Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Vil ha utenlandske flagg på 17. Mai

Flaggbruk 17. mai  

644 stemmer

1. 1. Mener du mennesker selv skal få velge hvilket flagg de vil gå med på 17. mai?

• Ja, og det plager meg ikke om man velger et annet enn det norske.
      128
    • Ja, men det vil plage meg om de velger et annet enn det norske.
      109
    • Nei, andre flagg enn det norske (og mulig samiske) bør være forbudt å bruke på 17. mai.
      394
    • Vet ikke/ingen formening.
      13

Anbefalte innlegg

På 17. mai syns jeg kun det norske flagget skal vaie i vinden. Dersom noen skulle finne på å bringe en annen nasjons sitt flagg, burde de ha det norske flagget i den andre hånden.

Grøsser når jeg tenker på at om en 30 års tid, når det er minioritetene idag som vil være majoriteter, kan være andre flagg enn Norge sitt som er i majoritet på til og med 17. Mai.

Jøss, det var noe til utsikter du. Så det er bare tredve år til vi blir jagd til Færøyene? Kan jo passe utmerket siden vi kvittet oss med de sjøudyktige nordmenn der for endel år siden før vi satte nesen mot Vinland.

;)

Greit nok, kanskje ikke dersom du regner med hele Norge, men ser for meg at du vil se fler utenlandske flagg i hovedstaden enn norske.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Neste tåpelige retoriske spørsmål takk. Eller... spar oss. Det er da nok av null-bidrag her allerede.

Ja, det kan hende, og ditt bidrag øket ikke kvaliteten nevneverdig nå.

;)

Joda, hvis du slutter med de spørsmålene så gjorde det det.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Neste tåpelige retoriske spørsmål takk. Eller... spar oss. Det er da nok av null-bidrag her allerede.

Ja, det kan hende, og ditt bidrag øket ikke kvaliteten nevneverdig nå.

;)

Joda, hvis du slutter med de spørsmålene så gjorde det det.

Jeg spurte vel ikke deg!?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Dei fleste innvadrarar føler seg ikkje norske, dei vill egentleg ikkje ha noko med landet å gjøre(utenom oljepengane og resten av godene).

Endret av medlem-141789
Lenke til kommentar

Tja, kona til en på jobb er "hentet" fra hjemlandet hans, hun gidder ikke engang gå på norskkurs, fordi hun kjenner alle serberne i nabolaget og trenger aldri snakke norsk. Det er han litt lei av.

Det finnes nok av eksempler på "ghettoer" i Oslo og andre byer med somaliere eller pakistanere som ikke snakker norsk.

Men dette med flagg er jo egentlig ikke noen sak i det hele tatt, en talsmann sa jo på TV at ingen innvandrere han visste om hadde noen som helst ønske om å dra inn sine egne flagg i 17. mai toget. Det er bare norske politikere som har funnet ut at de vil gjøre det, ikke innvandrerne selv.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Hvilke 'ghettoer' er det du snakker om - etter som du mener det eksisterer slike i Oslo?

Hvilken definisjon av ghetto er det du for øvrig legger til grunn? Tradisjonelt har ghetto blitt brukt for å betegne et område hvor én bestemt etnisk gruppe er forvist til å bo da samfunnet ikke ønsket mingling med dem men trengte gruppen for økonomisk verdi. Det kjennetegnet den historiske jødeghettoen på kontinentet (fremtredende frem til 1800-tallet), og det kjennetegnet den sorte amerikanske ghettoen frem til 1960-tallet (den har senere utviklet seg til neo man kan omtale som en hyperghetto, men det er ikke relevant her). Hvilke områder i Oslo er det som kjennetegnes av dette?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789
Dei fleste innvadrarar føler seg ikkje norske, dei vill egentleg ikkje ha noko med landet å gjøre(utenom oljepengane og resten av godene).

Hvor har du det fra? Er det noe du tror, eller har du kilder på det?

Geir :)

Kilden min er måten dei oppfører seg på, å ville gå med sitt flagg på norge sin nasjonal dag er vell ikkje akkurat å ville vere norsk.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-156236
Hva med de som er født i Norge og har en sterk følelse av å være norsk, men og er stolte over å ha utenlandske aner?

For å sette denne type argument på spissen: hva med de som er født i Norge og har en sterk følelse av å være norsk, men og er stolte over å være nazist?

På Norges nasjonaldag gjelder bare Norge - ikke hva enn andre ting du måtte være stolt over som enkeltperson. Nasjonaldagen handler om landet - ikke deg som enkeltperson. Er kanskje ikke så rart at i en hverdag som preges av selvsentrerte egoister, så er det en del som ikke skjønner dette.

