Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Vil ha utenlandske flagg på 17. Mai

Flaggbruk 17. mai  

644 stemmer

1. 1. Mener du mennesker selv skal få velge hvilket flagg de vil gå med på 17. mai?

• Ja, og det plager meg ikke om man velger et annet enn det norske.
      128
    • Ja, men det vil plage meg om de velger et annet enn det norske.
      109
    • Nei, andre flagg enn det norske (og mulig samiske) bør være forbudt å bruke på 17. mai.
      394
    • Vet ikke/ingen formening.
      13

Anbefalte innlegg

Herregud da. Om negeren nede i gaten har lyst til å flagge med flagget sitt fra Zambia, Sør Afrika eller Sverige så gir vel jeg blanke. Jeg kommer til å veie noen tak med mamma sitt utslitte norske flagg, spise en pølse eller to, hilse på noen venner. Det er 17. mai, og det blir ikke mindre 17. mai om noen gjør akkurat det samme, bare med ett annet flagg.

Minner meg om noe kjerringa til broderen sa: "Jeg gikk i klasse med Ali. Storebrøren het Achmed, og lillebroren het Bjørnar".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nei, det blir som om Per har bursdag og så går du dit selv om du har en annen hudfarge enn han.

LOL?

Herrejemini. Hvorfor blander du inn hudfarge i diskusjonen?

Du påtvinger andre rasistiske meninger bare fordi du

selv mener du sitter med den riktige liberale holdningen?

Alle andre er rasister i dine øyne eller?

Lol?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Herregud da. Om negeren nede i gaten har lyst til å flagge med flagget sitt fra Zambia, Sør Afrika eller Sverige så gir vel jeg blanke. Jeg kommer til å veie noen tak med mamma sitt utslitte norske flagg, spise en pølse eller to, hilse på noen venner. Det er 17. mai, og det blir ikke mindre 17. mai om noen gjør akkurat det samme, bare med ett annet flagg.

Minner meg om noe kjerringa til broderen sa: "Jeg gikk i klasse med Ali. Storebrøren het Achmed, og lillebroren het Bjørnar".

Amen!

Lenke til kommentar
Herregud da. Om negeren nede i gaten har lyst til å flagge med flagget sitt fra Zambia, Sør Afrika eller Sverige så gir vel jeg blanke.

Ja, og det gjør du rett i.

Problemet er når faren til den zambiske gutten har politiske grunner til å gi sønnen sin zambisk flagg i stedenfor det norske. Dette er faktisk en av hovedgrunnene til at diskusjonen om forbud i det heletatt er oppe.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Herregud da. Om negeren nede i gaten har lyst til å flagge med flagget sitt fra Zambia, Sør Afrika eller Sverige så gir vel jeg blanke.

Ja, og det gjør du rett i.

Problemet er når faren til den zambiske gutten har politiske grunner til å gi sønnen sin zambisk flagg i stedenfor det norske. Dette er faktisk en av hovedgrunnene til at diskusjonen om forbud i det heletatt er oppe.

Ja, la nå bare egne hypoteser råde!

Lenke til kommentar

Ser ikke for meg noe låvpålagt forbud men regner med at de fleste her ser det underlige i å flagge med et annet lands flagg på 17. Mai. Selvfølgelig, flagg om dere vil, men man ser vell da uunngåelig ut som en klovn og jeg forstår utmerket godt at mange da rynker på nesen.

Jeg spiser ikke middag med foreldrene til dama kledd som en boms...

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Ja, la nå bare egne hypoteser råde!

Har du i det hele tatt fulgt med i den virkelige debatten?

Da snakker jeg ikke om denne på diskusjon.no.

Nei, det har jeg ikke, fordi jeg mener debatter på dette stedet holder høy kvalitet!

Men, hvis du har verdifulle nye synspunkter å bidra med, så er de velkomne!!

Lenke til kommentar
Egen hypotese er at disse motstanderne til alminnelig frihet for alle, ville tillatt at det stod en vaskekte amerikaner og flagget med både vårt og sitt flagg. Ja, de ville sikkert følt seg veldig stolte over en slik storligen aksept.

"Næ, se der! Der står det en Amerikaner med et norsk flagg!! :new_woot:

Det tror jeg og, så får det heller være at jeg ikke kan bevise det.

En annen morsom ting er at de som prater mest om individuell frihet fra staten, og skatter og frihet ellers har de velgerene som er ivrigst etter å forby andre flagg 17. mai og som i tillegg latterliggjør sosialistenes forbudspolitikk på andre områder, og peker den tankens åpenbare svakheter.

Nei, jeg kan ikke bevise politisk tilhørighet bak tallene for de som vil forby andre flagg, men jeg er helt sikker på at utspringeren fra gamle Anders Langes parti tuftet på personlig frihet og lavere skatter og avgifter er det største partiet blant de som ønsker å forby andre flagg. Rart de tør kalle seg liberale og handle som reaksjonære konservative.

Hva med nasjonaldrakter da? Skal vi oppfordre folk til å gå i bunader fra sitt hjemsted eller forby de å ikke gjøre det? Denne ene dagen i året kan vel alle gå i nasjonaldrakt så da kan vi forby alle å ikke gjøre det? Vi har jo alle de andre dagene i året til å ikke gå i nasjonaldrakt, et forbud til er vel ikke så farlig? Å ikke gå i nasjonaldrakt denne ene stakkars dagen er vel som å gå i pers bursdag og synge bursdagssang til pål? Det er respektløst når jeg tenker meg om, dumme muslimer.

Endret av GOH
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Men, hvis du har verdifulle nye synspunkter å bidra med, så er de velkomne!!

Nei, jeg har nok ikke så verdifulle synspunkter at det noen gang kommer til å nå opp til ditt adelige nivå.

Så håper jeg at det var dine: Famous last words, her i dette mindreværdige debattforum!

Lenke til kommentar

Godt sagt :thumbup:

Lenke til kommentar
Jeg syns det er undertrykkende at du ikke vil tillate meg å gå med hvilket flagg jeg vil på selveste 17. mai.

Det er din oppfatning. Jeg blåser en lang marsj i 17. mai uansett. Men ser ikke hvordan man kan representere norges nasjonaldag ved å bruke en flag fra Simbawe(?)..

Birger :)

Lenke til kommentar
Det er din oppfatning. Jeg blåser en lang marsj i 17. mai uansett. Men ser ikke hvordan man kan representere norges nasjonaldag ved å bruke en flag fra Simbawe(?)..

Min oppfatning er at du syns det er greit å forby andre flagg på 17. mai, stemmer ikke dette? Du skriver:

Jeg mener det er veldig undertrykkende å nekte noen å bære et hvilken som helst flagg. Minner litt om Nazi-Tyskland egentlig.

På ingen måte. Det er norges nasjonaldag, ikke Iran, Irak eller India for den saks skyld.

Du mener at det på ingen måte er undertrykkende å ved tvang nekte meg å gå med hvilket flagg jeg vil? Hvordan kan oppfatningen min bli noe annet?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Legitimt å forby flag av en annen nasjon på landets nasjonaldag. Men dette tar utgangspunkt i hva jeg personlig synes. Om det er en fasit eller det riktig valget, er ikke opp til meg å avgjøre.

Birger :)

Du høres da ut som en nyttig idiot.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...