Isbilen Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 Man sitter tettere sammen. Dessuten prøver man jo gjerne å få seg en liten blund. Håpet er at flyselskapene tar seg meget godt betalt for samtalene. Det er en ting å ringe kona og si at du kommer litt tidligere og trenger middag, noe annet å ringe tjommien du likevel kommer til å treffe om noen timer for å fortelle hvor full du var i syden. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 (endret) Det kommer nok på TV når flyselskapene får lov til å montere overvåkingskameraer over hodene på oss. Til den tid er det nok litt vanskelig å slåss og filme på en gang. Pokkern hehe. Man sitter tettere sammen. Dessuten prøver man jo gjerne å få seg en liten blund. Håpet er at flyselskapene tar seg meget godt betalt for samtalene. Det er en ting å ringe kona og si at du kommer litt tidligere og trenger middag, noe annet å ringe tjommien du likevel kommer til å treffe om noen timer for å fortelle hvor full du var i syden.Og ikke minst skravlekjerringer som tror de sitter alene på flyet når de skal oppdatere seg på en ukes sladder med vekslende hysterisk volum. Endret 8. april 2008 av Theo343 Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 (endret) SMS @ 10 000 fot Det legges også inn begrensninger på når du kan bruke mobilen. Flyet må være minst 10 000 fot, drøyt 3000 meter, over bakken før du kan skru på mobilen. Dette er samme høyde som annet elektronisk utstyr, som mp3-spillere og PC-er kan brukes i. Trodde mp3 spillere kunne brukes hele tiden. Trodde og at PC kunne brukes så lenge den hadde IR, BT og Wlan deaktivert Under landing sist gang jeg var ute å fløy, fikk jeg beskjed om å legge bort fotoapparat og mp3spiller. Greit at de er forsiktige altså, men ett sted går grensa. Jeg fortsatte og ta bilder ut vinduet og høre på musikk under landing jeg (i smug), og GJETT HVA, vi krasja ikke. Jeg respekterer derimot mobilforbudet, og har den avslått fra jeg går på flyet til jeg går av, selv om tester viser at det heller ikke har noen som helst innvirkning på elektronikken i verken fly eller på sykehus. Endret 10. april 2008 av apollox Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Man sitter tettere sammen. Dessuten prøver man jo gjerne å få seg en liten blund. Håpet er at flyselskapene tar seg meget godt betalt for samtalene. Det er en ting å ringe kona og si at du kommer litt tidligere og trenger middag, noe annet å ringe tjommien du likevel kommer til å treffe om noen timer for å fortelle hvor full du var i syden. Du sit like tett på ein buss, der er det sikkert folk som vil sove og. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Det er uhøflig å plage sidemannen på bussen også, ja. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 (endret) SMS @ 10 000 fot Det legges også inn begrensninger på når du kan bruke mobilen. Flyet må være minst 10 000 fot, drøyt 3000 meter, over bakken før du kan skru på mobilen. Dette er samme høyde som annet elektronisk utstyr, som mp3-spillere og PC-er kan brukes i. Trodde mp3 spillere kunne brukes hele tiden. Trodde og at PC kunne brukes så lenge den hadde IR, BT og Wlan deaktivert Under landing sist gang jeg var ute å fløy, fikk jeg beskjed om å legge bort fotoapparat og mp3spiller. Greit at de er forsiktige altså, men ett sted går grensa. Jeg fortsatte og ta bilder ut vinduet og høre på musikk under landing jeg (i smug), og GJETT HVA, vi krasja ikke. Jeg respekterer derimot mobilforbudet, og har den avslått fra jeg går på flyet til jeg går av, selv om tester viser at det heller ikke har noen som helst innvirkning på elektronikken i verken fly eller på sykehus. Er man begrenset i tankegangen? Hva tror du ville skjedd om 100 mp3 spillere, mobiler og fotokameraer hadde flakset rundt i kupeen om flyet fikk landingsproblemer av andre årsaker. Har du forstått hvorfor sekken skal ligge under setet foran eller oppe i håndbagasje luken, og at sko skal has på under landing/letting? Endret 11. april 2008 av Theo343 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Jeg tror ikke alle tenker på det der, de tror kanskje at det er en litt i overkant paranoid sikkerhetsforanstaltning. De burde kanskje forklart det over PA-en eller i sikkerhetsbrosjyren. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Jeg tenker i alle fall ikke på det, men tar det likevel som en selvfølge. Dog, har du først tatt av deg skoa på en lengre flytur, er det ofte pes å få de på igjen på den begrensa plassen du har. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 (endret) Jeg tror ikke alle tenker på det der, de tror kanskje at det er en litt i overkant paranoid sikkerhetsforanstaltning. De burde kanskje forklart det over PA-en eller i sikkerhetsbrosjyren. De sier du skal putte løse jakker i luken over deg(disse har ofte ting i lommer), det samme med løse gjenstander. De ber deg slå opp bordet og putte ting i nettet i setet foran om du har noe løst på bordet slik at ingen løse gjenstander skal stå fremme på bordet. Alle disse tingene er for å slippe å forklare alle årsaker. Sko har de forklart i alle år og spesielt ift. damesko, boots osv som har harde eller spisse såler. Joggesko er ikke like farlig. Jeg tenker i alle fall ikke på det, men tar det likevel som en selvfølge.Dog, har du først tatt av deg skoa på en lengre flytur, er det ofte pes å få de på igjen på den begrensa plassen du har. Har man sko med lisser sørger man for å løsne lissene(dog igjenknytt) så man bare kan kjippe bena nedi igjen, det er bedre enn om de står løst. Sko uten lisser er som regel bare å tre bena nedi. Har man trange sko kan man ha et 30cm skohorn(tynn plast) i sekken. EDIT: Løse gjenstander har alltid vært forklart som det farligste i flykupeen og spesielt under landing og letting. Det har ingenting med å være paranoid å gjøre, det er regel nr 1. Får man en ultraportabel 12" PC i bakhodet(tilhørende en journalist i setet bak deg) neste gang man opplever kraftig turbulens under innflyvning eller landing så vil man sikkert tenke mye på det. Endret 11. april 2008 av Theo343 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Jeg har aldri hørt det forklart noen gang når jeg har flydd. Jeg gjør som de sier, men det er nok av folk som ikke følger regler de ikke skjønner vitsen med. Meg selv inkludert, i enkelte tilfeller. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Kan ikke si jeg har hørt det forklart jeg heller. Og ikke lest det noen steder. Og det er ikke bare bare å løsne lissene alltid. På et skopar jeg har, får jeg de ikke opp igjen etter at jeg knytta de i vinter. Jeg får såre fingre av å tre de på meg også. Irriterende. Og hva er uansett problemet med å ha MP3spillere og mobiler og kamera og slikt i lomma? Det burde da gå greit, i alle fall MP3spillere og mobiler. Stress å ha de i sekk / veske. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 (endret) Kan ikke si jeg har hørt det forklart jeg heller.Og ikke lest det noen steder. Og det er ikke bare bare å løsne lissene alltid. På et skopar jeg har, får jeg de ikke opp igjen etter at jeg knytta de i vinter. Jeg får såre fingre av å tre de på meg også. Irriterende. Og hva er uansett problemet med å ha MP3spillere og mobiler og kamera og slikt i lomma? Det burde da gå greit, i alle fall MP3spillere og mobiler. Stress å ha de i sekk / veske. Det er vel for at man må ha like regler for alle. Om du har en bunnsolid lomme med god glidelås og har jakka på deg under hele turen så er sjangsen minimal for at din mp3 spiller vil finne noen andres panne om noe skjer. Men et personale kan jo aldri stole på at alle og enhver er så ansvarsbevisst ift andres sikkerhet. Derfor er det enklere å si at alle løse gjenstander skal pakkes vekk ved letting og landing, sekker lukkes og skyves under setet, og jakker puttes i luken over deg(dog er det viktig å passe på at ikke en stofflik på jakka kommer i klem) En MP3 spiller pakkes mye lettere helt vekk om du blir bedt om å slå den av. Det samme med en mobil. En helt annen ting er at elektroniske duppeditter i seg selv er en sikkerhetsrisiko av veldig mange årsaker. EDIT: Men hvis du aldri har fått det forklart og ønsker å teste om det er slik. Så kjøper du en halvliter brus, gjerne glassflaske om mulig, på innsiden av sikkerhetskontrollen. Putt den i sekken og ta med ombord i flyet. Før flyet skal ta av kan du sitte å dingle med glassflaska i hånda og drikke og være veldig tørst. Du vil garantert få beskjed om å putte den vekk. Og det er ikke fordi sukker er ugunstig for helsen. Endret 11. april 2008 av Theo343 Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Er man begrenset i tankegangen? Hva tror du ville skjedd om 100 mp3 spillere, mobiler og fotokameraer hadde flakset rundt i kupeen om flyet fikk landingsproblemer av andre årsaker. Har du forstått hvorfor sekken skal ligge under setet foran eller oppe i håndbagasje luken, og at sko skal has på under landing/letting? Er du begrenset i tankegangen? Hvordan kan det skade å ha en mp3spiller i lomma og et fotoapparat i hånden? Regelrytter? Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Er man begrenset i tankegangen? Hva tror du ville skjedd om 100 mp3 spillere, mobiler og fotokameraer hadde flakset rundt i kupeen om flyet fikk landingsproblemer av andre årsaker. Har du forstått hvorfor sekken skal ligge under setet foran eller oppe i håndbagasje luken, og at sko skal has på under landing/letting? Er du begrenset i tankegangen? Hvordan kan det skade å ha en mp3spiller i lomma og et fotoapparat i hånden? Regelrytter? Tullprat. Lenke til kommentar
Megatrond Skrevet 5. august 2008 Del Skrevet 5. august 2008 (endret) Kan ikke si jeg har hørt det forklart jeg heller.Og ikke lest det noen steder. Og det er ikke bare bare å løsne lissene alltid. På et skopar jeg har, får jeg de ikke opp igjen etter at jeg knytta de i vinter. Jeg får såre fingre av å tre de på meg også. Irriterende. Og hva er uansett problemet med å ha MP3spillere og mobiler og kamera og slikt i lomma? Det burde da gå greit, i alle fall MP3spillere og mobiler. Stress å ha de i sekk / veske. Det er vel for at man må ha like regler for alle. Om du har en bunnsolid lomme med god glidelås og har jakka på deg under hele turen så er sjangsen minimal for at din mp3 spiller vil finne noen andres panne om noe skjer. Men et personale kan jo aldri stole på at alle og enhver er så ansvarsbevisst ift andres sikkerhet. Derfor er det enklere å si at alle løse gjenstander skal pakkes vekk ved letting og landing, sekker lukkes og skyves under setet, og jakker puttes i luken over deg(dog er det viktig å passe på at ikke en stofflik på jakka kommer i klem) En MP3 spiller pakkes mye lettere helt vekk om du blir bedt om å slå den av. Det samme med en mobil. En helt annen ting er at elektroniske duppeditter i seg selv er en sikkerhetsrisiko av veldig mange årsaker. EDIT: Men hvis du aldri har fått det forklart og ønsker å teste om det er slik. Så kjøper du en halvliter brus, gjerne glassflaske om mulig, på innsiden av sikkerhetskontrollen. Putt den i sekken og ta med ombord i flyet. Før flyet skal ta av kan du sitte å dingle med glassflaska i hånda og drikke og være veldig tørst. Du vil garantert få beskjed om å putte den vekk. Og det er ikke fordi sukker er ugunstig for helsen. Vel, i mitt tilfelle, og jeg tror jeg snakker for en god del andre og, så har jeg alltid min mp3-spiller og mobiltelefon i lomma, selv om det er avslått... Mobilen tar jeg ut av lomma, slår av, og legger den fint tilbake i lomma. Her var det snakk om en helt vanlig dongeribukse, med helt vanlige lommer, uten glidelås eller bårrelås eller noen andre former for lukkemekanisme. Jeg har til og med også en tendens til å oppbevare et nøkkelknippe og en lighter i lommene også. (Ja, det er lov å ha med 1 stk. lighter inn i kabinen på et fly.) jeg har faktisk også hatt en 1/2-literflaske liggende i setet ved siden av meg under en hel flytur. (Ja setet var ledig, så jeg tok meg friheten å benytte det som oppbevaringsplass for Urge-flaska mi.) Og det ledige setet var det lengst mot midtgangen, så det var nok ikke det at flyvertene/vertinnene ikke så det som var grunnen til at dem ikke ga beskjed. Endret 5. august 2008 av Orgasmatrond Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg