Gå til innhold

Vil ha utenlandske flagg på 17. Mai


Flaggbruk 17. mai  

644 stemmer

  1. 1. Mener du mennesker selv skal få velge hvilket flagg de vil gå med på 17. mai?

    • Ja, og det plager meg ikke om man velger et annet enn det norske.
      128
    • Ja, men det vil plage meg om de velger et annet enn det norske.
      109
    • Nei, andre flagg enn det norske (og mulig samiske) bør være forbudt å bruke på 17. mai.
      394
    • Vet ikke/ingen formening.
      13


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva med å holde seg litt saklig og parkere fordommene der de hører hjemme?

Var denne påsiktet undertegnede? I så fall, er dette ikke fordommer, men utsagn fra islamistiske muslimer! Og at de nå i tillegg skal bære sine egne flagg på vår nasjonal dag, er helt uhørt.

Ja, den var ment hovedsakelig til deg, men egentlig til alle som føler seg truffet.

 

Det kan så være at en og annen muslim har sagt det, men det betyr ikke at alle muslimer mener det, og så absolutt ikke alle innvandrere. Og det har uansett ikke en gang litt med saken å gjøre. Nasjonaldagen er ikke en feiring av religion.

Lenke til kommentar
Heldigvis avslår 17-mai komiteen forslaget om at fremmede flagg skal vaies på 17-mai.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=531288

Yeah... Dagen er reddet, endelig noen som tør å si ifra. Sprett champisen :D

 

Hva med å holde seg litt saklig og parkere fordommene der de hører hjemme?

Var denne påsiktet undertegnede? I så fall, er dette ikke fordommer, men utsagn fra islamistiske muslimer! Og at de nå i tillegg skal bære sine egne flagg på vår nasjonal dag, er helt uhørt.

Nasjonaldagen er ikke en feiring av religion.

Nei, netopp, så hvorfor i helvete skal de få lov å bære sitt flagg? Vi feirer Norges grunnlov , men vi bærer vårt flagg da vi faktisk befinner oss i Norge. Deres flagg har vel intet med Nrge å gjøre?

Endret av roberteh
Lenke til kommentar

Nasjonaldagen er ikke en feiring av religion.

Nei, netopp, så hvorfor i helvete skal de få lov å bære sitt flagg? Vi feirer Norges grunnlov , men vi bærer vårt flagg da vi faktisk befinner oss i Norge. Deres flagg har vel intet med Nrge å gjøre?

Jeg mener ikke at de skal ha rett til å bære sitt flagg, men det er ikke fordi de har en annen religion slik du ser ut til å mene.

Lenke til kommentar

svarer som alle de andre jeg :p dette er bare tull og tøys. 17.mai er norskt norskt og bare norskt... hvis vi har håp om at innvandrere noen gang skal bli "norskifisert" så er dette bare å slå det 1000 skritt tilbake

 

edit: skrivefeil

Endret av Crex
Lenke til kommentar
Jeg håper så mange innvandrere som mulig tar med seg sine flagg i toget så jeg får gleden av å se at hodene til de fremmedfiendtlige gærningene eksplodere.

 

Jeg håper så mange innvandrere som mulig tar med seg sine flagg i toget så jeg får se hvor mange av innvandrerne som er norskfiendtlige rasister.

Lenke til kommentar
Jeg håper så mange innvandrere som mulig tar med seg sine flagg i toget så jeg får gleden av å se at hodene til de fremmedfiendtlige gærningene eksplodere.

 

Jeg håper så mange innvandrere som mulig tar med seg sine flagg i toget så jeg får se hvor mange av innvandrerne som er norskfiendtlige rasister.

Ergo så håper du at innvandrere er norskfiendtlige rasister :dontgetit:

Lenke til kommentar
Jeg håper så mange innvandrere som mulig tar med seg sine flagg i toget så jeg får gleden av å se at hodene til de fremmedfiendtlige gærningene eksplodere.

 

Jeg håper så mange innvandrere som mulig tar med seg sine flagg i toget så jeg får se hvor mange av innvandrerne som er norskfiendtlige rasister.

Ergo så håper du at innvandrere er norskfiendtlige rasister :dontgetit:

 

Mohaha, javisst ja. :no:

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789
Jeg håper så mange innvandrere som mulig tar med seg sine flagg i toget så jeg får gleden av å se at hodene til de fremmedfiendtlige gærningene eksplodere.

 

Viss nokon gjør det skal eg springe bort til dei og ta det.

Lenke til kommentar
I vårt frie land bør ingen bestemme hvilket flagg man ønsker å bruke. Det får være opp til hver og en.

Saken er at det er Norges grunnlov som feires, så da er det meningsløst å gå rundt med flagg fra Pakistan eller det amerikanske eller det tyske for den saks skyld.

 

Man trenger ikke å ha en mening for å gå med et flagg. Ønsker man å gå med et flagg så er det fritt frem og slikt bør det forbli. Er toleranse blitt et fremmedord her til lands?

 

Blir lettere fanatisk å gå helt bananas fordi noen går med et annet flagg enn det norske. Det være seg 17.mai eller julaften.

 

Trodde vi var en sivilisert nasjon jeg. Men tydeligvis ikke om folk skal bruke nasjonaldagen til å knekke flagg fordi de ikke er norske. Det vil jo bli et vakkert bilde på CNN og co. Folk vil jo tro nordmenn er hakkande gale, eller hva? :)

Endret av Dotten
Lenke til kommentar

Nåh, så hvorfor skulle noen ønske bruke andre lands flagg når det er Norge som nasjon som feires?

 

Hvorfor ønsker de ikke bruke det norske flagget?

Identifiserer de seg ikke med sitt nye fedreland?

 

Toleranse har intet med dette å gjøre.

 

Hva har andre lands flagg å gjøre i 17 Mai toget, som er en feiring av den norske nasjon???

 

Snart er vi vel definert som rasister og nasjonalister pga vår 17 Mai feiring.

Lenke til kommentar

Enig med Dotten i at det ikke er noe å rope høyt om. La folk gå med hvilke flagg de vil, men det bør ikke oppfordres til å gå med andre flagg enn det norske. De som gjør det er noen forbanna provokatører som vi bare bør ignorere. Hadde jeg kommet med et norsk flagg i deres nasjonalfeiring på hjemmebane, hadde jeg blitt halshugget og flagget brent. La oss ikke synke ned på deres nivå.

Lenke til kommentar

Toleranse har alt med dette å gjøre når folk uttaler at de vil knekke folks flagg. Hvorfor noen velger å gå med sine flagg får nå være opp til dem. Er ikke noe poeng i å moralisere over det.

 

Vi feiere vår uavhengighet. En god test dette her for å se om vi i det hele tatt fortjener den. Om vi som land ikke takler om noen finner frem flagget til sitt eget hjemland, eller hvor familien opprinnelig er fra, så syntes jeg ikke vi har noe å feire.

 

Man kan gjerne mene at man ikke skal bruke andre flagg. Men det øyeblikket man ønsker å benytte tvang til å nekte andre så er man på bærtur. Som etnisk nordmann ville jeg blitt ganske flau om slikt tull fant sted.

 

Jeg har enda ikke opplevd en eneste 17. mai uten å ha sett svenske flagg. Heldigvis ingen som har knekt dem. Ingen som har brydd seg egentlig. For det finnes viktigere ting å irritere seg over her i livet.

Lenke til kommentar
Toleranse har alt med dette å gjøre når folk uttaler at de vil knekke folks flagg. Hvorfor noen velger å gå med sine flagg får nå være opp til dem. Er ikke noe poeng i å moralisere over det.

 

Det skal jeg være enig i, men nå er det ikke flaggknekking jeg diskuterer, men fremmede lands flagg i 17 Mai toget, noe jeg mener er ett hån mot Norges nasjonaldag.

 

 

 

Vi feiere vår uavhengighet. En god test dette her for å se om vi i det hele tatt fortjener den. Om vi som land ikke takler om noen finner frem flagget til sitt eget hjemland, eller hvor familien opprinnelig er fra, så syntes jeg ikke vi har noe å feire.

 

Feirer vi ikke at vi er norske alle å?

Hvilken nasjon ønsker vi når tilogmed den Norske nasjonaldagen skal vannes ut til ingenting?

 

Synes det er forkastelig at innvandrerne som ønsker bære ett annet lands flagg viser en slik intoleranse og nær sagt forakt for det norske.

 

 

Man kan gjerne mene at man ikke skal bruke andre flagg. Men det øyeblikket man ønsker å benytte tvang til å nekte andre så er man på bærtur. Som etnisk nordmann ville jeg blitt ganske flau om slikt tull fant sted.

 

Ja, det er direkte forkastelig at man muligens må ha lover for å regulere dette, rett og slett respektløst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...