Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Vil ha utenlandske flagg på 17. Mai

Flaggbruk 17. mai  

644 stemmer

1. 1. Mener du mennesker selv skal få velge hvilket flagg de vil gå med på 17. mai?

• Ja, og det plager meg ikke om man velger et annet enn det norske.
      128
    • Ja, men det vil plage meg om de velger et annet enn det norske.
      109
    • Nei, andre flagg enn det norske (og mulig samiske) bør være forbudt å bruke på 17. mai.
      394
    • Vet ikke/ingen formening.
      13

Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-95147
Det må bli slutt på at vi skal tilpasse oss de fremmedkulturelle, det er strengt tatt de som skal tilpasse seg oss.

Hvorfor skal vi slutte å være imøtekommende? På hvilken måte har du personlig beveget deg i de siste 20 årene? Det er vel ikke bare de "andres" ansvar å endre seg i en verden under kontinuerlig endring.

:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det må bli slutt på at vi skal tilpasse oss de fremmedkulturelle, det er strengt tatt de som skal tilpasse seg oss.

Hvorfor skal vi slutte å være imøtekommende? På hvilken måte har du personlig beveget deg i de siste 20 årene? Det er vel ikke bare de "andres" ansvar å endre seg i en verden under kontinuerlig endring.

Vi skal slutte være selvutslettende imøtekommende ja.

Vi skal ikke være imøtekommende ovenfor en stadig mer å mer radikaliserende islam.

Men kom gjerne med eksempler for hvorfor vi burde det.

Lenke til kommentar

Fordi imøtekommenhet i den grad du snakker om kalles snillisme, og snillisme er en bakterie i et samfunn som vårt.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Hvilken grad snakker jeg om? Hva med de to andre spørsmålene?

sony123:

Jeg snakker ikke om spesifikt religion, men generelt sett.

Som eksempel kan jeg nevne fremtidsutsikter hvor de ikke lengre så fattige land konkurrerer med oss om matfatet "vårt"!?

Lenke til kommentar
sony123:

Som eksempel kan jeg nevne fremtidsutsikter hvor de ikke lengre så fattige land konkurrerer med oss om matfatet "vårt"!?

Men i denne aktuelle saken vi her diskuterer, er det jo nettopp religionen som er årsaken.

Å du ønsker være tolerant overfor en gruppe som ikke ønsker delta i det norske storsamfunnet.

Hva vil konsekvensene av din ubertoleranse bli?

Ønsker ikke du ett norskt multikulturelt samlende velfungerende samfunn?

Hmm, hva mener du her?

Vi bør være tolerante ovenfor islam, så de når de kommer mer å mer til en styrende verdensposisjon vil unne oss litt av matfatet de har fått kontrollen over?;)

Hva med å unngå at de får kontrollen alene?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Hvilken grad snakker jeg om? Hva med de to andre spørsmålene?

"På hvilken måte har du personlig beveget deg i de siste 20 årene?"

Hvis du omformulerer spørsmålet litt skal jeg forsøke å svare etter beste evne :p

Hvordan eller hva har du gjort med ditt eget hode/holdning for å hjelpe våre nye landsmenn til å bli integrert i samfunnet/ditt nærmiljø?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
sony123:

Men i denne aktuelle saken vi her diskuterer, er det jo nettopp religionen som er årsaken.

Å du ønsker være tolerant overfor en gruppe som ikke ønsker delta i det norske storsamfunnet.

Hva vil konsekvensene av din ubertoleranse bli?

Ønsker ikke du ett norskt multikulturelt samlende velfungerende samfunn?

Hmm, hva mener du her?

Vi bør være tolerante ovenfor islam, så de når de kommer mer å mer til en styrende verdensposisjon vil unne oss litt av matfatet de har fått kontrollen over? ;)

Hva med å unngå at de får kontrollen alene?

Jeg har ikke oppfattet at denne diskusjonen omhandler religioner!?

Når det gjelde kampen om matfatet er det de litt mere sjarmerende religioner som buddhisme/taoisme/hinduisme som det eventuelt skal snakkes om. Og mitt kjenneskap til disse er at de troende er langt mere pragmatiske enn eks. islam.

Så lurer jeg på hva som er best for fremtiden: Fightmodus eller samarbeidsmodus, som betyr vinner og taper eller gi og ta, som skaper to vinnere!?

Lenke til kommentar

Det er jo det som er poenget mitt. Vårt ansvar er å vise våre nye landsmenn hvor skapet skal stå, formidle hvordan vi vil ha det her i Norge. Det er deres eget ansvar å tilpasse seg vår kultur, ikke motsatt.

Er de ikke villig til å gjøre dette, foreslår jeg at vi bruker litt av all den overflødige skatten vi betaler til å betale en enveisbilett hjem.

La meg spørre deg Pencilcase, om du inviterer meg til ditt hus, ville du akseptere at jeg etter få minutter startet å ommøblere hele huset? Blir ikke det litt rart?

Endret av Jorchi
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Det er jo det som er poenget mitt. Vårt ansvar er å vise våre nye landsmenn hvor skapet skal stå, formidle hvordan vi vil ha det her i Norge. Det er deres eget ansvar å tilpasse seg vår kultur, ikke motsatt.

Er de ikke villig til å gjøre dette, foreslår jeg at vi bruker litt av all den overflødige skatten vi betaler til å betale en enveisbilett hjem.

La meg spørre deg Pencilcase, om du inviterer meg til ditt hus, ville du akseptere at jeg etter få minutter startet å ommøblere hele huset? Blir ikke det litt rart?

Hvorfor i alle dager vil du så absolutt snakke om enten sort eller hvitt? Finnes det ingen gråtoner?

Men joda, vi kan jo vise dem hvor skapet står og likevel være åpen for at skapet kan plasseres enda mere hensiktsmessig for ettertiden. Vi skal ikke tilpasse oss bare en bestemt kultur, men tilpasse oss en globalisert verden som inneholder alle kulturer.

Lenke til kommentar

Vi skal helt klart utvikle oss som samfunn, men på våre premisser.

Mennesker som omskjærer døttrene sine fordi de skal holde seg til én mann, som dreper barna sine fordi de har påført familien skam, menn som gjemmer kvinnene fra samfunnet, de har noe til felles for min del. De kommer aldri til å nå meg lenger enn til knærne, og jeg har ikke tenkt til å ta imot noen forslag som skal utvikle samfunnet fra disse menneskene. Da må de vise at de befinner seg i 2008 først.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Mennesker som omskjærer døttrene sine fordi de skal holde seg til én mann, som dreper barna sine fordi de har påført familien skam, menn som gjemmer kvinnene fra samfunnet, de har noe til felles for min del. De kommer aldri til å nå meg lenger enn til knærne, og jeg har ikke tenkt til å ta imot noen forslag som skal utvikle samfunnet fra disse menneskene. Da må de vise at de befinner seg i 2008 først.

Nå er det igjen islam som trekkes frem. Hvorfor det? Jeg snakker faktisk ikke om det!

Vi kan faktisk ikke bestemme alle premisser selv, fordi vi er en liten "fjert" i global sammenheng, og gjennom historien har vi adoptert andres verdier og premisser for å overleve, så hvordan ser du for deg at vi kan tviholde på vår egen "sannhet" uten å måtte svi for den?

Lenke til kommentar

Nå er det igjen islam som trekkes frem. Hvorfor det? Jeg snakker faktisk ikke om det!

Vi kan faktisk ikke bestemme alle premisser selv, fordi vi er en liten "fjert" i global sammenheng, og gjennom historien har vi adoptert andres verdier og premisser for å overleve, så hvordan ser du for deg at vi kan tviholde på vår egen "sannhet" uten å måtte svi for den?

Du har helt rett i at vi skal adoptere holdninger osv. fra resten av den internasjonale verden. Men ikke holdninger fra Østen som vi selv benyttet oss av for 1000 år siden. Det fremmer ingen utvikling men er et steg tilbake. Anser du ting som kapitalisme, maktfordelingsprinsippet, folkesuverenitetsprinsippet, ytringsfrihet, menneskeverd, demokrati og frihet som viktige deler av samfunnet så er det Vesten som gjelder.

Hvorfor er dette relevant? Jo fordi majoriteten av Norges innvandrere kommer fra Østen. Mennesker fra Østen har holdninger og oppfattninger som strider så fundamentalt med våre egne at det er viktig å vise at i Norge gjelder ikke Koranen, men våre egne regler og restriksjoner. Hvis ikke kan det gå veldig galt, og det er ingen av partene tjent med.

Det er enten eller, det finnes ikke noe midt imellom. Menneskeverd og æresdrap lar seg vanskelig forene.

Endret av Jorchi
Lenke til kommentar

Du har helt rett i at vi skal adoptere holdninger osv. fra resten av den internasjonale verden. Men ikke holdninger fra Østen som vi selv benyttet oss av for 1000 år siden. Det fremmer ingen utvikling men er et steg tilbake. Anser du ting som kapitalisme, maktfordelingsprinsippet, folkesuverenitetsprinsippet, ytringsfrihet, menneskeverd, demokrati og frihet som viktige deler av samfunnet så er det Vesten som gjelder.

Endel av disse er gode prinsipper ja, så var det det med hvordan det å ikke forby flaggbæring av utenlandske flagg strider mot disse prinsippene da? Du begynner å i stor grad blande inn ting som er lite relevant her. Forøvrig innebefaatter "østen" omtrent halve jordas befolkning, og deres holdninger og religiøsitet er dermed ikke unison.

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar

Det er faktisk uhyre relevant, da det er muslimske grupperinger som her forsøker få aksept for fjerning av det norske flagget i 17 Mai toget.

Hvorfor må du spørre de om.

Men en kjent sak er jo at de ikke akkurat liker korset i det norske flagget.

Så kanskje vi i toleransens navn burde endre vårt flagg?

Det har det visst også vært fremmet krav om ifra muslimske grupperinger.

Lenke til kommentar
Det er faktisk uhyre relevant, da det er muslimske grupperinger som her forsøker få aksept for fjerning av det norske flagget i 17 Mai toget.

Unnskyld meg, men her tror jeg du har drømt, eller så lever du i en vrangforestilling. Det er ingen som har foreslått å fjerne det norske flagget fra 17. maitoget!

Lenke til kommentar
Jeg har ikke oppfattet at denne diskusjonen omhandler religioner!?

Når det gjelde kampen om matfatet er det de litt mere sjarmerende religioner som buddhisme/taoisme/hinduisme som det eventuelt skal snakkes om. Og mitt kjenneskap til disse er at de troende er langt mere pragmatiske enn eks. islam.

Så lurer jeg på hva som er best for fremtiden: Fightmodus eller samarbeidsmodus, som betyr vinner og taper eller gi og ta, som skaper to vinnere!?

Du har unngått å få med deg at de som kommer med dette "krav" er muslimer?

Gi og gi men ikke motta noe tilbake skaper kun en vinner.

Buddhisme/taoisme/hinduisme er såvidt meg bekjent ikke krigerske intolerante menneskefiendtlige religioner slik som islam.

Unnskyld meg, men her tror jeg du har drømt, eller så lever du i en vrangforestilling. Det er ingen som har foreslått å fjerne det norske flagget fra 17. maitoget!

Det er grupper som ikke ønsker bruke det norske flagget i 17 Mai toget.

Ergo foreslår de fjerne det norske flagget ifra sine rekker i 17 Mai toget.

Beklager at jeg ikke spesifiserte det godt nok.

Endret av sony123
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...