Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

kan pinge vg men får ikke opp netsider

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

1)

Sjekk tcp/ip (nettverkskortet) at du mottar ip automatisk. Står disse på fast ip så kan det gå men da må DNS stemme.

Sjekk dns instillingene dine. Ev. ring nextgentel å få disse oppgitt og legg dem manuelt inn på nettverkskortet.

Mottar du autmatisk så skal du atomatisk også få dns.

2)

Ev. sjekk at du ikke kjører via proxy. Alternativer for internet- Tilkoblinger-Lan instillinger. Fjern hakene om disse er på.

Men setter en finger på løsning 1)

Endret av Master Chiun
Lenke til kommentar
Du bruker ikke tilfeldigvis Norton Antivirus/Internet Security? Hadde et familiemedlem med AKKURAT samme problem i helgen. Avinstallerte alt av Norton/Symantec og installerte annen antivirus. Ingen problemer etter det!

Jo har faktisk det

Men finner ikke hvordan jeg avinstallerter det

Lenke til kommentar
Du bruker ikke tilfeldigvis Norton Antivirus/Internet Security? Hadde et familiemedlem med AKKURAT samme problem i helgen. Avinstallerte alt av Norton/Symantec og installerte annen antivirus. Ingen problemer etter det!

Jo har faktisk det

start - kontrollpanel - legg til/fjern programmer

Lenke til kommentar

Jo har faktisk det

start - kontrollpanel - legg til/fjern programmer

Fant ingen ting der som lignet på norton eller security

Lenke til kommentar

Hvis det er en sånn Nortonpakke med brannmur så er trolig forklaringen at nettleseren er lagt inn før brannmuren. Dermed kommer man ikke på web før man får lagt til nettleseren i Nortons brannmur. Du kan jo f.eks laste ned FIREFOX http://firefox.no og se om den fungerer. Regner med at du vil få automatisk spørsmål om å legge den til i brannmuren...

Se forøvrig i min forrige post at jeg tenkte i de samme baner... :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...