Sala- Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 Hvis springen på kjøkkenet står på en liten stund på kjøkkenet lukter det mugg fra springen/vannet - det er bare når det er varmvannet som står på. Noen som vet hva det kan være? Kan det være skadelig å drikke vannet? Jeg kjenner ikke lukten hvis det er kaldtvannet som renner. Og det er bare på kjøkkenet. Vasken på badet, og i dusjen er det ikke noen lukt. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 Du skal uansett ikke drikke vann fra varmtvannskranen i vasken. Har du noen gang sett hvordan en varmtvannsbereder ser ut innvending? Yuck! Beklager at jeg ikke svarer skikkelig på det du spør om, men jeg klarte ikke å la være. Lenke til kommentar
Sala- Skrevet 8. april 2008 Forfatter Del Skrevet 8. april 2008 Jeg drikker heller ikke fra varmtvannet i springen. Men tenkte at det som eventuelt måtte befinne seg inni krana også er der når jeg har kaldt vann på - selv om det ikke lukter da. Lenke til kommentar
Zlever Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 Virker noe logiskt egentli hva det KAN være. Kan høres ut som du har mugg i varmtvanns berederen Bør få sjekket det der du Lenke til kommentar
Sala- Skrevet 8. april 2008 Forfatter Del Skrevet 8. april 2008 men da burde det vel luktet mugg av varmtvannet i springen på badet og i dusjen også? Lenke til kommentar
Zlever Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 hmm.. oi, du sa bare på kjøkkenet ja ... Kan være mugg i rørene til kjøkkenet tho, men lite sansyneligt at det ikke har løsnet grunnet varm vannet som kommer rennende forbi. Jeg vil oppfordre deg til å gå til et rørlegger firma å spørre de hva det kan være. Jeg er ikke rørlegger, så det vil være domt av meg å fast slå noe. Prøv eventuelt å ring dem å hør Lenke til kommentar
SaJo Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Prøv å holde en finger foran "overløpet", det lille hullet høyt oppe i vasken (mens du tapper varmtvann) Blir lukta borte da? Dersom du har sopp i sluket/vannlåsen, vil dampen fra varmtvannet kunne komme ut gjennom overløpsåpningen og dra med seg lukt. Det kan være forklaringen på hvorfor det bare lukter når du tapper varmtvann. Det er forresten ikke uvanlig at det samler seg alt mulig i vannlåsene, og særlig på kjøkkenet der man skyller ned det meste. Dersom det viser seg at lukta om fra overløpet/sluket, er nok det beste å rengjøre vannlåsen og så fylle på med klor (også i overløpsåpningen) og la det stå så lenge du orker. Skyll godt når det lukter svømmehall på kjøkkenet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå