JanRob Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 Hei! Jeg bygger nytt hus. I teknisk rom finner vi bredåndsmodemet. Etter denne skal jeg ha en del kablet nettverkspunkter rundt om i huset (kjeller, 1. etg og 2. etg), samt trådløst i 1. og 2. etg. Pr. idag er jeg den stolte eier av en 3com trådløs router med 4ports svitsj. Så mitt spørsmål: Jeg har behov for flere porter enn de 4. I tillegg har jeg bare den routeren som har trådløs sender-funksjon, så denne MÅ stå i 1. etg (for å dekke ønsket område). Jeg mangler mellom 2-4 porter til kabler. Må jeg kjøpe en giga-router med 8 porter, og koble denne til modemet? Og derfra sende ut de kablene jeg ønsker rundt om i huset, også til nevnte trådløs router, som da bare blir ett trådløst sendepunkt? Eller kan jeg bruke en smart svitsj (eller noe) i kjelleren, koblet til modemet, hvor igjen kablene går til de ulike rommene, også til trådløs router? Vil det fungere? JR Lenke til kommentar
MirusMentis Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 Ser ikke helt forskjellen mellom å ha en "giga router" på 8 porter, eller en switch. Hadde jeg vært i din situasjon hadde jeg fått monntert et pathcepanel for alle punktene, det er mye mer ryddig. Ville også satt den 3com boksen din rett bak modemet slik du har nå(?)Og derifra trukket en liten 20cm kabel over til en f.eks en 12porters switch som du bruker til de kablede punktene rundt i huset. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå