Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Vil ha utenlandske flagg på 17. Mai

Flaggbruk 17. mai  

644 stemmer

1. 1. Mener du mennesker selv skal få velge hvilket flagg de vil gå med på 17. mai?

• Ja, og det plager meg ikke om man velger et annet enn det norske.
      128
    • Ja, men det vil plage meg om de velger et annet enn det norske.
      109
    • Nei, andre flagg enn det norske (og mulig samiske) bør være forbudt å bruke på 17. mai.
      394
    • Vet ikke/ingen formening.
      13

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-141789
Ja og FrP er meget kloke i denne saken. Dette er nasjonaldagen til Norge og ikke Afrika! Derfor må vi nekte dem dette...

17 mai er grunnlovsdagen til Nauru. Hva med et Naurisk flagg!

post-152185-1209066637.jpg

Her snakkar vi om nasjonal dag xD

Uansett så har ngen andre land i verden samme nasjonaldag som Noreg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I praksis er det jo forbudt å flagge etter klokken 17? Så et forbud hadde vel egentlig ikke vært så urealistisk? Når jeg tenker meg om blir det heller ingen begrensnig av ytringsfriheten utover det som allerede er. Prøver du deg for eksempelt på å demonstrere i toget blir du nok fjernet ganske fort.

Tror jeg stemmer for et forbud jeg.

Yttringsfriheten skal som alt annet brukes, ikke missbrukes.

Lenke til kommentar
[...] men jeg mener at Fabian Stang har utøvet maktarroganse, og ikke tatt det Norske folk på allvor!

Hva er "det norske folk"? Er ikke innvandrere med norsk statsborgerskap en del av det norske folk? Er ikke de som syns det er greit med andre flagg på 17. mai en del av det norske folk? Hvorfor skal én del av folkets avsindige hig etter detaljstyring av noe totalt harmløst være dikterende? Og hvorfor skal bruken av sunn fornuft være maktarroganse i dette tilfellet?

Lenke til kommentar
Er ikke innvandrere med norsk statsborgerskap en del av det norske folk?

Jo, i prinsippet, men klarer de ikke å bære det norske flagg på nasjonaldagen og atpåtil ønsker å bruke flagget til sitt tidligere land er jeg neimen ikke sikker.

Da har vi ikke lykkes i å integrere vedkommende.

Detaljstyre?? 17. Mai er Norges nasjonaldag. Det er en dag hvor alle Nordmenn, uansett opprinnelse feirer Grunnloven vaar. Det er tydeligvis krefter i Oslo som proever aa gjoere dagen om til en slags multikulturell fridag. Det er maktarroganse og feie unna komiteens avgjoerelse.

Helt enig.

Endret av Jorchi
Lenke til kommentar
Detaljstyre??

Å forby annen flaggbruk, som det store flertallet her tydeligvis ønsker, er detaljstyring.

17. Mai er Norges nasjonaldag. Det er en dag hvor alle Nordmenn, uansett opprinnelse feirer Grunnloven vaar.

Ja, og som sagt er det ikke noe problem å benytte seg av andre flagg under feiringen. Alle burde lese dette innlegget igjen, og igjen: https://www.diskusjon.no/index.php?session=...&p=11023397

Det er tydeligvis krefter i Oslo som proever aa gjoere dagen om til en slags multikulturell fridag.

Vi er en multikulturell nasjon. Vi lever i en dynamisk verden og at en eventuell feiring av nasjonaldagen vår gjenspeiler dette, har jeg ingenting imot.

Det er maktarroganse og feie unna komiteens avgjoerelse.

Nei, det er fornuftig maktbruk. En detaljstyring for å unngå detaljstyring :wee:

Jo, i prinsippet, men klarer de ikke å bære det norske flagg på nasjonaldagen og atpåtil ønsker å bruke flagget til sitt tidligere land er jeg neimen ikke sikker.

Klarer? Her står man fri til å gjøre det man har lyst til. Det er derfor det er så herlig å bo i frie Norge :)

Det veit du strengt talt absolutt ingenting om.

Lenke til kommentar

Det veit du strengt talt absolutt ingenting om.

Jorchi mener integrering=assimilering ...

Og det håper jeg er første og siste gang du utaler deg på mine vegne. Sier jeg integrering mener jeg integrering. Snakk for deg selv er du snill.

Har ikke du tidligere i denne tråden(eller en annen) uttrykt slike meninger da?

Lenke til kommentar
Dette kan nok diskuteres frem og tilbake i lange tider, men jeg synes det er litt drøyt at de som er mot ikke-norske flagg på 17. mai nær sagt fremstilles som trangsynte, fremmedfiendtlige og gammeldagse Frp-ere.

Drøyt, men likevel ikke forbeusende. Det bekrefter bare folks trang til å fremstå som politisk korrekte.

Lenke til kommentar
Dette kan nok diskuteres frem og tilbake i lange tider, men jeg synes det er litt drøyt at de som er mot ikke-norske flagg på 17. mai nær sagt fremstilles som trangsynte, fremmedfiendtlige og gammeldagse Frp-ere.

Drøyt, men likevel ikke forbeusende. Det bekrefter bare folks trang til å fremstå som politisk korrekte.

Og det håper jeg er første og siste gang du utaler deg på mine vegne. Sier jeg noe er det det jeg mener, ikke for å være politisk korrekt. Snakk for deg selv er du snill.

Lenke til kommentar

Jøss har VGD brukerne invadert forumet?

PS : Anbefaler deg å lese denne linken : http://www.dagsavisen.no/innenriks/article345159.ece

Endret av Myagos
Lenke til kommentar

Jeg har store vanskeligheter med å godta at vi skal blande flagg i mai når jeg har en frykt for at det sitter noen menn med skumle hensikter der ute og tar dette som ett tegn på svakhet istedet for ett tegn på "la oss holde hverandre i hendene og synge We are the world" som det egentlig er ment som..

Norge gir mye og er ett godt land å få lov å bo i, for alle! Men jeg gir meg aldri på det at Norge har fortjent å ha en dag som er hedret til det norske flagget! Hvis ikke vi hedrer det, hvem ellers skal gjøre det?

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
terror_858.jpg

nytid_3953.jpg_300_400_100.jpg

Faksimile.jpg

newsweekforside.jpg

Lenke til kommentar

For å gjøre det enkelt: Det oppfordres fra alle hold til å respektere det norske flagg og dets verdier under 17.mai.

Er man kverulant og respektløs må man gjerne få lov til å være det, men å prøve å argumentere for at det er en en god ting blir bare trist. Dog støtter jeg opp om det enkelte individs rett til å være både respektløs, kunnskapsløs og drittsekk generelt uten å måtte stå rettslig til rette for det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...