bureaucrator Skrevet 1. mars 2003 Del Skrevet 1. mars 2003 Et konkret spørsmål om prosessorytelse: Vanlig benchmark (hvilket ord bruker vi på norsk?) med UT2003 gir et abstrakt uttrykk for prosessorytelse, hvor hver test bare har relativ verdi i forhold til andre tester. Det jeg lurer på er følgende rent praktiske forhold: Hvis alle grafiske innstillinger er skrudd ned på minimum (inkludert vsync), og hvis man spiller med 640 x 480, og hvis man spiller med én bot, HVOR BRA PROSESSOR TRENGS FOR AT FPS IKKE FALLER UNDER 85 NÅR MAN SPILLER "DM_INFERNO". Med andre ord; er det noen som HAR prosessor som oppnår dette? Jeg har AMD XP 2000 @ XP2200, 512 MB Crucial DDR RAM, MSI KT3 ULTRA ARU hovedkort og Abit Siluro GeForce 4 ti 64 MB @ 305/610. Grunnen til at jeg spør er at jeg vil ha et konkret begrep om når det er hensktsmessig å oppgradere prosessor... Lenke til kommentar
Silenoz Skrevet 1. mars 2003 Del Skrevet 1. mars 2003 Vil tro det er skjermkortet som stopper deg... prøv å klokk det mer. Lenke til kommentar
bureaucrator Skrevet 1. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2003 Skjermkortet sliter hvis jeg klokker det høyere. Snø og frysing av bildet. (Kan selvfølgelig teste, for moro skyld...) Men er du sikker, altså at det er skjermkortet og ikke prosessor som er flaskehalsen ved så redusert grafikk? Lenke til kommentar
EchoSierra Skrevet 1. mars 2003 Del Skrevet 1. mars 2003 Hvordan funker oppsettet i andre spill? Er du fornøyd med frameraten der? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 1. mars 2003 Del Skrevet 1. mars 2003 Grunnen til at jeg spør er at jeg vil ha et konkret begrep om når det er hensktsmessig å oppgradere prosessor... Kan tenke meg neste år på denne tiden, nå har du en pc som er meget bra til alle spillene som er kommet ut. Lenke til kommentar
bureaucrator Skrevet 1. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2003 Ellers funker det greit, EchoSierra. Og det er sant, Kjetil Lura, om ett år vil det være noe helt annet. Men det er da også noe av poenget - når skal man oppgradere. Jeg kommer til å vente... opp imot et år Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 1. mars 2003 Del Skrevet 1. mars 2003 Eg tenkte å oppgradere min pc snart, min er en gammel p3 1GHz. Har hatt den nå i 2.6år, ibm diskene er faktisk 2.3år nå. Det som er nytt er wd 100GB og audiqy lydkortet. Lenke til kommentar
Blib Skrevet 1. mars 2003 Del Skrevet 1. mars 2003 Tipper det er skjermkortet ditt som er for dårligt ja... med EN eneste bot trenger du VELDIG lite CPU for at han skal gå perfekt.. Lenke til kommentar
bureaucrator Skrevet 2. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2003 Tipper det er skjermkortet ditt som er for dårligt ja... med EN eneste bot trenger du VELDIG lite CPU for at han skal gå perfekt.. Jeg forstår. Grunnen til at jeg trodde det hadde med prosessor å gjøre var at innstillingene var så lave. Men det kan selvefølgelig være noe med grafikken der som er svært krevende allikevel. Nåvel, egentlig er det akkurat hva jeg ønsket å høre: at jeg ikke trenger å oppgradere prosessor, i høyden grafikkortet... Lenke til kommentar
Gef Skrevet 2. mars 2003 Del Skrevet 2. mars 2003 Ja det er sjermkortet som sinker... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå