte koble dem fra og til xboxen hver gang jeg skal spille?

Samme med skjermen? Eventuelt investere in en dyr HDMI kabel og ha både xboxen og pcen kobla til samtidig?

Hvordan funker det hele egentlig? Jeg har ikke xbox, vurderer bare sterkt å kjøpe en pga GTA 4..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men det går jo ikke? Er sånne tre farga ledninger, som bare kan kobles til lydkortet på pcen, ingen andre steder?

Ser hvertfall ikke noen andre porter enn for strøm og 2 HDMI porter på skjermen..har jeg gått glipp av noe her? Det er snakk om en samsung 226Bw forrtesten.

Endret av asad
Lenke til kommentar
Men det går jo ikke? Er sånne tre farga ledninger, som bare kan kobles til lydkortet på pcen, ingen andre steder?

Ser hvertfall ikke noen andre porter enn for strøm og 2 HDMI porter på skjermen..har jeg gått glipp av noe her? Det er snakk om en samsung 226Bw forrtesten.

Tenker du på kabelen fra høytalerene eller hdmi nå?

hdmi har bare en plugg i begge ender.

De fleste pcskjermer som har hdmi innganger har også en lydutgang, samme som på lydkortet generelt sett.

Lenke til kommentar

Uff. Det var visst ikke noe hdmi på skjermen min likevel. Jeg har vga og dvi kontakter though.

Har jeg da noe å tjene på å kjøpe xbox med hdmi , når jeg likevel trenger en slags "hdmi-> dvi converter" ?

Utifra hva jeg har sett på div tegninger av hva som kommer med en xbox 360, ser det ikke ut som jeg får kobla den til samsungen minm uten noe tillegsutstyr :S

( jeg tenkte på kablene fra høyttalerene istad forresten. De er det vel bare å koble til xbox`en ikkesant? )

Endret av asad
Lenke til kommentar
Bare for å få full oversikt her; har du Xbox 360 med HDMI-utgang? Hvis ikke, kommer du ingen vei.

Ang. lyd må du nok hente dette fra de analoge rca-kablene fra 360-en.

han sa at han vurderer kjøp av 360 og alle nye 360 på markedet har HDMI :) så det skal vel gå bra med mindre han kjøper fra bruktmarkedet

Lenke til kommentar

Så lenge du ikke har høyttalere innebygd i skjermen MÅ du hente lyden ut fra andre steder enn HDMI utgangen (ikke inngang!)

Har ikke boxen en optisk ut? Kanskje den kan brukes?

At du har 3 ledninger som kan kobles til lydkortet er i hvertfall helt galt! Det er sikkert kompositt kabel du tenker på da, disse tilkoblingene er merket med gul(bilde), rød(monolyd) og hvit(monolyd) monolyd+monolyd=stereo. Du har også komponent kabel, men her er det jo 5 ledninger, 3 for bilde (blå,gul og grønn?) samt rød og hvit for lyd. Det beste du kan gjøre er å kjøpe en komponent kabel, bruke bildene inn på skjermen og koble lyden rett til høyttalerne.

Skjermen din har jo kun 1050 linjer,ikke 1080 så du vil aldri få kjørt full HD allikevel. Hvis du absolutt skal koble 360'en til denne skjermen bruker du denne http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=61809. Dette er da forutsatt at du har HDMI ut på 360'en din! Lyden må fortsatt kobles utenom!

Endret av Rookie_NO
Lenke til kommentar
Så lenge du ikke har høyttalere innebygd i skjermen MÅ du hente lyden ut fra andre steder enn HDMI utgangen (ikke inngang!)

Har ikke boxen en optisk ut? Kanskje den kan brukes?

At du har 3 ledninger som kan kobles til lydkortet er i hvertfall helt galt! Det er sikkert kompositt kabel du tenker på da, disse tilkoblingene er merket med gul(bilde), rød(monolyd) og hvit(monolyd) monolyd+monolyd=stereo. Du har også komponent kabel, men her er det jo 5 ledninger, 3 for bilde (blå,gul og grønn?) samt rød og hvit for lyd. Det beste du kan gjøre er å kjøpe en komponent kabel, bruke bildene inn på skjermen og koble lyden rett til høyttalerne.

Skjermen din har jo kun 1050 linjer,ikke 1080 så du vil aldri få kjørt full HD allikevel. Hvis du absolutt skal koble 360'en til denne skjermen bruker du denne http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=61809. Dette er da forutsatt at du har HDMI ut på 360'en din! Lyden må fortsatt kobles utenom!

Da begynner det å bli klart her. Den kabelen var jævlig dyr må jeg inrømme, til å være en kabel. Får jeg da bedre bilde ved å bruke den enn feks HDMI->VGA ( siden jeg har vga inngang på pc-skjermen ) Som denne http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=337872 ?

Og de kablene jeg snakket om er de som går fra høyttalerne, 3 stykker, en grønn, en svart og en brun-aktig. Disse er kobla til lydkortet på pcen. Så det siste jeg lurer på må vel være om det går greit an å koble disse til xboxen?Finnes det inngang til de altså?

Dette var mye mer komplisert enn jeg hadde trodd. Man skulle nesten tro at skjermen min var utdatert, men jeg kjøpte den for ikke så lenge siden!Da var det ikke snakk om HDMI på pc-skjermer så vidt jeg kan huske :S

Endret av asad
Lenke til kommentar
Du vil nok ikke få surround med oppsettet slik det er i dag. Men la meg komme hjem og se på min kobling, jeg har det samme settet, bare i 2.1 utgaven.

ok, skal vente tålmodig^^

Går det eventuelt an å bruke øretelefoner på xbox?

Lenke til kommentar

Mitt oppsett er slik : VGA HD AV kabel - http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=312875 + rca til stereo kabel - http://www.cablesnmor.com/stereo-y.html (finnes i de fleste elktrobutikker)

Bildet går gjennom VGA kontakten (som du har på din skjerm)

Lyden får du gjennom å koble rød+grønn på HD AV kabelen til kabelen jeg linker til, denne kabelen kobler du igjen til fronthøyttalerne dine og får stereolyd.

Kan ikke helt se at det finnes bedre løsninger, akkurat slik ditt oppsett er dessverre.

Lenke til kommentar

Lagde en liten tegning for å få litt oversikt. Den kabelen du linket til , lydkabelen altså, jeg trenger vel en som er "motsatt" slik denne på tegningen?

Og stereo, det skal funke fint det. Har jo tross alt spilt på en tv i alle år :)

Takk for at du har tatt deg til til å forklare!

SÅ, dette ser riktig ut?

EDIT: ALtså, denne kabelen her ikke sant? http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=21967117

post-7927-1207667700_thumb.jpg

Endret av asad
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...