-Night- Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 noen ganger så rister bilen når jeg tråkker på bremsen. hva kommer dette av? er en MB300E 1988. Lenke til kommentar
citronen Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 Lager den skrapelyd og har dårlig(ere) effekt på bremsene? Du beskriver ikke abs? Nedlistte klosser og skrapa bremser. Koster kroner. Lenke til kommentar
-Night- Skrevet 8. april 2008 Forfatter Del Skrevet 8. april 2008 ingen lyder. tror det kan være abs som slår in. men det er jo helt tørt når den slår in også Lenke til kommentar
rufs Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 Det er ikke kast i skivene da? Viss en hardkjører og bruker bremsene mye slik at skivene blir ganske varme og kjører i en vanndam etter dette så kan skivene få kast i seg, typisk med skiver av litt dårlig kvalitet. Dette vil kjennes godt særlig fra fremhjulene, forplanter seg til rattet og bremsepedalen. Lenke til kommentar
-Night- Skrevet 8. april 2008 Forfatter Del Skrevet 8. april 2008 (endret) tror ikke de skivene er byttet på 20 år Endret 8. april 2008 av Nightmeare Lenke til kommentar
citronen Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 Brembo red på mekonomen. Overkommelige priser. SBS-klosser eller Mintex. Ventilert er også et "must". Lenke til kommentar
moon_blood Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Problemet er simpelt: Rust på bremseskivene. Når du bremser vil du også høre en slags klunkelyd etterhvert. Dunking på en måte. Skift bremseskivene så skal du se det løser seg. Klassisk problem. 3-400 kr på biltema. Lenke til kommentar
-Night- Skrevet 9. april 2008 Forfatter Del Skrevet 9. april 2008 kk takk for svar får gjøre det. lit plagsomt når bremsene glipper takket og så tar igjen. Lenke til kommentar
moon_blood Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 kk takk for svar får gjøre det. lit plagsomt når bremsene glipper takket og så tar igjen. Ja, det er slitsomt. Sannsynligheten for at det er rust på bremseskivene som er problemet er i alle fall meget stor. Du kan jo ta av hjulet å sjekke sjøl, du ser fort om det er rust på bremseskiven(e). Lenke til kommentar
Baardson Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Sjekk at caliperene sentrerer seg og at bremseklossene ikke har satt seg fast. Hvis de sitter fast så vil du få risting som du beskriver. Lenke til kommentar
moon_blood Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Sjekk at caliperene sentrerer seg og at bremseklossene ikke har satt seg fast. Hvis de sitter fast så vil du få risting som du beskriver. Da vil hele bilen og pedalene riste. Utifra det han fortalte er den mest logiske forklaringen at det er rust på bremseskivene. Ikke vits i å begynne å tulle med kaliperene, herregud for noe drit det er.. Og i og med at han fortalte at skivene ikke var skifta på 20 år, hva vil man da tro? Neh, kaliperene :!: Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Har samme problem på min 190E, '92 mod. Kommer kun når jeg trykker medium hardt på bremsepedalen fra "høy" hastighet; ikke veldig hardt, ikke ved normal oppbremsning. Ved oppbremsning fra f.eks. E6 rister det. Skivene er blanke og fine, er bare litt rust ytterst i kanten. Har egentlig konkludert med at det er kast i en eller flere bremseskiver, men problemet er ikke større enn at jeg kan leve med det. Kan bilen leve med det? Hadde ikke planer om å bytte skiver før kanskje nærmere neste EU-kontroll, 2 år. Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 (endret) på eu kontroll så er værtfall vesentlig kast i skivene 2'er feil. Endret 12. april 2008 av Simkin Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 Da var det sikkert uvesentlig, bilen var nylig på kontroll og jeg fikk ikke noe tilsnakk om det. Lenke til kommentar
-Night- Skrevet 19. april 2008 Forfatter Del Skrevet 19. april 2008 jeg fikk ta en titt på bremsene og så ikke noe til rust på de, de var helt blanke. hva kan det være det da? kan det vøre selvte bremseklossene ? merk problemet er ikke være gang jeg bremser bare innimellom Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 19. april 2008 Del Skrevet 19. april 2008 Kast i skivene, som skaper vibrasjonene, er ikke avhengig av rust. Flotte, blanke skiver kan ha kast i seg. Lenke til kommentar
-Night- Skrevet 19. april 2008 Forfatter Del Skrevet 19. april 2008 hvordan fjerner jeg det da? Lenke til kommentar
Waco Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 hvordan fjerner jeg det da? Kjøper nye og skifter dem! Lenke til kommentar
Frank Stokke Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 hvordan fjerner jeg det da? Dersom skivene er lite slitt kan de dreies ned i dreiebenk. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 hvordan fjerner jeg det da? Dersom skivene er lite slitt kan de dreies ned i dreiebenk. Men dette koster som regel mer enn et sett nye da, om man ikke har tilgang til dreiebenk og slikt utstyr. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå