Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Skal på date for første gang


Anbefalte innlegg

Må si meg enig i at hvis det har noe negativt å si hvis en ikke betaler for begge. Da er det noe virkelig galt. Greit at det skal gi et pluss hvis en gjør det, men ikke hvis det blir utelatt.

Lite ekstrapoeng:

Er ikke alle som har lyst til å betale gull og grønne skoger på første date hvis de ikke er sikre på at de får dama...

 

Men nok off-topic, så får vel komme med et råd:

Ta på deg denne t-skjorta!

 

fuck%20on%20first%20date.jpg

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ettersom de skal dra og bowle, midt på dagen, vil jeg tro det ligger mer an til et kafebesøk eller lignende, enn middag på byens fineste og dyreste restaurant etterpå. Altså kan det vel ikke regninga bli så stor at trådstarter skulle ha større problemer med å få betalt den, vil jeg tro.

 

Det er vel bare sånn det er, "forventet" at gutten skal betale iallfall maten på daten. I alle fall tilby seg det. Akkurat som det bare er sånn at gutter ser på jenter som et sexobjekt og, uansett hvor stygge de er selv, sitter og innbiller seg at de kan få hvem som helst, slenger rundt seg med bemerkninger om hvor stygg den og den jenta er, og akkurat som det bare er sånn at jenter flest er noen forbannede jålebærter.

 

Men, er du heldig, kan det jo hende jenta faktisk har litt vett i skallen og også tilbyr seg å betale noe. For eksempel bowlinga.

Lenke til kommentar

Det er mye viktigere ting å gjøre enn å spandere maten. En date trenger ikke å være perfekt, poenget er at dere skal ha det gøy sammen og at dere skal få til et forhold. Dette får du til ved å gjøre dataen variert og morsom og tørre å faktisk gjøre noe. Altså dere må gjøre litt mer enn å bare snakke sammen.

 

Hvis en jente ønsker at jeg skal spandere på henne masse er det ett turn-off for meg. Jeg kan godt spandere maten hvis det ikke er for dyrt og jeg har gjort det før, men det skal være balansert. Ofte er det ikke noe problem siden vi har laget maten selv med primus.

 

Jeg vil foreslå at (hvis det er pent vær) at når dere er ferdig drar dere å finner på noe gøy ute, så drar dere til et sted hvor det er fint og dere kan være litt alene om kvelden.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...
Nå må gutta slutte og syte dah.. Hvis dere absolutt ikke klarer å sponse ett par dater så får dere date gutter istedet! Problem solved!

 

- med unntak fra fjortiser som må få ukelønn fra mamma og lutfattige nuddel-studenter da.. Har man ikke, så har man ikke. Men hadde jeg vært gutt så hadde jeg nå gjort mitt ytterste for å få skrapa sammen nok til å gi ett nogelunde inntrykk på daten..

Vi lever i 2009 lille venn ;) Ikke på 1800 tallet.

Enkel regel; Den som inviterer betaler :thumbup:

 

Edit: Memo to self: Les hele tråden før man svarer :roll:

Og sjekk når den ble startet... (Må følge mer med jeg)

Endret av Rabies86
Lenke til kommentar

Hehe :) Skal vi se, hmm... Vi gikk å bowlet og gikk på kino! Jeg betalte min halvdel og han sin halvdel:) D betyr ikke så mye for meg egentlig, iallefall ikke på første daten. Føler meg grådig da ;) hehe.. Men d er kjekt å bli spandert på av og til, når man har type:)

 

Men det var veldig koselig! Og siden han aldri hadde vært på date før gjorde jeg det ikke vanskelig for han:) "Cut him some slack" liksom ;) hehe.. Han gjorde det veldig bra :D

Lenke til kommentar
Han gjorde det veldig bra :D

Morsomt å lese om hvordan daten din ble planlagt i et forum :!:.

 

Hvis jeg tar initiativet til en date, sier jeg at jeg spanderer. Hvis dama ikke er feminist tror jeg de fleste setter pris på en mann som tar "kontroll". Hvis dama derimot insisterer på at vi deler er det selvfølgelig helk ok.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...