Det er ikke DIN bursdag, det er LANDETS bursdag. Figure it out!

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789
Hva med de som er født i Norge og har en sterk følelse av å være norsk, men og er stolte over å ha utenlandske aner?

Du feirer norge sin nasjonaldag med det norske flagg og det andre sin nasjonaldag med det.

Enkelt og greit :)

Lenke til kommentar

La oss ta et lite eksempel, man er fra Pakistan og bestemmer seg for å bruke både det norske og pakistanske flagget, altså 2 flagg, på den måten feirer man begge uten å provosere noen kanskje? Hvertfall bedre enn å kun bruke sitt eget lands flagg.

Dette er da kun et alternativ, jeg stemmer fortsatt for å helst bruke kun norske flagg den 17. mai.

Endret av Erasus
Lenke til kommentar
Undertegnede synes forsatt ikke 17-mai burde være en kampdag for muslimer og andre minoriteter i Norge. Dette er en fest dag. Bær de flagg som er tilatt i toget eller hold deg hjemme!

Et enkelt spm til deg formulert slik at du bør ha muligheter til å svare: Hva er det som gjør at du kommer trekkende med muslimer i alle sammenhenger? Dette er en diskusjon om ulike flagg.

Det finnes følgende stater hvor islam er statsreligion: Afghanistan, Algeria, Bahrain, Bangladesh, Brunei, Comoros, Egypt, Iran, Iraq, Jordan, Kuwait, Libya, Malaysia, Maldivene

Mauritania, Marocco, Oman, Pakistan, Palestinian National Authority, Qatar

Sahrawi Arab Democratic Republic, Saudi Arabia, Somalia, Somaliland, Tunisia

Forente Arabiske Emirater og Yemen. Det er drøye 10% av verdens stater i antall, og under 1/3 av befolkningen på jorda er muslimer (færre enn kristne). Det finnes ca 80 000 i Norge (under 2% av befolkningen) som er registrert i muslimske trossamfunn. Muslimer er forresten heller ikke en homogen folkegruppe, landene over er svært ulike hverandre. Klarer du ikke se noe annet enn muslimer på høylys dag eller har du en annen agenda enn flaggsaken med din agitasjon?

Muslimene i Norge krever og krever, også på vår egen nasjonaldag. Dette er skammelig! De bruker denne dagen til å fremme sin egen relgion ved å bære sine flagg i vår bursdag. Æsj!

Hvor mye av dette er fri fantasi og hvor mye er sitater du kan vise til? Jeg kan ikke huske å ha lest at muslimer skal innvadere barnetogene for å fremme egen religion noe sted. Hva er det forresten de krever og krever som er spesiellt forbeholdt muslimene?

Selv om jeg er paranoid trenger ikke det bety at de ikke er ute etter meg, sant nok.

Endret av GOH
Lenke til kommentar

Jeg synes de som vil hedre sitt land med sitt eget flagg kan gjøre det, men kan de ikke da ta 19 MAI, som vi også da kunne fått inn som en RØD-dag på kalenderen så vi kunna fått enda en fridag, muligens også tatt en feriedag den 18 mai.

Lenke til kommentar

På "Norsk Innvandringsforum" står dette som ett mål for nettsiden:

- å utvikle et flerkulturelt samfunn basert på gjensidig respekt og likestilling.

Hva med å vise respekt for Norge ved hjelp av å gå med norske flagg i 17. Mai-toget?

Det er jo tross alt Norge som feires på 17. Mai. Og Norge hylles vel ikke med utenlandske flagg?!

Og hvis folk vil gå med hjemlandets flagg - Hvorfor skal man det? Skal landet deres feires på noen måte på 17. Mai?

For det er snakk om feiring av selve landet, ikke innbyggerne.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jeg tror faktisk at flesteparten av oss som er for fri bruk av flagg her i denne tråden ikke er muslimer, så det hadde kanskje vært greiest å diskuterer med oss enn med alle de fæle muslimene som ikke er her!?

Lenke til kommentar
På "Norsk Innvandringsforum" står dette som ett mål for nettsiden:

- å utvikle et flerkulturelt samfunn basert på gjensidig respekt og likestilling.

Og allerede her starter problemene. Å utvikle et flerkulturelt samfunn? Vil de at vi skal leve i et land, inndelt i flere separerte samfunn pasert på kulturell opprinnelse? Med all respekt å melde, men dette innvandrerforumet tjener nok ingen annen hensikt enn ekskludering og splittelse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...