Gå til innhold

Vil ha utenlandske flagg på 17. Mai

Flaggbruk 17. mai  

644 stemmer

1. 1. Mener du mennesker selv skal få velge hvilket flagg de vil gå med på 17. mai?

• Ja, og det plager meg ikke om man velger et annet enn det norske.
      128
    • Ja, men det vil plage meg om de velger et annet enn det norske.
      109
    • Nei, andre flagg enn det norske (og mulig samiske) bør være forbudt å bruke på 17. mai.
      394
    • Vet ikke/ingen formening.
      13

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg er yngre enn dere, og det gjør mine holdninger automatisk mindre verdt? Det er flott, når deres alder og erfaring fordelt på antall år levd skal veie tyngst i en diskusjon. Kanskje på tide å la unge krefter slippe til?

Hvilken forutsetning har jeg for å vite at dere er 40 og 50 år? Jeg snakker på grunnlag av hvordan jeg oppfatter dere, og det må jeg få lov til. Noen premisser må en få sette på et uoffisielt diskusjonsforum på internett.

Dere kan ta så lang avstand fra det jeg sier dere bare vil. Riste på hodet og skrike ung, naiv og uerfaren. Hvilken rolle spiller det for meg uansett? Dere har utøvet deres rolle og nå er det meg og mine som skal få slippe til i en 20 år. Som Bob Dylan sa i sin tid: The times they are a-changing. :)

Det var du som begynte med å invalidere andres holdninger pga påstått manglene erfaring med hvordan det var å bo i oslo. At det slår tilbake på deg selv har du kun deg selv å takke for. Men kanskje du skjønner at folk kan fint ha tilsvarende erfaringsgrunnlag som deg selv, og allikevel mene noe annet enn deg?

AtW

Lenke til kommentar
Det var du som begynte med å invalidere andres holdninger pga påstått manglene erfaring med hvordan det var å bo i oslo. At det slår tilbake på deg selv har du kun deg selv å takke for. Men kanskje du skjønner at folk kan fint ha tilsvarende erfaringsgrunnlag som deg selv, og allikevel mene noe annet enn deg?

AtW

Nå har jeg sett meg lei av denne gjentakene skalperingen av meg fra din side. Det er selvsagt greit at du finner mine holdninger uholdbare, men jeg vil ha meg frabedt at du til stadighet skal påpeke feil ved meg. Du er av en eller annen grunn hevet over all kritikk, men gjør ikke annet enn å kritisere mangler i ytringene hos dine meddebattanter, da i særlig grad meg.

Men kanskje du skjønner at folk kan fint ha tilsvarende erfaringsgrunnlag som deg selv, og allikevel mene noe annet enn deg?”

Er dette et retorisk spørsmål, eller venter du faktisk svar på et så tåpelig spørsmål. For meg synes det helt tydelig at du har dømt meg som person allerede, at du avfeier samtlige av mine uttalelser som vås og at du behandler meg deretter.

Vel, dessverre, av det jeg kan se møter du deg selv i døra med denne utalelsen. Da det i bunn og grunn er du selv som har problemer med å innse at andre kan ha andre oppfattninger enn deg selv, og at ditt svar ikke alltid trenger å være absolutt.

Lenke til kommentar

AtW

Nå har jeg sett meg lei av denne gjentakene skalperingen av meg fra din side. Det er selvsagt greit at du finner mine holdninger uholdbare, men jeg vil ha meg frabedt at du til stadighet skal påpeke feil ved meg. Du er av en eller annen grunn hevet over all kritikk, men gjør ikke annet enn å kritisere mangler i ytringene hos dine meddebattanter, da i særlig grad meg.

Men kanskje du skjønner at folk kan fint ha tilsvarende erfaringsgrunnlag som deg selv, og allikevel mene noe annet enn deg?”

Er dette et retorisk spørsmål, eller venter du faktisk svar på et så tåpelig spørsmål. For meg synes det helt tydelig at du har dømt meg som person allerede, at du avfeier samtlige av mine uttalelser som vås og at du behandler meg deretter.

Vel, dessverre, av det jeg kan se møter du deg selv i døra med denne utalelsen. Da det i bunn og grunn er du selv som har problemer med å innse at andre kan ha andre oppfattninger enn deg selv, og at ditt svar ikke alltid trenger å være absolutt.

