Fred7555 Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 (endret) Ja, har tenkt til å kjøpe en ny skjerm snart, men jeg lurer på 1 ting : Mange skjermer har har like mange ", men med forskjellig ms. Er lav ms (f.eks. 2) bedre/raskere enn høy ms (f.eks. 6)? Sikkert et dumt spørsmål for dere pc-proffe Endret 8. april 2008 av Fred7555 Lenke til kommentar
Osiric Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 (endret) Om jeg ikke tar helt feil så vil skjermer med f.eks 2ms være raskere enn 5ms. For eksempel, hvis du spiller et spill, så vil det ta 2 millisekund fra det skjer til du ser det på skjermen. Endret 8. april 2008 av Gemi9 Lenke til kommentar
Petaaar Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 Om jeg ikke tar helt feil så vil skjermer med f.eks 2ms være raskere enn 5ms. For eksempel, hvis du spiller et spill, så vil det ta 2 millisekund fra det skjer til du ser det på skjermen. dette er jo delvis riktig , responstidenen er foreksempel svart-grå-svart hvor lang tid skjermen bruker på det, og svart-hvit-svart eksempel,, så det er jo hvor rask skjermen er på og omdanne seg da, når det skjer ting fort , perosnlig har jeg en skjerm på 2ms samsung 22" cw, merker ikke mye forksjell på hastigheten på denne og den andre skjermen jeg har som er på 8ms, men men Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. Tråden bryter også med tre-ords-regelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men ta gjerne og dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.) Lenke til kommentar
Zimon Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 Respontid som nevnt over har med skjermens egenskaper fra å gå fra svart til grå og tilbake til svart igjen. Evt svart-hvit-svart. Men ikke glem svart-rød-svart og de andre fargepixlene også. Ikke se deg blind på at den som har lavest responstid er den beste skjermen for det avhenger veldig av bruket ditt. Samt at produsentene ofte oppgir "beste" responstid som er svart-grå-svart som f.eks 5ms, mens rød kan være 12ms. Da oppgis det 5 ms ofte av produsentene. Spør dere meg så burde de oppgi den dårligste responstiden og fargen den er. Ergo spec burde si f.eks 8ms svart-rød-svart. Andre farger er da 8ms eller bedre. Lav responstid er viktig for spill og film hvor det skjer mye raske bevegelser. For om skjermen er for "treg" så får man slep(ghosting) av bildet. Driver man primært med vanlig kontorbruk eller bildebehandling og ikke spill eller film som krever raskhet så trenger du ikke å tenke på responstid i det hele tatt på dagens skjermer. Lenke til kommentar
Fred7555 Skrevet 8. april 2008 Forfatter Del Skrevet 8. april 2008 Ok, takk for raske svar. Så på noen skjerm idag tidlig og lurte på forskjellen mellom en WiewSonic 8 ms og en Samsung 2 ms (alle skjermene til samsung er 2 ms nesten ) Tror jeg tar Samsungen da siden jeg spiller endel og ser litt på video Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 Stenges, da trådstarter har ignorert moderators pålegg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg