Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Vil ha utenlandske flagg på 17. Mai

Flaggbruk 17. mai  

644 stemmer

1. 1. Mener du mennesker selv skal få velge hvilket flagg de vil gå med på 17. mai?

• Ja, og det plager meg ikke om man velger et annet enn det norske.
      128
    • Ja, men det vil plage meg om de velger et annet enn det norske.
      109
    • Nei, andre flagg enn det norske (og mulig samiske) bør være forbudt å bruke på 17. mai.
      394
    • Vet ikke/ingen formening.
      13

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-141789
Så du skal både være naken og samtidig påkledt!?

Høres show ut. Hvor skal denne forestillingen vises?

;)

'

Klesdrakta mi, som eg skal ha på meg før eg kasta klea mine skal være: Burka med nazikostyme.

Det blir vell i Førde, frems i 17. mai toget xD

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det å gjøre narr av motdebatantene dine en del av din tolerante natur også? Du snakker som om du hever deg over oss grunnet våre meninger, enda du så påstålig hevder at dette er en bagatell en ikke skal ta stilling til ... Snakker om dobbelmoral.

Jeg kan ikke forholde meg til dine stråmenn. Ei heller er min moral tema for tråden.

For ordens skyld så anser jeg det ikke som en bagatell om noen ønsker å nekte et pakistansk barn å gå med pakistansk flagg på 17. mai. :)

Lenke til kommentar
Er det å gjøre narr av motdebatantene dine en del av din tolerante natur også? Du snakker som om du hever deg over oss grunnet våre meninger, enda du så påstålig hevder at dette er en bagatell en ikke skal ta stilling til ... Snakker om dobbelmoral.

Jeg kan ikke forholde meg til dine stråmenn. Ei heller er min moral tema for tråden.

Er det ikke nettopp folks forskjellig moral som skaper uengigheter som dette?

Lenke til kommentar
Tenkte eg skulle stikke inn her no. Eg ser endo ikkje problemet med fleire lands flagg i 17. mai toget.

Samtidig er eg kraftig provosert over terrortiltalte Arfan Bhatti som stiller opp i rettssalen med urnorsk strikkegensar eine dagen og norsk flagg på brystet den andre. Dette er ordentleg misbruk av nasjonalsymbol.

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article2338801.ece

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article2341476.ece

Hva mener du nå?

At det er kvalmande å sjå Bhatti prøve å vere så norsk som mogleg, for å påverke dommarane. Provokasjonen ligg dels i dei sterke bevisa/indisia imot han. Og dels at han brukar nasjonalsymbol for å skjule seg bak. Sånn sett burde eg vel og vere provosert over NOKAS tiltalte, og når eg tenkjer på det så blir eg provosert dei tullingane og.

Om dette er heilt logisk veit eg ikkje, men å flagge med to flagg provoserar meg mindre.

Lenke til kommentar

Nordmenn har 1 dag i året som er deres, vår stolthet, vår frigjøring og vår ære. Som feiring for dagen vi ble selvstendig, hvor vi slåss oss fri. Det norske flagget burdet og skulle vært det eneste flagget på stang 17 mai, det eneste flagget som vaier og det eneste flagget som er å blir sett.

Det er vår dag, om utlendingene ikke er interesert i å være norsk trenger de heller ikke delta på vår dag. Vil de derimot være norsk mener jeg og de må vise oss respekt ved å la oss ha den ene lille dagen i året for oss selv. Men neida, her skal det vaies i alle slags flagg.

Er det rart Norge blir en dumpeplass for terrorister, vi legger oss ned og godtar å bli tatt hardt i rompa.

Lenke til kommentar

Vi nordmenn liker å tro at vi feirer selvstendighet og frihet på 17. mai, samtidig som vi vil forby uskyldig veiving av FLAGG som ikke skader andre enn mensbefengte quislinger og unger som eventuelt tryner med flagget og får pinnen i øyet. Folk med logikken i behold skjønner at disse to tingene; frihet og flaggforbud, ikke lar seg forene. Man kan og skal ikke forhandle med frihetsbegrepet. Dette gjelder både for folk som vil tegne Muhammed i seksuelle sado-situasjoner og for folk som vil vifte med homseflagget foran ei krækkhore og den senile svigerfaren hennes på slottsbalkongen. En latterlig enkel sak i grunn, som knapt burde kalles en sak engang.

- jamen d ej nojges busda

- KJEFTEN!

Og det er ikke engang en balkong, men en fuckings veranda. SLUTT MED LØGNENE!

Lenke til kommentar
og for folk som vil vifte med homseflagget foran ei krækkhore og den senile svigerfaren hennes på slottsbalkongen.

Om det var et forsøk på å være morsom, feilet det nok ganske greit. Det er vel en kjent sak at man ikke skal mate trollet, men det hadde vært interessant å se hva mer idiotisk du klarer å lire av deg.

Lenke til kommentar
Nordmenn har 1 dag i året som er deres, vår stolthet, vår frigjøring og vår ære. Som feiring for dagen vi ble selvstendig, hvor vi slåss oss fri. Det norske flagget burdet og skulle vært det eneste flagget på stang 17 mai, det eneste flagget som vaier og det eneste flagget som er å blir sett.

Det er vår dag, om utlendingene ikke er interesert i å være norsk trenger de heller ikke delta på vår dag. Vil de derimot være norsk mener jeg og de må vise oss respekt ved å la oss ha den ene lille dagen i året for oss selv. Men neida, her skal det vaies i alle slags flagg.

Er det rart Norge blir en dumpeplass for terrorister, vi legger oss ned og godtar å bli tatt hardt i rompa.

Det er ihvertfall respektløst å gå rundt å anta at folk som bruker andre flagg vil "ta oss i rumpa". Det er rett og slett litt urovekkende å se hvor mange som tilsynelatende mener at storparten av innvandrere har en fiendtlig holdning til norge.

AtW

Lenke til kommentar

17. Mai er Norges dag. Da skal man feire Norge. Det har ingenting å gjøre med å inkludere kulturer og godta at man har blitt et flerkulturelt samfunn. Dette kommer jeg tilbake til senere. Å gå med et somalisk, gambisk, nigeriansk eller pakistansk flagg på 17. Mai er som å gi Jens en bursdagsgave på bursdagen til Pål. Alle er der for å feire, men alle blir feiret. På 17. Mai er det Norge i fokus og vi feirer oss selv.

Dette med at visse innvandrere påpeker at det er xxxx barn med minoritetsbakgrunn i osloskolen og at det består av xx % er å skyte seg selv i foten. Da beviser de bare for hele det Norske samfunn at innvandringen har nådd sitt topp-punkt og at det allerede er altfor mange innvandrere i landet. Med respekt å melde for alle innvandrere på dette forumet; Jeg har ingenting imot dere og dette må dere ikke missforstå. Det er ikke et rasistisk utbrudd. Men man kan ikke komme i Norge å si at det "må være greit å gå med et annet flagg i Norge på 17. Mai" når man ikke er etnisk norsk. Da tolker jeg det dithen: "Vi er så jævla mange at den etnisk norske rasen er i ferd med å dø ut. Nå må Norge godta at lasset av innvandrere kan true den etnisk norske befolkningen". Norge SKAL (og dette sier jeg fortsatt uten å mene det rasistisk) hovedsaklig bestå av nordmenn, og Norges dag skal feires for feire Norge, eller Norges bursdag om du vil. Så kan minoritetsspråklige feire sitt eget lands nasjonaldag når den dag kommer.

Lenke til kommentar

ohnoes the superior race are dyering out =(

Men om de mongoloide undermenneskene seirer og vi faktisk får et flaggforbud i 17. mai-toga, hvem skal opprettholde dette forbudet? Leie inn tyttebærpurk som river eventuelle uverdige stanerflagg ut av de små kebabfingra til unga? Skulle til å skrive "pølsefingra", men kom på at det kanskje ikke passet helt...

Jorchi: Sludder, ludder. Jeg humret lett.

Lenke til kommentar
17. Mai er Norges dag. Da skal man feire Norge. Det har ingenting å gjøre med å inkludere kulturer og godta at man har blitt et flerkulturelt samfunn. Dette kommer jeg tilbake til senere. Å gå med et somalisk, gambisk, nigeriansk eller pakistansk flagg på 17. Mai er som å gi Jens en bursdagsgave på bursdagen til Pål. Alle er der for å feire, men alle blir feiret. På 17. Mai er det Norge i fokus og vi feirer oss selv.

Dette med at visse innvandrere påpeker at det er xxxx barn med minoritetsbakgrunn i osloskolen og at det består av xx % er å skyte seg selv i foten. Da beviser de bare for hele det Norske samfunn at innvandringen har nådd sitt topp-punkt og at det allerede er altfor mange innvandrere i landet. Med respekt å melde for alle innvandrere på dette forumet; Jeg har ingenting imot dere og dette må dere ikke missforstå. Det er ikke et rasistisk utbrudd. Men man kan ikke komme i Norge å si at det "må være greit å gå med et annet flagg i Norge på 17. Mai" når man ikke er etnisk norsk. Da tolker jeg det dithen: "Vi er så jævla mange at den etnisk norske rasen er i ferd med å dø ut. Nå må Norge godta at lasset av innvandrere kan true den etnisk norske befolkningen". Norge SKAL (og dette sier jeg fortsatt uten å mene det rasistisk) hovedsaklig bestå av nordmenn, og Norges dag skal feires for feire Norge, eller Norges bursdag om du vil. Så kan minoritetsspråklige feire sitt eget lands nasjonaldag når den dag kommer.

Jeg finner det artig at man skal feire på en dag der grunnloven er bursdagsbarnet som gjelder for alle borgere i dette samfunnet. Eller for de nasjonalistiske, kun for de hvite ariske.

Man feirer ikke Norge, man feirer grunnloven. En grunnlov som de færreste har lest.

Lenke til kommentar
Det er rett og slett litt urovekkende å se hvor mange som tilsynelatende mener at storparten av innvandrere har en fiendtlig holdning til norge.

Kan du motbevise at det ikke er slik? Alle innvandrere jeg har vokst opp med har alltid klaget over hvor ille Norge er, og hvor ille nordmenn er. Dette er selvsagt bare sjalusi eller følelsen av å ikke strekke til og bli godtatt.

Jeg mener ikke å generalisere, men min erfaring er at de fleste innvandrere ser på Norge som et gratis mellomstopp inntil de kan dra tilbake til sitt opprinnelige land. Dette fører til manglende ambisjoner om å integrere seg, følgelig manglende hensikter med å tjene samfunnet.

Det er dessverre slik at mange innvandrere kommer hit, legger seg ut med oss som allerede bor her ved å utfordre våre grenser og verdier, tjener penger, og sender verdiene ut av landet. Dette er greit så lenge vi får "gratis" penger i dette landet, men kan bli svært farlig for økonomien på lang sikt.

Glint: Du er en voksen mann, vær vennlig å oppfør deg som om du i det minste er 12 . Har du ikke noe å si, så ikke si det.

Lenke til kommentar
Dette har da ingenting som helst med "å legge fra seg identiteten sin"??? Om det er fødseldagsfeiring så feirer man jo selvsagt den som har fødselsdagen? Man begynner ikke å trekke inn andre personer og ting som også bør feires bare fordi det er fest? Hvorfor i all verden skulle man gjøre det, bortsett fra dersom man med vilje vil være respektløs ovenfor den "feirede"?

Om man vil "beholde identiteten" sin kler normale folk seg opp i det fineste de har, gjerne nasjonaldrakter, og blir med på feiring av det som feires. Om man ikke vil være med på "feiringens premisser" kan man jo ha sin egen feiring et annet sted.

Men det er jo nettopp det, at vi feirer ikke bare Norge, men vi feirer oss selv, nordmenn. Det betyr ikke automatisk at det er helt greit å vaie med andre flagg enn det norske og greier, men det er ihvertfall heller ikke opplagt den andre veien. Folk kan være norske, og feire seg og sitt land på 17. mai, samtidig som de føler tilhørighet til andre land.

Personlig synes jeg det høres helt OK ut at de kan bruke andre flagg i 17. mai-toget.

Lenke til kommentar

Personlig synes jeg det er et hån mot nordmenn å bruke et annet flagg på våres dag. 17. Mai / grunnloven var veldig avgjørende for at vi ble selvstendig etter å ha blitt undertrykt av Danmark. Vi feirer at Norge fikk stå på egne ben (til tross for at vi også var svensk en lang periode) og vi feirer at Nordmenn på mange måter fikk en egen identitet. Man går ikke rundt og feirer GRUNNLOVEN i seg selv. Man går å feirer resultatet av grunnloven og betydningen av den.

Lenke til kommentar
Dette har da ingenting som helst med "å legge fra seg identiteten sin"??? Om det er fødseldagsfeiring så feirer man jo selvsagt den som har fødselsdagen? Man begynner ikke å trekke inn andre personer og ting som også bør feires bare fordi det er fest? Hvorfor i all verden skulle man gjøre det, bortsett fra dersom man med vilje vil være respektløs ovenfor den "feirede"?

Om man vil "beholde identiteten" sin kler normale folk seg opp i det fineste de har, gjerne nasjonaldrakter, og blir med på feiring av det som feires. Om man ikke vil være med på "feiringens premisser" kan man jo ha sin egen feiring et annet sted.

Men det er jo nettopp det, at vi feirer ikke bare Norge, men vi feirer oss selv, nordmenn. Det betyr ikke automatisk at det er helt greit å vaie med andre flagg enn det norske og greier, men det er ihvertfall heller ikke opplagt den andre veien. Folk kan være norske, og feire seg og sitt land på 17. mai, samtidig som de føler tilhørighet til andre land.

Personlig synes jeg det høres helt OK ut at de kan bruke andre flagg i 17. mai-toget.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Javel, jeg for min del feirer at Norge har blitt en multikulturell og spennende nasjon.

Selv har jeg aldri opplevd ufrihet, gått sulten til sengs, syntes at janteloven er en fin greie, bygd opp landet eller vært med i hjemmefronten. De verdiene hører ikke min generasjon til. Ikke dermed sagt at verdiene er dårlige, bare det at "vi" har utviklet vår kultur og har også utviklet verdisystemet samtidig.

Ja til flest mulige flagg, ja, jeg kan til og med godta bittesmå Brann-vimpler!

:yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...