Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Vil ha utenlandske flagg på 17. Mai

Flaggbruk 17. mai  

644 stemmer

1. 1. Mener du mennesker selv skal få velge hvilket flagg de vil gå med på 17. mai?

• Ja, og det plager meg ikke om man velger et annet enn det norske.
      128
    • Ja, men det vil plage meg om de velger et annet enn det norske.
      109
    • Nei, andre flagg enn det norske (og mulig samiske) bør være forbudt å bruke på 17. mai.
      394
    • Vet ikke/ingen formening.
      13

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Et Norge som ikke engang takler barn som veiver andre flagg er fint lite å være stolt av. Men så er det ikke det Norge jeg er stolt av og jeg lever nå i håpet om at Norge aldri finner på slikt tøv.

Enkelte ønsker å nekte innvandrere å vise hvem de er på 17. mai. Skammelig. Noe slikt er ikke noe å være stolt over, i mine øyne.

Men jeg har dessverre lite håp om at budskapet når frem. Det er jo blitt påpekt flere ganger i tråden. Jeg håper inderlig det har nådd frem til noen der ute. :)

Vil de ikke bli norske da? Er ikke det litt av grunnen til at de kommer? De må gjerne vise hvem de er, men hvorfor på 17 mai? Norges grunnlovsdag eller hva det er, det er vi symboliserer, syntes det blir helt feil at de da skal komme med utenlandske flagg

Hva legger du i å "bli norsk"? Folk har ofte en viss stolthet av sine aner, etterkommere av nordmenn i minnesota viser sin tilhørighet til norge, bergensere føler fortsatt en tilhørighet til bergen, selv om de bor i oslo. De aller fleste vil føre en viss tilhørighet til et land de har bodd i eller nær familie kommer fra.

AtW

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Trodde dette var en diskusjon, mitt problem? Egentlig ikke nei.

Hvis du går opp for argumenter kan du heller la være å poste i steden for å komme med usakelige kommentarer

Du må gjerne be om nåde.

Lenke til kommentar
Et Norge som ikke engang takler barn som veiver andre flagg er fint lite å være stolt av. Men så er det ikke det Norge jeg er stolt av og jeg lever nå i håpet om at Norge aldri finner på slikt tøv.

Enkelte ønsker å nekte innvandrere å vise hvem de er på 17. mai. Skammelig. Noe slikt er ikke noe å være stolt over, i mine øyne.

Men jeg har dessverre lite håp om at budskapet når frem. Det er jo blitt påpekt flere ganger i tråden. Jeg håper inderlig det har nådd frem til noen der ute. :)

Vil de ikke bli norske da? Er ikke det litt av grunnen til at de kommer? De må gjerne vise hvem de er, men hvorfor på 17 mai? Norges grunnlovsdag eller hva det er, det er vi symboliserer, syntes det blir helt feil at de da skal komme med utenlandske flagg

Å "bli norsk" er ikke synonymt med at man skal bli en person som løper rundt og veiver med norsk flagg. Da har man misforstått integrering. Og om det å "bli norsk" skulle innebære at man skal nekte folk å bruke det flagget som viser hvem de er, vel så vil jeg anbefale dem om heller å la vær å "bli norsk". Men heldigvis er det ikke det jeg anser som å "bli norsk" er. :)

Er endel "selvutnevnte flaggeksperter" som fullstendig har misforstått hva et flagg er når de taler for slike "forbud" den 17. mai. Man skal bruke det flagget som man mest identifiserer seg med, det er det som er selve essensen med flagg. Burde ikke være så vanskelig å forstå og akseptere :)

Lenke til kommentar

Vel dette har ikke noe med at jeg ikke syntes at de skal få vise hvem de er, kan heller lage en ny dag hvor folk kan bruke flagg fra sine land. Denne dagen handler om å feire da norge skrev under grunnloven (?) da syntes jeg det blir helt på trynet å gå med andre typer flagg da dette ikke har noe med dagen å gjøre.

Lenke til kommentar
Vel dette har ikke noe med at jeg ikke syntes at de skal få vise hvem de er, kan heller lage en ny dag hvor folk kan bruke flagg fra sine land. Denne dagen handler om å feire da norge skrev under grunnloven (?) da syntes jeg det blir helt på trynet å gå med andre typer flagg da dette ikke har noe med dagen å gjøre.

Hva har pølsespising med grunnloven å gjøre da? Eller softis? Skal vi forby det også siden det "ikke har noe med dagen å gjøre" (om man antar at flaggbruk ikke har noe med dagen å gjøre da)

AtW

Passer seg ikke for utlendinger å hylle sitt eget land på Norges nasjonaldag, dog må de gjerne få markere med norske flagg

Så jeg kan gjerne gå med et pakistansk flag, igomed at jeg er norsk statsborger? Evt en som flyttet hit fra pakistan også? Iogmed at vedkommende ikke lenger er for utlending å regne?

AtW

Lenke til kommentar

Poenget med flagg er at det vise hvem man er. Det er et symbol for personen som bærer det. Om man krever at de skal bruke norske folk så har man misforstått hva et flagg er.

Dette handler i bunn og grunn om man ønsker at mennesker skal få vise hvem de er på 17. mai. En god del virker å ønske at de ikke skal få vise hvem de er, men snarere hvordan man selv ønsker at innvandrere bør være....

Lenke til kommentar

Hva har pølsespising med grunnloven å gjøre da? Eller softis? Skal vi forby det også siden det "ikke har noe med dagen å gjøre" (om man antar at flaggbruk ikke har noe med dagen å gjøre da)

AtW

Ikke vær dum. Jeg går ikke med flagg for å vise at jeg er norsk, jeg går med norsk flagg fordi jeg vil feire Norge

Endret av bruno99
Lenke til kommentar

AtW

Ikke vær dum. Jeg går ikke med flagg for å vise at jeg er norsk, jeg går med norsk flagg fordi jeg vil feire Norge

Bra for deg, men jeg ser ikke helt hva dette har med posten min å gjøre?

AtW

Lenke til kommentar

AtW

Bra for deg, men jeg ser ikke helt hva dette har med posten min å gjøre?

AtW

Var usikker på hva jeg skulle svare på til ditt pølse og is argument... Så lenge det er gilde eller sørlandsis så er det greit ;)

Lenke til kommentar

Poenget med flagg er at det vise hvem man er. Det er et symbol for personen som bærer det. Om man krever at de skal bruke norske folk så har man misforstått hva et flagg er.

Dette handler i bunn og grunn om man ønsker at mennesker skal få vise hvem de er på 17. mai. En god del virker å ønske at de ikke skal få vise hvem de er, men snarere hvordan man selv ønsker at innvandrere bør være....

Så de er ikke norske?

Ønsker ikke vi alle at innvandrerne skal føle seg nettopp Norske??

Hvorfor skal de velge norges nasjonaldag til å vise at de ikke er norske, å med det vise avstand til det norske og Norge?

Endret av sony123
Lenke til kommentar
Men du ser ingen problemer med ett slikt "signal"\provosering?

Null forståelse for at det kan provosere?

Nei, full forståelse for at nettopp du lar deg provosere. Hvem har så ansvaret for det?

Hmm, full forståelse for at nettopp jeg lar meg provosere?

Med det menes? ;)

Denne nevnte forståelsen ifra din side kan altså ikke overføres andre?

Tja, ansvaret for hva?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Men du ser ingen problemer med ett slikt "signal"\provosering?

Null forståelse for at det kan provosere?

Nei, full forståelse for at nettopp du lar deg provosere. Hvem har så ansvaret for det?

Hmm, full forståelse for at nettopp jeg lar meg provosere?

Med det menes? ;)

Denne nevnte forståelsen ifra din side kan altså ikke overføres andre?

Tja, ansvaret for hva?

Nå snakker vi om din fortåelse!?

Lenke til kommentar

Så de er ikke norske?

Ønsker ikke vi alle at innvandrerne skal føle seg nettopp Norske??

Hvorfor skal de velge norges nasjonaldag til å vise at de ikke er norske, å med det vise avstand til det norske og Norge?

Jeg tror rett og slett ikke du forstår hva jeg sier. Når du trekker konklusjonen at man tar avstand fra Norge ved å gå med flagg fra landet man er født i så har du misforstått.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...