Zevs Skrevet 10. januar 2002 Del Skrevet 10. januar 2002 jeg har nettop kj0pt ny pc og jeg trenger litt hjelp med kj0lepastaen som fulgte med Zalman CPU-kjøler. jeg har aldri brukt noe kj0lepasta f0r og lurer derfor paa hvor jeg skal plassere denne paa cpuen. trenger svar fort =} vil teste maskinen i natt [bygger den selv] Lenke til kommentar
extreme Skrevet 10. januar 2002 Del Skrevet 10. januar 2002 Enkelt og greit, du skal ha den på CPU Coren. Har du P4 så er det hele den store metalliske saken oppå (varmespredern). På AMD er det den lille biten i midten på ca 1x1 cm. Du skal ikke ha kjølepasta på resten av cpu'en. Veldig lite skal til også, 1mm er nok hvis kjøleribba er av den finmaskinerte eller planslipte typen. Lenke til kommentar
Zevs Skrevet 10. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2002 EPoX EP-8KHA+ XP 1700+ Windows XP Asus Geforce2 7700 Ti Chieftec black [med d0r]kabinett 19" Proview skjerm 340W str0mforsying Zalman CPU-kjøler 128 ddr ram[twinmos] Wingman dual optisk mus //////// det er maskinen min men jeg tror jeg forstod det. takkar =] Lenke til kommentar
Shroomer Skrevet 10. januar 2002 Del Skrevet 10. januar 2002 Du skal bare ha et tynt lag på. Jo tynnere jo bedre. Men det skal også dekke hele CPU kjernen. Skrap det ut med et bankkort eller noe annet flatt. Lenke til kommentar
Pronto Skrevet 10. januar 2002 Del Skrevet 10. januar 2002 Quote: On 2002-01-10 17:46, extreme skrev:Enkelt og greit, du skal ha den på CPU Coren. Har du P4 så er det hele den store metalliske saken oppå (varmespredern). På AMD er det den lille biten i midten på ca 1x1 cm. Du skal ikke ha kjølepasta på resten av cpu'en.Veldig lite skal til også, 1mm er nok hvis kjøleribba er av den finmaskinerte eller planslipte typen. 1mm er for mye, det skal være tynnere. Det behøves sjelden mer en noen 1/10mm. Metall skal møte metall i størst mulig grad, pastaen skal fylle ujevnheter i metalloverflaten. Før mye pasta gjør vondt værre. Smør så tynt at du ser skriften på coren, bruk en ren fingertupp. Skal du dra av, må det være med noe som er helt rett. Lenke til kommentar
Rhaps Skrevet 10. januar 2002 Del Skrevet 10. januar 2002 La på en AMD i går ... var utført dårlig arbeid fra før med "hurtigmetoden". Rensa først cpu og vifte med isopropanol og la deretter på et gjennomsiktig lag. Idle temp sank med 4 grader! Lenke til kommentar
H4u Skrevet 10. januar 2002 Del Skrevet 10. januar 2002 Vår guide her vil hjelpe deg http://home.no.net/hardwu/howto/goop.htm Lenke til kommentar
Pronto Skrevet 15. januar 2002 Del Skrevet 15. januar 2002 Her er en fin guide: http://arcticsilver.com/arctic_silver_instructions.htm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå