Gå til innhold

Vil ha utenlandske flagg på 17. Mai

Flaggbruk 17. mai  

644 stemmer

1. 1. Mener du mennesker selv skal få velge hvilket flagg de vil gå med på 17. mai?

• Ja, og det plager meg ikke om man velger et annet enn det norske.
      128
    • Ja, men det vil plage meg om de velger et annet enn det norske.
      109
    • Nei, andre flagg enn det norske (og mulig samiske) bør være forbudt å bruke på 17. mai.
      394
    • Vet ikke/ingen formening.
      13

Anbefalte innlegg

Når Norge er så snille og tar inn innvandrere så burde de i det minste jobbe hardt med å bli en del av det norske folk. Akseptere våre skikker. Bli en nordmann, ta til seg det norske flagg som om det var ditt eget.

Dette gjelder spesielt nasjonaldagen, det er vår "bursdag". Om de absolutt vil vifte med sine flagg så får de gjøre det på pakistans, irans (osv) nasjonaldag.

Dette handler for meg om integrering, og at man har utenlandske flagg på nasjonaldagen ser jeg på som en protest mot integrasjon i det norske samfunnet. "Vi vil ikke bli en av dere, vi vil heller at dere skal føye dere for oss og ta til dere kulturen vi bringer med."

Endret av Dux ducis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Når Norge er så snille og tar inn innvandrere så burde de i det minste jobbe hardt med å bli en del av det norske folk. Akseptere våre skikker. Bli en nordmann, ta til seg det norske flagg som om det var ditt eget.

Dette gjelder spesielt nasjonaldagen, det er vår "bursdag". Om de absolutt vil vifte med sine flagg så får de gjøre det på pakistans, irans (osv) nasjonaldag.

Dette handler for meg om integrering, og at man har utenlandske flagg på nasjonaldagen ser jeg på som en protest mot integrasjon i det norske samfunnet. "Vi vil ikke bli en av dere, vi vil heller at dere skal føye dere for oss og ta til dere kulturen vi bringer med."

Hvordan blir man en nordmann? Operere inn nytt dna i hver eneste celle i kroppen?

Lenke til kommentar

Det er slik det burde ha vært ja, men slik er det dessverre ikke. Har enda til overs å finne en flyktning som sier at han eller hun er heldig, og som sier at han eller hun er takknemlig for mulighetene vi har gitt han eller hun. Tror jeg så en ved et tilfelle på en NRKdebbatt. Han fikk imidlertid høre hvor feig han var av de andre innvandrerne som deltok. Å være ydmyk når man i prinsippet ligger nede og trenger hjelp er visst ikke godtatt.

Kunne ikke ha vært enig. Selv om intensjonene deres kanskje er andre, er det slik det vil oppfattes og virke i praksis.

Lenke til kommentar

Personlig vil jeg ha meg frabedt at holdningen "det er forferdelig å ha et utelandsk flagg i 17.mai-toget" er det som representerer våre skikker. Jeg kan ikke annet enn å undre meg over hva i alle dager som er galt med innvandrere blir med og feirer, og bruker både norsk og utenlandsk flagg? Din tolkning er bare din tolkning, jeg kan gjerne tolke folk som ikke liker utenlandske flag i realiteten mener "jeg vil at vi skal bli et diktatur med fabian stang som overhode". Hva er grunnen til å mene noe slikt? Hvorfor skulle de være med i toget i det hele tatt om de er så imot å bli integrert?

AtW

Det er slik det burde ha vært ja, men slik er det dessverre ikke. Har enda til overs å finne en flyktning som sier at han eller hun er heldig, og som sier at han eller hun er takknemlig for mulighetene vi har gitt han eller hun. Tror jeg så en ved et tilfelle på en NRKdebbatt. Han fikk imidlertid høre hvor feig han var av de andre innvandrerne som deltok. Å være ydmyk når man i prinsippet ligger nede og trenger hjelp er visst ikke godtatt.

Det er vel folks natur. Det er ikke mange nordmenn som er veldig uttalt takknemmlig fordi de er heldig nok til å bli født i "riktig land" heller.

AtW

Lenke til kommentar

Hvis folk på død og liv må veive med utanlandske flagg på 17. Mai kan jeg vel ikke kauratt stoppe dem, men man skulle jo kanskje tro at om man vil feire Sverige, så gjør man det på en av de andre godt over 300 dagene man har til rådighet i stedenfor å gjøre det på Norges nasjonaldag. Flott at folk som nylig har blitt en del av det norske samfunnet vil delta i vår feiring, det er jo helt fremragende, men hva andre lands flagg har i denne feiringen å gjøre er for meg ett mysterium. Nasjonaldrakten fra Mongolia, kjolen fra Pakistan osv. kan man jo gjerne gå med hvis man synes dette er fine klær og vil vise frem disse, men å flagge for et annet land blir for meg noe merkelig.

Lenke til kommentar
Hvis folk på død og liv må veive med utanlandske flagg på 17. Mai kan jeg vel ikke kauratt stoppe dem, men man skulle jo kanskje tro at om man vil feire Sverige, så gjør man det på en av de andre godt over 300 dagene man har til rådighet i stedenfor å gjøre det på Norges nasjonaldag. Flott at folk som nylig har blitt en del av det norske samfunnet vil delta i vår feiring, det er jo helt fremragende, men hva andre lands flagg har i denne feiringen å gjøre er for meg ett mysterium. Nasjonaldrakten fra Mongolia, kjolen fra Pakistan osv. kan man jo gjerne gå med hvis man synes dette er fine klær og vil vise frem disse, men å flagge for et annet land blir for meg noe merkelig.

Det er jo gjerne litt kosligere å feire med "resten av landet" kontra å sitte å feire med kanskje en familie eller to til :) (litt avhengig av hvo man bor da såklart). Forøvrig har jeg god forståelse for folk som synes det er litt underlig. Det jeg derimot ikke skjønner er at man kan hisse seg voldsomt opp over det og kalle det et hån, osv.

AtW

Lenke til kommentar

hvorvodt det er en hån eller ikke har vell mest av alt med motivasjonen for å gå med andre flagg å gjøre. Men skjønner at det kan virke litt respektløst på samme måte som om du glemmer deg og går i hverdagslige klær i et bryllup eller lignende. Får nok mange rare blikk da og. Generelt synes jeg at man på nasjonaldagene burde feire den nasjonen det gjelder, kan egentlig ikke forstå at noen har lyst til å troppe opp i et annets lands tog og feire med egne flagg. Ser liksom for meg at det fort kan oppstå en uggen stemning der også.

Lenke til kommentar
hvorvodt det er en hån eller ikke har vell mest av alt med motivasjonen for å gå med andre flagg å gjøre. Men skjønner at det kan virke litt respektløst på samme måte som om du glemmer deg og går i hverdagslige klær i et bryllup eller lignende. Får nok mange rare blikk da og. Generelt synes jeg at man på nasjonaldagene burde feire den nasjonen det gjelder, kan egentlig ikke forstå at noen har lyst til å troppe opp i et annets lands tog og feire med egne flagg. Ser liksom for meg at det fort kan oppstå en uggen stemning der også.

Det kan sikkert bli uggen stemning om folk ønsker å lage uggen stemning, når jeg gikk i tog i bondelandet var det ingen som laget uggen stemning over slikt

AtW

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Tja, nordmenn vifter da med norske flagg både i usa og spania på de landenes nasjonaldager, så hvorfor ikke la alle komme med sitt flagg?

Det er norges grunnlovsdag, og de er også nordmenn, så la oss feire med pølser og øl og flagg i alle mulige farger.

Lenke til kommentar
Tja, nordmenn vifter da med norske flagg både i usa og spania på de landenes nasjonaldager, så hvorfor ikke la alle komme med sitt flagg?

Det er norges grunnlovsdag, og de er også nordmenn, så la oss feire med pølser og øl og flagg i alle mulige farger.

Det er Norges nasjonaldag og de er også nordmenn, derfor skal det flagges med andre lands flagg?

Lenke til kommentar
Vi greier faen ikke å integrere dem, håper frp får sjangsen snart.

Hva i alle dager får deg til å bruke flagg-veiving som et mål på integrasjon? Jeg vet om folk som her bodd her i landet (og jobbet, og snakker språket og alt det der) i 20+ år som gjør det. (bruker både norsk og utenlandsk flagg). Hva er det som er så forferdelig horribelt ved å bruke denne måten å vise en tilhørighet?

AtW

Lenke til kommentar

Jeg foreslår at en moderator setter en stopper for denne diskusjonen her. Den er blitt diskutert opp og ned, og på nåværende tidspunkt blir samme spørsmål spurt og besvart ørten ganger pr side. Etter min mening har denne diskusjonen tjent sin hensik ...

Lenke til kommentar
Jeg foreslår at en moderator setter en stopper for denne diskusjonen her. Den er blitt diskutert opp og ned, og på nåværende tidspunkt blir samme spørsmål spurt og besvart ørten ganger pr side. Etter min mening har denne diskusjonen tjent sin hensik ...

Jeg foreslår du ignorerer diskusjonen (med administrer tråder-panelts hjelp om nødvendig) om du ikek synes den er interessant lenger. Så kan de som finner den interessant diskutere videre og følge med på tråden.

AtW

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Det er mange år siden flertallet brydde seg med å respektere flagg og grunnlovsdag, så det at så mange plutselig er så store fedrelandsvernere når det tilfeldigvis er en med en annen hudfarge som vifter med sitt flagg er vel egentlig litt brunt?

Skjønt, den ariske grunnideologien man feirer landet over alle land med passer vel som hånd i hanske i de miljøene.

Spørsmålet er vel om man skal la DE gjøre akkurat det samme som VI gjør når VI bor hos DEM, eller om VÅRT flagg skal veives med både hos OSS og hos DEM på tross av at DE ikke får veive med SITT her.

Burde vel hatt en vote her:

Betyr flagg og nasjon noe som helst for deg?

A- Ja

B- Nei

Hvis Ja, hvem bestemmer?

A- 6 millioner nordmenn

B -De 6 milliarder andre

Lenke til kommentar

Personlig vil jeg ha meg frabedt at holdningen "det er forferdelig å ha et utelandsk flagg i 17.mai-toget" er det som representerer våre skikker. Jeg kan ikke annet enn å undre meg over hva i alle dager som er galt med innvandrere blir med og feirer, og bruker både norsk og utenlandsk flagg? Din tolkning er bare din tolkning, jeg kan gjerne tolke folk som ikke liker utenlandske flag i realiteten mener "jeg vil at vi skal bli et diktatur med fabian stang som overhode". Hva er grunnen til å mene noe slikt? Hvorfor skulle de være med i toget i det hele tatt om de er så imot å bli integrert?

AtW

Selvfølgelig er mange med i toget, det er jo en ypperlig mulighet til å "vise muskler". En slags protest kan det nesten tolkes som. Akkurat som at hver eneste burkakledde kvinne er et hån mot moderne samfunn som Norge i dag.

Lenke til kommentar
Din tolkning er bare din tolkning, jeg kan gjerne tolke folk som ikke liker utenlandske flag i realiteten mener "jeg vil at vi skal bli et diktatur med fabian stang som overhode".

Men så ser det ut til at de fleste har den tolkningen. Og det gjør en liten forskjell.

Endret av phear00
Lenke til kommentar
Jeg kan ikke annet enn å undre meg over hva i alle dager som er galt med innvandrere blir med og feirer, og bruker både norsk og utenlandsk flagg?

Om du inviterte ein vennegjeng i bursdagsfesten din, og dei sang for naboen din - korleis hadde du reagert?

Den norske nasjonaldagen bør feirast med Noreg i fokus, og med norske flagg. Har ingenting imot dei andre flagga, eller dei utenlandske personane for den del, men å feire ein norsk nasjonaldag med eit anna flagg enn nettopp det norske blir i mine auge absurd. Om dei er norske nok til å delta i feiring av den norske nasjonaldagen, så burde dei vere norske nok til å bruke norske flagg òg.

Kvifor kan dei ikkje berre feire sin eigen nasjon sin nasjonaldag når den måtte inntreffe, på eigen måte, med eigne flagg?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...