Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Vil ha utenlandske flagg på 17. Mai

Flaggbruk 17. mai  

644 stemmer

1. 1. Mener du mennesker selv skal få velge hvilket flagg de vil gå med på 17. mai?

• Ja, og det plager meg ikke om man velger et annet enn det norske.
      128
    • Ja, men det vil plage meg om de velger et annet enn det norske.
      109
    • Nei, andre flagg enn det norske (og mulig samiske) bør være forbudt å bruke på 17. mai.
      394
    • Vet ikke/ingen formening.
      13

Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-95147
Jeg mener at man starter litt, og så blir det bare mer og mer forandringer. Kan man ikke bare la ting være som de er det ikke trengs forandringer da? Som feks. 17 mai..

Edit: ikke sikker på om jeg helt skjønte spm ditt Pencilcase..

Lez det en gang til!

Ari_Behn_og_hans_hi_125428g.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjønner det fortsatt like dårlig, men kan jo prøve å svare slik jeg forstår det..

Dette med flaggingen er ett symbol for meg om at det dukker opp ting som skal røre ved gamle tradisjoner eller andre ting, og det liker jeg ikke... Om det er svensker som kommer og skal blande inn gult og blått eller hvem det måtte være, så ser jeg ingen grunn til at man skal forandre disse tradisjonene.

Endret av Melisma
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Skjønner det fortsatt like dårlig, men kan jo prøve å svare slik jeg forstår det..

Dette med flaggingen er ett symbol for meg om at det dukker opp ting som skal røre ved gamle tradisjoner eller andre ting, og det liker jeg ikke... Om det er svensker som kommer og skal blande inn gult og blått eller hvem det måtte være, så ser jeg ingen grunn til at man skal forandre disse tradisjonene.

"Gamle tradisjoner og andre ting". Jeg er vel sånn passelig gammel!?

Hva betyr nå disse?

:)

Lenke til kommentar

Må man ha lover før noe kan bli en tradisjon?

Det er ikke det at jeg mener man skal nekte folk, men bare det at jeg liker det svært dårlig og at jeg ikke ser poenget med det!.. Men hvis man absolutt vil vise hvor man kommer fra, så kan man jo flagge som en gal resten av året med sitt lands flagg for alt jeg bryr meg.

Men som sagt, ikke noe nekting.. fritt land..

Pencilcase: Har ikke på rams, men jeg synes nå at Norge gjør mye for å omstille seg innvandrere, en dag kan vel få være Norges dag uten at det skal bære preg av andre land? Eller er det for mye å begjære nå i 2008? virker sånn..

Endret av Melisma
Lenke til kommentar
Flertallet vil tydeligvis ikke ha annet enn norske flagg ifølge de jeg har sett på.. Og dette tilfredsstiller flest mulig..

Flertallet har en middels IQ og vil sjelden endre noe som helst. Gallileo Gallilei var alene da han påsto at jorda var rund og at det var den som kretset rundt sola og ikke motsatt. Det finnes drøss av eks som viser at flertallet ikke har den optimale løsning nettopp fordi vettet er normalfordelt. Hvis alle dere som alltid vil ha alt som før hvorfor går dere ikke rundt i bjørneskinn og spiser fluesopp?

Flott at noen her ikke lar seg styre av dilettantisk tyranni vedrørende flaggbruk etc. Forbausende mange tror at det er slik at hvis mange nok tar feil så blir det rett.

Endret av GOH
Lenke til kommentar
Heh, jeg støtter egentlig ditt syn av saken roberteh, men jeg synes signaturen din ble en smule ironisk :wee:

Hehe... Ja i denne sammenheng ble den litt ironisk, men det kommer litt ann på hvordan man tolker den :whistle: Dessuten er udertegnede relativt konservativ, så når han nevner "Change" er det som oftest i den retningen!

EDIT: Kode

Endret av roberteh
Lenke til kommentar
GOH: Nå går jeg etter hva jeg kjenner inni meg føles riktig, med tanke på fremtiden.. Skulle tro folk flest også gjør det. Det er ett symbol på at denne dagen er Norge sin, og ingen andres!

Men det er jo et paradoks at Mazyar Keshvari trekker seg fra 17.mai-komiteen i Oslo i protest mot ordfører Fabian Stangs utspill. Han er jo innvandrer med ikke vestlig bakgrunn.

Lenke til kommentar
GOH: Nå går jeg etter hva jeg kjenner inni meg føles riktig, med tanke på fremtiden.. Skulle tro folk flest også gjør det. Det er ett symbol på at denne dagen er Norge sin, og ingen andres!

Men det er jo et paradoks at Mazyar Keshvari trekker seg fra 17.mai-komiteen i Oslo i protest mot ordfører Fabian Stangs utspill. Han er jo innvandrer med ikke vestlig bakgrunn.

Er det et paradoks? Jeg synes ikke jeg har lagt merke til at innvandrere alltid har rett, eller forøvrig har mer rett enn snittet, eller er vesentlig mer fornuftig enn andre.Mulig det er ditt inntrykk dog.

AtW

Lenke til kommentar
Ja, han har tydeligvis en god posjon sunn fornuft og logikk innabords..

Lurer på hvor mange land som feirer sin nasjonaldag med flagg fra andre land her i verden?

Nei, nettopp. Det er helt utrolig at denne debatten i det hele tatt kan bli så intensiv, men jeg hadde aldri trodd at Fabian Stang ville overkjøre komiteen på denne måten, dette er maktarroganse!

Lenke til kommentar

Er det et paradoks? Jeg synes ikke jeg har lagt merke til at innvandrere alltid har rett, eller forøvrig har mer rett enn snittet, eller er vesentlig mer fornuftig enn andre.Mulig det er ditt inntrykk dog.

AtW

Nei, men når innvadrerne selv sier at dette ikke er noen viktig sak, skjønner jeg ikke at venstre siden i Norge må tvinge dette fram, bare fordi de skal virke så forståelsesfulle og snillistiske i forhold til innvadrere. De fleste innvandrere vil jo ikke engang bære sitt eget flagg. De føler seg Norske og vil være vårt flotte flagg!

Lenke til kommentar

AtW

Nei, men når innvadrerne selv sier at dette ikke er noen viktig sak, skjønner jeg ikke at venstre siden i Norge må tvinge dette fram, bare fordi de skal virke så forståelsesfulle og snillistiske i forhold til innvadrere. De fleste innvandrere vil jo ikke engang bære sitt eget flagg. De føler seg Norske og vil være vårt flotte flagg!

Hvor kommer vesntresiden inn i dette? Er ikke Fabian fra høyre? Og 17-mai-komitee-lederen fra AP? Hvorfor skal dette dreies til en debatt "mot" innvandrere (er ikke akkurat som det er bare innvandrere som er mot et forbud, eller bare ikke-innvandrere som er for) og venstresiden plutselig? Hva med å forholde seg til de som er imot forbudet, som tydligvis er en gruppe som består av flere enn Sosialister og innvandrere?

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...