Jeg påpeker det jeg oppfatter som dårlig argumentasjon ført i pennen av deg (og forsåvidt andre). Mine innsigelser har alltid sprunget ut i argumentasjonen du fører, og ikke noe annet. Om du mener det er å påpeke feil med deg som person, så noterer jeg meg det, men jeg er ikke enig, om man da ikke regner å angripe folks argumenter som å angripe personen, og da kommer man ikke langt i en diskusjon.

Og når det gjelder om spørsmålet er retorisk; når du kommer med uttalelser som "Når du engang også opplever vondt vil du vel kanskje forstå." og "Det er kanskje greit å ta stilling til noen praktiske erfaringer, jeg mener, når du selv åpenbart ikke vet hvor skoen trykker.", så virker det som din holdning er folks manglende erfaring som gjør at de er uenige, ikke andre ting. Spørsmålets formål er dermed todelt: 1. Finne ut om du egentlig mener det det virket som du mente 2. Illustrere at det argumentet (uavhengig av svaret på 1.) ikke er særlig godt.

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar

Nå er det et par sider hvor man diskuterer hverandre, ens egen ethos (kort oppsummert: hva man har å by på), samt at det kommer noen anklager mot hverandre. Hvem som har gjort hva, generalisering av motparten osv.

Det kunne vært fint om nå diskusjonen kan bevege seg bort fra dette og over til om folk selv bør få velge hvilken flagg man skal bære når man feirer nasjonaldagen vår. I hvert fall prøv å tone ned fiendtlighetene litt, vi er da siviliserte mennesker er vi ikke? :)

Det er jo blitt en lang remse med metadiskusjon og brukere som føler de må forsvare sin person og retorikken om at det må være noe galt med dem som ikke er enig med seg selv. Det er blitt en lang diskusjon og det går veldig i ring, kanskje tenke over om man har noe nytt å bidra med eller om det kun er repetering det går i?

Det kunne vel også vært på sin plass å opprette et par relaterte tråder som kan ta for seg emner som "Hva vil det si å bære flagg" og "Hva kan være grunnen til at man går med annet flagg enn det norske på 17. mai?". Får se på akkurat det på morgenkvisten.

Jeg håper man kan telle til ti og ikke la seg helt rive med. Det er mye følelser involvert her, så da er det alltid ekstra viktig å bruke hodet.

Lenke til kommentar

Vise ord. Vi får legge ned stridsøksa for denne gang. Jeg har vel uansett ingen sjanse mot dere voksne mennesker. Dere som har levd så mange år, og har erfaring deretter. :p

Men pass dere. Skulle jeg noen gang befinne meg i en situasjon hvor jeg må ta stilling til grunnleggende moralske spørsmål igjen, vet jeg hvem som får en telefon.

Denne diskusjonen kommer vi ikke lenger med …

Lenke til kommentar

Jeg var på kino i Thailand for noen uker siden, og der er det vanlig å reise seg når nasjonalsangen spilles før visningen. Jeg må innrømme at jeg gir beng i kongen deres, men de er veldig glade i ham. Det aner meg at dette er en viktig del av kulturen deres, og at jeg muligens vil fornærme/støte noen av thaiene om jeg nekter å reise meg. Jeg reiste meg som alle andre.

Det er snakk om å vise litt ydmykhet overfor andres kultur på ting som kanskje ikke er så viktig for meg, men kun vil skape konflikter om jeg velger å benytte meg av min rett til å gjøre det jeg vil.

På samme måte synes jeg at det er greit om også våre nye landsmenn respekterer tradisjonen vi har på 17. mai i norge. Dette er spesielt viktig etter denne debatten, der det har kommet helt klart frem at de fleste nordmenn vil ha norske flagg denne dagen. Hadde noen viftet med et annet flagg i fjor, hadde jeg ikke tenkt så mye over det.

Det er imidlertid stor forskjell på å mislike noe, og å forby det. Hvis noen på død og liv ikke vil reise seg under nasjonalsangen til Thailand på kino, eller vifte med andre flagg på 17. mai, bør dette være opp til dem. Jeg ville ikke viftet med norskt flagg på nasjonaldagen til Pakistan, men vi er forskjellige.

I Thailand var det akkurat en som ble anmeldt for å ikke reise seg under nasjonalsangen. Dette har visstnok en strafferamme på 15 år der.

Jeg er glad jeg bor i et fritt land...

Lenke til kommentar

Har ingen ønsker om at det skal være noe som helst forbud mot bruk av andre flagg enn det norske på 17.mai, men det betyr ikke at jeg syns det er greit at noen gjør det. Syns det er direkte respektløst å veive med andre flagg enn det norske på Norges nasjonaldag. Det burde ikke være noe behov for et forbud og det burde heller ikke være en debatt, siden hver enkelt person burde forstå såpass som at sånn er det bare.

Lenke til kommentar
Har ingen ønsker om at det skal være noe som helst forbud mot bruk av andre flagg enn det norske på 17.mai, men det betyr ikke at jeg syns det er greit at noen gjør det. Syns det er direkte respektløst å veive med andre flagg enn det norske på Norges nasjonaldag. Det burde ikke være noe behov for et forbud og det burde heller ikke være en debatt, siden hver enkelt person burde forstå såpass som at sånn er det bare.

Og hvorfor er det respektløst? Hvorfor plager det deg sånn om en som føler tilhørighet til et annet land feirer landet vårt? Burde du ikke være glad på grunn av dette?

Det er ikke respektløst å gå med flagg som alle andre. Det som er respektløst er å nekte noen å gå med flagg grunnet etnisitet, eller ønske at noen skal "seile under falskt flagg" ved å presse på dem et flagg de ikke føler tilhørighet til. Om du tror man sier "heia Sverige" ved å gå med svensk flagg så har du misforstått flaggbruk. Man sier "jeg føler tilhørighet til Sverige". Så er det kun de som føler tilhørighet til Norge som skal få delta i feiringen? Få vise sin tilhørighet? Tenk over dette, tenk over hva du faktisk sier.

Det er respektløst mot grunnloven vi feirer på 17.mai å være motstander av andre nasjonalflagg. :)

Lenke til kommentar

Dotten:"Om du tror man sier "heia Sverige" ved å gå med svensk flagg så har du misforstått flaggbruk."

Som jeg har påpekt før i denne tråden så stemmer ikke dette. Jeg har gitt kilder som tilbakeviser denne påstanden, så lenge DU eller andre i denne tråden ikke kan komme med kilder som viser at dere har rett så kan du legge av deg å komme med slike påstander. OK?!

Lenke til kommentar
Dotten:"Om du tror man sier "heia Sverige" ved å gå med svensk flagg så har du misforstått flaggbruk."

Som jeg har påpekt før i denne tråden så stemmer ikke dette. Jeg har gitt kilder som tilbakeviser denne påstanden, så lenge DU eller andre i denne tråden ikke kan komme med kilder som viser at dere har rett så kan du legge av deg å komme med slike påstander. OK?!

Kilder til hva? At det at du går med et norsk flagg betyr at du viser til omverdenen din tilhørighet?

Lever du virkelig i den tro at Kaptein Sabeltann seiler rundt med budskapet "Heia sjørøvere", eller sier han "Vi er sjørøvere"? Du må spørre deg hva formålet er med å bære nasjonalflagg. Nasjonalflagg bærer man i denne sammenheng for å vise sin tilhørighet. Den symboliserer bærerens tilhørighet. Du identifiserer deg. Slikt er jo barnelærdom. Jeg tror du mikser nasjonalflagg med signalflagg.

A flag is a piece of cloth, often flown from a pole or mast, generally used symbolically for signaling or identification.

A national flag is a flag that symbolises a country. The flag is flown by the government, but usually can be flown by citizens of that country as well.

flagg n1 (lty) duk med bestemte farger og proporsjoner brukt til nasjonalmerke, signal e l det norske f- / heise, fire f-et / tone f-, se III *tone / seile under, føre falskt f- seile under en annen nasjons flagg; overf: utgi seg for en annen enn den en er, skjule sine hensikter / stryke f-et, se *stryke (4) / gå ned, under med f-et til topps uten å ha overgitt seg, med prinsippene sine og æren i behold

Det er litt av et paradoks at folk reagerer mot at Bhatti går med Lusekofte (utgir seg for å være en annen, påstår man), samtidig som man ikke takler synet av noen som utgir seg for å være seg selv, om de da ikke er norske da. Og gjerne krever at man skal gå med et flagg man ikke føler tilhørighet til... :)

http://en.wikipedia.org/wiki/Flag

http://en.wikipedia.org/wiki/National_flag

http://www.dokpro.uio.no/perl/ordboksoek/o...=n&renset=j

Veksillologi og flaggbruk burde vel implementeres i skolen igjen. Det er jo elementært at et flagg skal sees i sammenheng med bæreren. Trangen til å ikke se ting som det er syntes jeg er litt skremmende i denne sammenhengen. Man prøver jo ikke engang.

Lenke til kommentar

Å seile under falsk flagg ser jeg forsøkes brukt til det ytterste her. Dessverre dog i en misforstått form. Det har heller absolutt ingenting med feiring å gjøre og symbolverdien av et flagg under 17 mai.. Om jeg selv bærer et svenskt flagg så har det ingenting å gjøre med "å seile under falskt flagg", så fremt jeg har uedle/skjulte hensikter. Å bruke "seile under falskt flagg" bokstavelig blir like tåpelig som at jeg skulle stå og vifte med et norsk flagg for å kunne "flagge en feil" jeg har funnet. ;)

Når det snakkes om "identifisering" må man også huske på hva flagget identifiserer: Det identifiserer den nasjonen man tilhører og viser lojalitet til. Husk at et flagg er ikke ment å identifisere individer, men for å identifisere en nasjon, organisasjon etc.! Som privatpreson i Norge kan man også bruke flagget helt som man vil. Som privatindivid er man selv med på å bestemme bruken av dette.

Her i Norge mener et klart flertall at det er upassende å gå med andres lands flagg under feiringen av nasjonen Norge og dette er dermed noe man bør ta til betrakning, uansett hva man selv bør mene. Ingen grunn til å forsøke å tvinge gjennom sin egen mening bare på trass og for å kverulere. Som det sies : "When in Rome, do as Romans do" !

Endret av Vice
Lenke til kommentar

Hvilket land er det som har "bursdag" den dagen egentlig? Det norske flagget er vår "bursdagsgave" til Norge...

Vi synger "det er flagget i rødt, hvitt og blått"

Forstår ikke hva som er så galt med at utlendinger bærer det norske flagg istedet for sitt eget..

Lenke til kommentar

Dotten:

Fint at du prøver å overkjøre Websters med sitater fra Wikipedia. Du er jammen søt må jeg si, men når du feiler totalt i forsøket og faktisk sier det motsatte av hva du mener med sitatene dine så begynner jeg å lure på om du troller eller om problemet ditt er at du ikke forstår engelsk.

1. Det er forskjell på flagg som henger fra en mast og som bæres i hånden.

2. Helt riktig, det symboliserer en nasjon, ikke at den personen som bærer flagget identifiseres med nasjonen. Flagget i seg selv representerer en nasjon.

3. Dette blir bare latterlig. Er det ikke så fall slik at norske statsborgere som veiver med svenske flagg er de som seiler under falskt flagg?

Kan du ikke bare innse at du faktisk tar feil hvis vi legger internasjonal symbolikk til grunn for våre konklusjoner og ikke din synsing?

Lenke til kommentar
Å seile under falsk flagg ser jeg forsøkes brukt til det ytterste her. Dessverre dog i en misforstått form. Det har heller absolutt ingenting med feiring å gjøre og symbolverdien av et flagg under 17 mai.. Om jeg selv bærer et svenskt flagg så har det ingenting å gjøre med "å seile under falskt flagg", så fremt jeg har uedle/skjulte hensikter. Å bruke "seile under falskt flagg" bokstavelig blir like tåpelig som at jeg skulle stå og vifte med et norsk flagg for å kunne "flagge en feil" jeg har funnet. ;)

Når det snakkes om "identifisering" må man også huske på hva flagget identifiserer: Det identifiserer den nasjonen man tilhører og viser lojalitet til. Husk at et flagg er ikke ment å identifisere individer, men for å identifisere en nasjon, organisasjon etc.! Som privatpreson i Norge kan man også bruke flagget helt som man vil. Som privatindivid er man selv med på å bestemme bruken av dette.

Her i Norge mener et klart flertall at det er upassende å gå med andres lands flagg under feiringen av nasjonen Norge og dette er dermed noe man bør ta til betrakning, uansett hva man selv bør mene. Ingen grunn til å forsøke å tvinge gjennom sin egen mening bare på trass og for å kverulere. Som det sies : "When in Rome, do as Romans do" !

Flertallet kan mene så mangt de, blant annet at jorden var flat i sin tid. Nå er det jo velkjent at flertallet ikke har særlig greie på flaggbruk, da tusenvis av nordmenn vanærer det norske flagget gjennom sin bruk av det på 17. mai. Nå skyldes jo det rett og slett at man ikke vet bedre (men det er kunnskap som er lett tilgjengelig, skikk&bruk har blant annet en fin oversikt). Når innvandrere gang på gang i media påpeker at de velger et flagg for å vise sin identitet, så er det jo søtt at du snakker om kverulering når man nekter å ta inn over seg grunnen man oppgir for å gå med flagget. Det er ikke deres feil at de kan mer om flaggbruk. Er den kunnskapen så skummel? Er det så fælt å se noen som føler tilhørighet for et annet land ta del og faktisk feire vårt? Det burde strengt talt vært noe man satt pris på, det er jo flott om "utlendinger" tar seg tid til å feire vår grunnlovsdag. Det er respekt det. Hvorfor har du så vanskelig for å se dette?

Men man ønsker ikke se på det på den måten. Man holder seg for ørene når de sier at flagget er en del av deres identitet og den viser de fordi alle andre viser sin på 17. mai. Man ønsker ikke å se det for hva det er, men tillegger dem meninger og ytringer de ikke har og i prosessen vanærer selve grunnloven vår ved å tale om forbud mot at de skal vise seg.

Vi har et flott land, men slike holdninger og slik adferd gjør det mindre flott. Det gjør feiringen mindre meningsfylt og det viser et ansikt som ikke er verdig vårt land. Jeg har ingenting imot å se fremmede flagg på nasjonaldagen, jeg ville faktisk vært umåtelig stolt over å leve i et land som også andre enn etniske nordmenn mener er så flott at man deltar i feringen. Men jeg frykter å se de som skuler bort på fremmede flagg og helst ønsker dem bort. For der finner man vanæringen av grunnloven vår. Det eneste jeg kan trøste meg med i så måte er at de fleste gjør det fordi de ikke vet bedre. De ser det de frykter fremfor hva det faktisk er. Men jeg håper de en gang vil se det, slik at vi får en feiring som er verdig vårt land. Heldigvis har jeg truffet veldig mange mennesker de siste dagene som har innsett dette. Som har erkjent at man har misforstått situasjonen og overreagert.

Nei, jeg kan ikke fortelle andre hva de skal mene. Men jeg kan gjøre mitt til å spre litt innsikt i emnet. Det får være opp til hver og en om man ønsker å ta det til seg eller ikke. Det er selve kjernen i en diskusjon. Budskapet er spesielt viktig for meg når jeg ser så mange misforstår situasjonen. Man skal ikke tie bare fordi massene er store. Da ville jorden fortsatt vært flat, religion ville vært synonymt med lov og saueflokken ville vært komplett. Er flertall synonymt med sannhet? Så absolutt ikke, noe alle som har åpnet en historiebok vet, noe du vet. Så hvorfor det må bringes inn i diskusjonen vet jeg ikke. Argumentene bør tale for seg, hvor mange som taler det er ikke relevant. Man behøver ikke begynne å røyke fordi alle vennene gjør det. Flagget er jeg utrolig stolt av, jeg har jobbet med dette i flere år. Det er min yrkesstolthet og den kan ingen ta fra meg. Så da anser jeg det ikke bare som en hobby å tale opp når så mange er på ville veier, jeg anser det som min plikt overfor flagget vårt og hva det står for. :)

Forgive them for they know not what they do

Lenke til kommentar
Dotten:

Fint at du prøver å overkjøre Websters med sitater fra Wikipedia. Du er jammen søt må jeg si, men når du feiler totalt i forsøket og faktisk sier det motsatte av hva du mener med sitatene dine så begynner jeg å lure på om du troller eller om problemet ditt er at du ikke forstår engelsk.

1. Det er forskjell på flagg som henger fra en mast og som bæres i hånden.

2. Helt riktig, det symboliserer en nasjon, ikke at den personen som bærer flagget identifiseres med nasjonen. Flagget i seg selv representerer en nasjon.

3. Dette blir bare latterlig. Er det ikke så fall slik at norske statsborgere som veiver med svenske flagg er de som seiler under falskt flagg?

Kan du ikke bare innse at du faktisk tar feil hvis vi legger internasjonal symbolikk til grunn for våre konklusjoner og ikke din synsing?

1. Nei.

2. Feil, som påpekt tidligere. De symboliserer nasjonen ja, men man bærer det for å symoblisere sin identitet. Som også Websters vil forklare deg ;)

3. Jo, med mindre de føler tilhørighet til Sverige. Min farmor var norsk statsborger. Hun hjalp norske soldater med livet som innsats under 2. verdenskrig og traff der min farfar og de giftet seg. Men sin tilhørighet til Sverige forble selvfølgelig i tillegg. Derfor tok hun alltid frem det svenske flagget på 17. mai. Det er rett og slett skammelig om folk vil nekte henne denne friheten, ikke minst skammelig overfor vår grunnlov.

Når det kommer til om jeg er søt eller ikke, så får andre avgjøre det. Men jeg er har undervist i flaggbruk i et par år og er lært opp av landets fremste spesialister på området. Ingen av dem fortalte meg at jeg var søt, men det var egentlig like greit. Men så handler jo ikke dette om meg heller da. Men jeg er trygg på min kunnskap om flagg, jeg har tross alt vært utdannet spesialist på området siden 2003. Om det da er verdt noe for deg. Om du noen gang er i Bergen så skal jeg gledelig overbringe deg et par lærebøker om du er interessert i emnet over et glass pils.

Du trenger ikke hisse deg opp over andre nasjoners flagg i hånden på folk på 17. mai. Det er mitt budskap til deg. Jeg skulle nesten tro du ville satt pris på den gladnyheten. Men du kan med rette irritere deg over de uttallige tilfellene av vanæring av det norske flagget som nordmenn står for. Fordi de ikke vet bedre :)

Lenke til kommentar
Flertallet kan mene så mangt de, blant annet at jorden var flat i sin tid. Nå er det jo velkjent at flertallet ikke har særlig greie på flaggbruk, da tusenvis av nordmenn vanærer det norske flagget gjennom sin bruk av det på 17. mai. Nå skyldes jo det rett og slett at man ikke vet bedre (men det er kunnskap som er lett tilgjengelig,

Men nå blander du sammen ting som faktisk kan bevises med kultur og tradisjon. Kultur & tradisjon blir formet av folket. Bruk av flagg er nettopp en slik ting. Når flertallet av folket mener en ting blir det en de facto standard. Igjen: Selv om man ikke er enig med en ting er det ikke nødvendig å slåss imot bare på trass.

Har du forresten noen konkrete eksempler på hvilken måte folk misbruker flagget under 17 mai? Du har trukket fram russen flere ganger allerede, men savner som sagt eksempler.

skikk&bruk har blant annet en fin oversikt).

Riktig, og der stod det også en grei artikkel om at det ikke eksisterer noen offisielle regfler for privat bruk. ;)

Når innvandrere gang på gang i media påpeker at de velger et flagg for å vise sin identitet, så er det jo søtt at du snakker om kverulering når man nekter å ta inn over seg grunnen man oppgir for å gå med flagget.

Så når jeg gang på gang sier at å gå med en muhammed karikatur på trøya når jeg besøker moskéene, er kun for å signalisere en del av min identitet, så er dermed dette noe jeg bør fortsette med? Skal de rette seg etter meg eller bør jeg rette meg etter dem?

Det er ikke deres feil at de kan mer om flaggbruk. Er den kunnskapen så skummel? Er det så fælt å se noen som føler tilhørighet for et annet land ta del og faktisk feire vårt? Det burde strengt talt vært noe man satt pris på, det er jo flott om "utlendinger" tar seg tid til å feire vår grunnlovsdag. Det er respekt det. Hvorfor har du så vanskelig for å se dette?

Enig der. Jeg er først og fremst overbevist om at bruk av feil flagg under 17.mai bygger på mangel på kunnskap & forståelse. Derfor bør det være vårt ansvar å informere om at det er ikke slik man ønsker å feire her i Norge.

Forgive them for they know not what they do

Ellers synes jeg man skal være svært forsiktig med å forsøke å opphøye seg selv som en slags bedreviter over hva flertallet mener. Spesielt når man ikke har harde fakta å slå i bordet med og det hele i bunn og grunn er en diskusjon som er basert på kultur & tradisjon. ;)

Og siden du liker å snakke om sauer: Om det finnes en sau som går utenfor flokken, bare på trass, så er det den enslige sauen som er dum når ulven kommer. ;)

Som sagt mange ganger: Velg riktig tid og riktig sted.

Endret av Vice
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...