Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Vil ha utenlandske flagg på 17. Mai

Flaggbruk 17. mai  

644 stemmer

1. 1. Mener du mennesker selv skal få velge hvilket flagg de vil gå med på 17. mai?

• Ja, og det plager meg ikke om man velger et annet enn det norske.
      128
    • Ja, men det vil plage meg om de velger et annet enn det norske.
      109
    • Nei, andre flagg enn det norske (og mulig samiske) bør være forbudt å bruke på 17. mai.
      394
    • Vet ikke/ingen formening.
      13

Anbefalte innlegg

Neste debatt: er det akseptabelt å synge bursdagssangen til seg selv i noen andre bursdag? Kjør debatt!

Spørsmålet burde heller være: Kan man synge bursdagssangen til bursdagsbarnet på sin egen dialekt?

Det er jo selvsagt greit. Dialelekten er jo ikke noe symbol på den som har fødselsdag, i motsetning til det som flagget er på 17.mai.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147
Neste debatt: er det akseptabelt å synge bursdagssangen til seg selv i noen andre bursdag? Kjør debatt!

Spørsmålet burde heller være: Kan man synge bursdagssangen til bursdagsbarnet på sin egen dialekt?

Det er jo selvsagt greit. Dialelekten er jo ikke noe symbol på den som har fødselsdag, i motsetning til det som flagget er på 17.mai.

Kan man også kle seg pent og anstendig slik man selv ønsker også?

Lenke til kommentar

Kan ikke se hvorfor ikke? Klær og flagg er ikke det samme?

Uansett kan man gjøre hva man vil, det er (og bør) som sagt ikke være noen lov som straffer folk bare fordi de mangler respekt.

Endret av Vice
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Kan ikke se hvorfor ikke? Klær og flagg er ikke det samme?

Uansett kan man gjøre hva man vil, det er (og bør) som sagt ikke være noen lov som straffer folk bare fordi de mangler respekt.

Det burde være en lov mot slike som ikke forstår ordet "gjensidig" respekt!

Å respektere hverandre er å forstå hverandres realiteter og verdier. Flagg eller bibel/koran/tora, eller hudfarge og legning er bare noen viktige momenter å få med seg i så måte. Diskusjonen om hvilke flagg som burde være tilatt er egentlig flisespikkeri som forteller veldig mye om vår nasjons mangel på selvfølelse/bilde eller kanskje at disse er blitt nokså oppblåste med tiden, og lettvint rikdom samt fred og fordragelighet har kanskje fått oss til å tro at våre realiteter er bedre enn andres.

:)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Neste tåpelige retoriske spørsmål takk. Eller... spar oss. Det er da nok av null-bidrag her allerede.

Ja, det kan hende, og ditt bidrag øket ikke kvaliteten nevneverdig nå.

;)

Lenke til kommentar

Å respektere hverandre er å forstå hverandres realiteter og verdier. Flagg eller bibel/koran/tora, eller hudfarge og legning er bare noen viktige momenter å få med seg i så måte. er bedre enn andres.

"Gjensidig respekt" er ikke en unnskyldning for å kunne gjøre hva man vil. Som sagt: Velg riktig tid og riktig sted for dine handlinger.

Lenke til kommentar
Undertegnede synes forsatt ikke 17-mai burde være en kampdag for muslimer og andre minoriteter i Norge. Dette er en fest dag. Bær de flagg som er tilatt i toget eller hold deg hjemme!

Hvordan i all verden får du vridd spørsmålet om flaggbruk på 17. mai til at 17. mai blir en kampdag for muslimer?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Å respektere hverandre er å forstå hverandres realiteter og verdier. Flagg eller bibel/koran/tora, eller hudfarge og legning er bare noen viktige momenter å få med seg i så måte. er bedre enn andres.

"Gjensidig respekt" er ikke en unnskyldning for å kunne gjøre hva man vil. Som sagt: Velg riktig tid og riktig sted for dine handlinger.

Vi finner neppe noen statistikk over at fremmedkulturelle er dårligere på "timing" enn vi selv er!?

Det jeg kan underskrive på er at jeg til dags dato ikke har møtt nye landsmenn som har utmerket seg negativt på det området.

Har sett litt tidligere i tråden at noen forbinder respekt med begrepet "ære". Kan hende det er ganske mange som føler det slik!?

I ære æra el. -n (norr æra, fra lty, jf *heder) 1anseelse, berømmelse, respekt, beundring vinne æ- / sette sin æ- i å lage god mat / hans arbeid er (all) æ- verdt / holde i (akt og) æ- vise stor respekt 2verdighet, æresfølelse komme til æ- (igjen) bli akseptert (igjen) / gå hennes æ- for nær krenke hennes verdighet 3ros, hyllest, gunstbevisning gjøre æ- på en rose el. hylle en / ha æ-n for, av noe være den som bør roses for noe / hageanlegget var gartneren til stor æ- / holde en tale til æ- for jubilanten / hun hadde den æ- å få tale med kongen / dronningen gjorde dem den æ- å være til stede ved festen / vise en den siste æ- være til stede i ens begravelse 4anstendighet, sømmelighet ikke ha æ- i livet / i høytidelige forsikringer el. løfter: (min) æ- lover jeg å komme / underskrive på æ- og samvittighet II ære v1 (norr æra, fra lty) 1vise stor respekt el. anerkjennelse, hedre, beære han æ-t gjesten ved å holde en stor middag for henne / æ-s den som æ-s bør la den som fortjener det, få anerkjennelse 2tilbe, dyrke, vise ærefrykt elske og æ- Herren 3adj i pf pt i tiltale: Æ-de forsamling!

respektrespek't -en (fra lat. 'det å ta hensyn', av respicere 'se tilbake') aktelse, ærbødighet, lydighet ha stor r- for en / sette seg i r-
Lenke til kommentar
Undertegnede synes forsatt ikke 17-mai burde være en kampdag for muslimer og andre minoriteter i Norge. Dette er en fest dag. Bær de flagg som er tilatt i toget eller hold deg hjemme!

Hvordan i all verden får du vridd spørsmålet om flaggbruk på 17. mai til at 17. mai blir en kampdag for muslimer?

Er jo det, de har blitt, er det ikke? Muslimene i Norge krever og krever, også på vår egen nasjonaldag. Dette er skammelig! De bruker denne dagen til å fremme sin egen relgion ved å bære sine flagg i vår bursdag. Æsj!

EDIT: Skrivelagg

Endret av roberteh
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Sikkert fordi det blir så ryddig å krangle da ... ;)

Lenke til kommentar

På 17. mai syns jeg kun det norske flagget skal vaie i vinden. Dersom noen skulle finne på å bringe en annen nasjons sitt flagg, burde de ha det norske flagget i den andre hånden.

Grøsser når jeg tenker på at om en 30 års tid, når det er minioritetene idag som vil være majoriteter, kan være andre flagg enn Norge sitt som er i majoritet på til og med 17. Mai.

Lenke til kommentar

Kan du gi faen i å fortelle meg hva jeg mener!!!

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
På 17. mai syns jeg kun det norske flagget skal vaie i vinden. Dersom noen skulle finne på å bringe en annen nasjons sitt flagg, burde de ha det norske flagget i den andre hånden.

Grøsser når jeg tenker på at om en 30 års tid, når det er minioritetene idag som vil være majoriteter, kan være andre flagg enn Norge sitt som er i majoritet på til og med 17. Mai.

Jøss, det var noe til utsikter du. Så det er bare tredve år til vi blir jagd til Færøyene? Kan jo passe utmerket siden vi kvittet oss med de sjøudyktige nordmenn der for endel år siden før vi satte nesen mot Vinland.

;)

Lenke til kommentar

Er jo det, de har blitt, er det ikke? Muslimene i Norge krever og krever, også på vår egen nasjonaldag. Dette er skammelig! De bruker denne dagen til å fremme sin egen relgion ved å bære sine flagg i vår bursdag. Æsj!

Ser du etter muslimer under senga di før du legger deg?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Kan du gi faen i å fortelle meg hva jeg mener!!!

Beklager hvis det traff for godt! Det skal så klart aldri mere gjentaes.

Lenke til kommentar

Ser du etter muslimer under senga di før du legger deg?

Nei, men det burde jeg kanskje begynne med? God ide!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...