Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Vil ha utenlandske flagg på 17. Mai

Flaggbruk 17. mai  

644 stemmer

1. 1. Mener du mennesker selv skal få velge hvilket flagg de vil gå med på 17. mai?

• Ja, og det plager meg ikke om man velger et annet enn det norske.
      128
    • Ja, men det vil plage meg om de velger et annet enn det norske.
      109
    • Nei, andre flagg enn det norske (og mulig samiske) bør være forbudt å bruke på 17. mai.
      394
    • Vet ikke/ingen formening.
      13

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er vel ingen som har nektet folk å vise sin identitet men av alle dager i året, hvorfor skal den vises på en dag som omhandler Norge og norsk historie? Det er såpass mange andre dager man kan hoie med sin identitet, 17 Mai burde være den eneste dagen i året hvor det kun er tilatt med det norske flaget.

Lenke til kommentar
Nei, men når innvadrerne selv sier at dette ikke er noen viktig sak, skjønner jeg ikke at venstre siden i Norge må tvinge dette fram, bare fordi de skal virke så forståelsesfulle og snillistiske i forhold til innvadrere. De fleste innvandrere vil jo ikke engang bære sitt eget flagg. De føler seg Norske og vil være vårt flotte flagg!

Fabian Stang representerer Høyre, Frp er vel strengt tatt de eneste som har tatt standpunkt for et forbud mot utenlandske flagg. Og, som nevnt hundre ganger, handler det her om et forbud mot flaggene - ikke en oppfordring om å bruke utenlandske flagg. Altså er ikke situasjonen svart-hvit. Hva så om flesteparten sier det, det er jo bare flott. Men om noen har lyst - hva er egentlig vitsen med å nekte dem det?

Så noen nevnte det med å være løsningsorientert her. Hvis så forsvinnende få sier de vil vifte med andre nasjoners flagg på 17. mai - hva i all verden er vitsen med å lage et hysterisk gnål for å forby det? Det er lite løsningsorientert, det.

Lenke til kommentar
Flertallet har en middels IQ og vil sjelden endre noe som helst. Gallileo Gallilei var alene da han påsto at jorda var rund og at det var den som kretset rundt sola og ikke motsatt. Det finnes drøss av eks som viser at flertallet ikke har den optimale løsning nettopp fordi vettet er normalfordelt. Hvis alle dere som alltid vil ha alt som før hvorfor går dere ikke rundt i bjørneskinn og spiser fluesopp?

Flott at noen her ikke lar seg styre av dilettantisk tyranni vedrørende flaggbruk etc. Forbausende mange tror at det er slik at hvis mange nok tar feil så blir det rett.

Veldig enig i dette, men i denne saken (hvis vi ser bort i fra anti-ytringsfrihet ol.) så er det verken rett eller galt. Preferansene kommer av hvilke aspekter ved saken man synes er viktigst. At noen på død og liv skal hevde sin ytringsfrihet, og at andres preferanser vil føre til en innskrenkelse av disse skaper bare konflikter. Begge parter må moderere seg og kunne se de sterke/svake sidene ved begge sider av saken. Diskusjonen er ufattelig polarisert og har endt opp i rett/galt-propaganda.

Lenke til kommentar
Nei, men når innvadrerne selv sier at dette ikke er noen viktig sak, skjønner jeg ikke at venstre siden i Norge må tvinge dette fram, bare fordi de skal virke så forståelsesfulle og snillistiske i forhold til innvadrere. De fleste innvandrere vil jo ikke engang bære sitt eget flagg. De føler seg Norske og vil være vårt flotte flagg!

Fabian Stang representerer Høyre, Frp er vel strengt tatt de eneste som har tatt standpunkt for et forbud mot utenlandske flagg. Og, som nevnt hundre ganger, handler det her om et forbud mot flaggene - ikke en oppfordring om å bruke utenlandske flagg. Altså er ikke situasjonen svart-hvit. Hva så om flesteparten sier det, det er jo bare flott. Men om noen har lyst - hva er egentlig vitsen med å nekte dem det?

Ja og FrP er meget kloke i denne saken. Dette er nasjonaldagen til Norge og ikke Afrika! Derfor må vi nekte dem dette...

EDIT: Kode

Endret av roberteh
Lenke til kommentar
Fordi dette er nasjonaldagen til Norge og ikke Afrika! Derfor må vi nekte dem dette...

Kvasilogikk teller ikke. Tror egentlig du har registrert at noen har prøvd seg med den før.

Edit: Og poenget med at kun Frp er mot var at venstresiden ikke strekker seg fra Høyre og vestover.

Endret av toysegutten
Lenke til kommentar
GOH: Nå går jeg etter hva jeg kjenner inni meg føles riktig, med tanke på fremtiden.. Skulle tro folk flest også gjør det. Det er ett symbol på at denne dagen er Norge sin, og ingen andres!

Men det er jo et paradoks at Mazyar Keshvari trekker seg fra 17.mai-komiteen i Oslo i protest mot ordfører Fabian Stangs utspill. Han er jo innvandrer med ikke vestlig bakgrunn.

Er det et paradoks? Jeg synes ikke jeg har lagt merke til at innvandrere alltid har rett, eller forøvrig har mer rett enn snittet, eller er vesentlig mer fornuftig enn andre.Mulig det er ditt inntrykk dog.

AtW

Hvor kommer vesntresiden inn i dette? Er ikke Fabian fra høyre? Og 17-mai-komitee-lederen fra AP? Hvorfor skal dette dreies til en debatt "mot" innvandrere (er ikke akkurat som det er bare innvandrere som er mot et forbud, eller bare ikke-innvandrere som er for) og venstresiden plutselig? Hva med å forholde seg til de som er imot forbudet, som tydligvis er en gruppe som består av flere enn Sosialister og innvandrere?

AtW

Jo i denne saken er det flere en venstresiden som har kommet på banen, men det er ikke å stikke under en stol at venstre siden er meget liberale i denne type spørsmål, om noen har blitt påvirket her skal ikke jeg si, men jeg mener at Fabian Stang har utøvet maktarroganse, og ikke tatt det Norske folk på allvor!

Lenke til kommentar
Veldig enig i dette, men i denne saken (hvis vi ser bort i fra anti-ytringsfrihet ol.) så er det verken rett eller galt. Preferansene kommer av hvilke aspekter ved saken man synes er viktigst. At noen på død og liv skal hevde sin ytringsfrihet, og at andres preferanser vil føre til en innskrenkelse av disse skaper bare konflikter. Begge parter må moderere seg og kunne se de sterke/svake sidene ved begge sider av saken. Diskusjonen er ufattelig polarisert og har endt opp i rett/galt-propaganda.

Så klart, man velger skyts ut i fra situasjonen, men slik har det blitt. Vi trenger hjelp fra noen som kan moderere her. Kanskje en moderator? Dotten?

Lenke til kommentar
Ja og FrP er meget kloke i denne saken. Dette er nasjonaldagen til Norge og ikke Afrika! Derfor må vi nekte dem dette...

17 mai er grunnlovsdagen til Nauru. Hva med et Naurisk flagg!

post-152185-1209066637.jpg

Jeg lover å ikke springe etter Nauriske barn og rive flagget ut av hendene deres.......

Dessuten tror jeg de har såpass respekt for andres kultur at de ikke ville utnyttet et slikt sammentreff.

Lenke til kommentar
17 mai er grunnlovsdagen til Nauru. Hva med et Naurisk flagg!

post-152185-1209066637.jpg

For all del! La dem flagge med Nauruiske flagg... i Nauru!

Hvorfor da! Nordmenn er jo helt ville verden over 17 mai i andre land. I New York er det til og med norske 17 mai tog. Hvorfor kan ikke vi akseptere et Naurisk tog i Oslo 17 mai?

Lenke til kommentar
Hvorfor da! Nordmenn er jo helt ville verden over 17 mai i andre land. I New York er det til og med norske 17 mai tog. Hvorfor kan ikke vi akseptere et Naurisk tog i Oslo 17 mai?

Enig i at de er ville, men de er dessverre mest opptatt av å feste, flotte og vise seg fram. Samt sende bilder til VG og Aftenposten.

Tviler på at de er særlig patriotiske. De har jo dessuten valgt å forlate Norge.......... :D

Lenke til kommentar

Ja , værsego! Lag ett Nauruisk tog hvis man må feire sin egen nasjonaldag i Norge.. Det er liksom ikke det som er poenget her.. Men ja greit, hvis de vil feire den samme dagen her i Norge så er det jo ett fritt land. Misforsto deg nok litt i forrige innlegg ser jeg nå..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...