Gå til innhold

Vil ha utenlandske flagg på 17. Mai


Flaggbruk 17. mai  

644 stemmer

  1. 1. Mener du mennesker selv skal få velge hvilket flagg de vil gå med på 17. mai?

    • Ja, og det plager meg ikke om man velger et annet enn det norske.
      128
    • Ja, men det vil plage meg om de velger et annet enn det norske.
      109
    • Nei, andre flagg enn det norske (og mulig samiske) bør være forbudt å bruke på 17. mai.
      394
    • Vet ikke/ingen formening.
      13


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Selv jeg som er for innvandring og anti-nasjonalistisk synes dette blir helt, helt feil. Nasjonaldag er en fin ting og det burde brukes bare norske flagg. Andre flagg har ingen verdens ting med norges nasjonaldag å gjøre. Hvis de ikke føler seg norske nok til å bruke norges flagg kan de la være å feire.

Lenke til kommentar

1. Dette er DÅRLIG integrering. Hva er vel bedre integrering enn å la innvandrere vifte med det norske flagget?

2. Om jeg ikke tar feil, står det ikke en plass i loven at det ikke er LOV å bruke andre flagg? I så fall, så skal jeg ha som mål å innføre den loven.

3. Et flagg er "logoen" til en annen stat, IKKE FOLKEGRUPPEN. Det betyr at hvis man vifter med en annen stats flagg på den norske nasjonaldagen, er det en krenkelse mot den norske stat!

Lenke til kommentar

Blir jo som å dra til midtøsten og feire med Norske flagg på deres nasjonaldag. Null logikk.

Om man har flyttet til Norge og fått norsk statsborgerskap er man Nordmann på alle mulige plan bortsett fra kanskje det personlige. Man føler kanskje at man er en [insert nasjonalitet here] som ganske enkelt bor i Norge.

 

Men hvis man føler det slik, hvorfor i alle dager skal man feire på 17.Mai?

Hvorfor feirer de ikke sitt eget hjemland sin nasjonaldag, på sitt hjemland sin dato?

 

Dette her er bare over mitt hode og forstå. Merkelige folk.

Lenke til kommentar
Viser bare igjen at disse ikke har noe i Norge å gjøre. Her i Norge skal vi være norske. Kast dem ut først som sist.

Hva vil det si å være norsk?

____

 

Det blir kanskje litt rart med utenlandske flagg i toget, men jeg ser ikke helt problemet.

Om f.eks. en pakistaner vifter med det pakistanske flagget i toget, kan jo det forstås som at her har vi en pakistaner som synes Norge og dets nasjonaldag er en ålreit ting å feire.

Lenke til kommentar
Det blir kanskje litt rart med utenlandske flagg i toget, men jeg ser ikke helt problemet.

Om f.eks. en pakistaner vifter med det pakistanske flagget i toget, kan jo det forstås som at her har vi en pakistaner som synes Norge og dets nasjonaldag er en ålreit ting å feire.

Nei, om en pakistaner veiver med pakistansk flagg så feirer han pakistan. Ikke at jeg har noe problem med at han feirer sitt hjemland, men når han velger å feire sitt hjemland fremfor sitt nye land på den dagen som er satt av til å feire Norge, så finner jeg det provoserende.

Lenke til kommentar
Ikke så sinte folkens. :)

Jo vi blir jævlig sinte, for kravene fra muslimene begynner å gå majoriteten i Norge på nervene. Dette må ta slutt!

 

I vårt frie land bør ingen bestemme hvilket flagg man ønsker å bruke. Det får være opp til hver og en.

Nei! Det er Norges flagg som skal vaie i vinden, ikke flagg fra Afrika, Irak, og Pakistan. Herregud, dette er sykt!

Endret av roberteh
Lenke til kommentar

Kravene fra muslimene? Er det slik at noen her vil forby en unge å benytte et annet flagg enn det norske?

 

Herrejemini, detaljestyringstrangen tar virkelig overhånd om det er tilfellet. Er da måte på hvor mye man skal irritere seg over. Smil til verden, så smiler den kanskje tilbake :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...