kholand Skrevet 1. mars 2003 Del Skrevet 1. mars 2003 jeg har en Lg 48/24/48 brenner..som da skal brenne i 48x...jeg er ALDRI over 41x når jeg brenner! har prøvd en mengde forskjellige cd-typer og brenneprogrammer, men ingenting hjelper! hva skal jeg gjøre ? Lenke til kommentar
johanlo Skrevet 1. mars 2003 Del Skrevet 1. mars 2003 Du skriver ikke hvilke komponenter maskinen din består av, men 48x tilsvarer 7.2 MB/s. Det er jo ikke sikkert maskinen din klarer å levere data så raskt... Lenke til kommentar
kikk0 Skrevet 1. mars 2003 Del Skrevet 1. mars 2003 egenskaper på min datamaskin > maskinvare > enhetsbehandling > ide ata/atapi kontrollere > seknunder IDE kabel > avanserte instillinger: overføringsmodus: bare PIO eller DMA hvis tilgjengelig. velg DMA. gjør det samme på master IDE kabel... er mulig det er overføringsmodusen som er feil :o Edit: Har forresten samme brenner som deg og er storfornøyd Lenke til kommentar
kholand Skrevet 1. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2003 Den var ok. sto på dma. harddisken min er en WD 120gb 8mb cache 7200 rpm. Pentium 4 2,53 GHz, 512mb ram, gainward gf4 4600 Ti. Creative audigy 2 platinum... Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 1. mars 2003 Del Skrevet 1. mars 2003 Glem det de når aldri makshastighet, det er mulighet for det om du bruker riktig program og brenner masks på cdn så data kommer helt ytterst der det går rasketst Lenke til kommentar
kholand Skrevet 1. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2003 har en 32x plextor på den andre maskina, og den har ikke noe problem med å brenne på max (32x)!! leste et sted at det var en eller annen "funksjon" man måtte aktivere for å brenne i 48x med lg'n min, men ikke sikker på hva slags "funksjon" dette er egentlig..noen som kan hjelpe? står det 48x, så SKAL den brenne i 48x -synes jeg! Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 1. mars 2003 Del Skrevet 1. mars 2003 har en 32x plextor på den andre maskina, og den har ikke noe problem med å brenne på max (32x)!!leste et sted at det var en eller annen "funksjon" man måtte aktivere for å brenne i 48x med lg'n min, men ikke sikker på hva slags "funksjon" dette er egentlig..noen som kan hjelpe? står det 48x, så SKAL den brenne i 48x -synes jeg! Plextor har da ingen 32X-brennere... Uansett: Når man snakker om 48X er det den maksimale hastigheten brenningen kan komme opp i helt på slutten av platen, det er på ingen måte snakk om gjennomsnittshastighet. Hvis du brenner en 80 minutters plate og ikke kommer opp i mer enn 41X er det sannsynligvis at du har for dårlig kvalitet på CD-R-mediet. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 1. mars 2003 Del Skrevet 1. mars 2003 Jo rakere brennerneer jo vanskeligere er det, prøv med en verbatim plate om du vil. En grunn jeg kan tenke meg er at du ikke har 8mb cache eneste ejg kan tenke meg, kan også være om fart tilpasses medie så det kan gå ann å skru av dette om det er skrudd på Lenke til kommentar
Kozesmurf Skrevet 2. mars 2003 Del Skrevet 2. mars 2003 veldig skjelden de når den faktiske brenne hastigheten. men ellers.. står brenneren som Master på kabelen ?? du skal og tenke på at IDE er veldig avhengig av CPUen din. dersom du har bakgrunns programmer som spinner kan dette medføre mindre prestasjon. men er du veldig avhengig/opphengt i fart.. Prøv SCSI dersom lommerboka tillater det Lenke til kommentar
sub1343 Skrevet 2. mars 2003 Del Skrevet 2. mars 2003 maskinen din klarer ikke "mate" brenneren din med nok data, min brenner mye fortere etter jeg satt opp raid0 og det vil si at harddiskytelsen har en del og si Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 2. mars 2003 Del Skrevet 2. mars 2003 maskinen din klarer ikke "mate" brenneren din med nok data, min brenner mye fortere etter jeg satt opp raid0 og det vil si at harddiskytelsen har en del og si Harddisk-ytelse skulle ikke være noe problem med hans oppsett. EN WD1200BJ klarer enkelt å mate en brenner. Husk at en brenner maks trenger 7,2 MB/s, mens en harddisk mater med 30-60 MB/s litt avhengig av hvor på disken den leser fra. Lenke til kommentar
sub1343 Skrevet 2. mars 2003 Del Skrevet 2. mars 2003 kan du da forklare hvorfor min brenner mye fortere med raid? Jeg har 2xwestern digital 80Gb med 8Mb cache, hadde før bare 1 wd80se 8mbcache Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 2. mars 2003 Del Skrevet 2. mars 2003 kan du da forklare hvorfor min brenner mye fortere med raid?Jeg har 2xwestern digital 80Gb med 8Mb cache, hadde før bare 1 wd80se 8mbcache Nei, det kan jeg ikke. Jeg vet ingenting om din PC, hva du har gjort etc. Hvis du har behov for RAID for å kunne brenne med full hastighet på brenneren din er det noe annet som er i veien da man fint kan brenne med full hastighet med én harddisk. Lenke til kommentar
kholand Skrevet 2. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2003 Takk for svar! Får ikke gjort så voldsomt mye, men endel klokere ble jeg jo... Til en lenger opp i tråden: jeg har prøvd allslags cd'er..kjøpte til og med noen til 198,- for 10stk!! -uten at det hjalp en døyt! Billig cd'er (de på 50/100 spindel) er vel så gode som de dyre verbatim cd'er. Ikke en eneste feilbrenning på godt og vel 100 cd'er.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå