Gå til innhold

last ned HOME nå


kewell79

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Her er en meget god artikkel om hva Home er, og ikke er:

Playstation Home - Redirection of Misconceptions

 

Utdrag fra artikkelen angående Second Life sammenligningen:

Home isn’t Second Life - People comparing Playstation Home to Second Life are clearly ignorant of the goals of each product. Second Life enables virtually anybody to go in and create virtually anything, and has strong ties to big money sales of virtual real estate. Second Life also has an established history of griefers and sexual content. PS Home is a closed system where not just anybody can create an area and populate it with brothels and engage in cyber sex. Sales in Home have been described as focusing on “premium content” which will range from enhanced apartments (as close of a tie to Second Life’s virtual realty market as you get) to game-themed objects, designer objects, and actual traditional DLC.

 

:thumbup:

Endret av XDamage
Lenke til kommentar

Mulig så mange kobler til second life kan kanskje begrunnes i at den ligner veldig mye på alle klippene som har vært ganske lik second life.

 

At sex delen ikke vil finnes er jo ganske så logisk, samt at andre aktører enn sony ikke vil få lov til å selge utstyr er jo også forståelig. Eneste jeg får ut at sitatet til XDamage er at Home er kun en lukket utgave av second life.

 

Men foreløpig så avventer jeg med å si så veldig mye mer, ingen betatestere har sagt noe heller, bare offisielle bilder som ligner veldig mye på second life.

Lenke til kommentar

Slik jeg forstår Home, så er det egentlig en 3d møteplass. Et sted man kan chatte med andre, downloade innhold man har låst opp gjennom spill, starte spill, organisere grupper for å starte multiplayer spill, samt ha dit eget "hjem" med rewards fra spill du har fullført (achievements). Egentlig bare en mer avansert versjon av dagens meny på PS3.

 

Har jeg forstått det riktig?

Lenke til kommentar
Slik jeg forstår Home, så er det egentlig en 3d møteplass. Et sted man kan chatte med andre, downloade innhold man har låst opp gjennom spill, starte spill, organisere grupper for å starte multiplayer spill, samt ha dit eget "hjem" med rewards fra spill du har fullført (achievements). Egentlig bare en mer avansert versjon av dagens meny på PS3.

 

Har jeg forstått det riktig?

 

Jupp. Det er det som er hovedpoengene ved Home. Pluss at det blir en platform

der spillutgivere kan vise fram sine produkter, gjerne gjennom eksklusiv DLC,

3D representasjoner av enkelte brett i deres kommende spill (som man kan utforske), etc.

Lenke til kommentar

Får litt meir tru på heile konseptet etter at eg las dette. Ikkje at eg var superskeptisk før, men sammenligningene mine av dette med Second Life satt temmelig løst for å sei det sånn.

 

Then of course, I didn't know of the whoring-part.. ;)

 

Så, bort med SL. Møteplass-greia vil uansett bli veldig fokusert på av brukerene. Skjønt, så lenge det er meir gamer møter gamer enn "folk på søken etter.." forholder eg meg positiv.

Lenke til kommentar

jeg har tenkt over det her med Home og funnet ut at det kommer til å bli jævlig Kjedlig.

Jeg skal ikke bruke penger Ser ikke så morsomt ut gå rundt å spille bowling er vel ikke så gøy. Fikse på rommet koster jo nesten penger.. (skal du ha litt ektra)

 

Jeg skjønner ikke hva man kan gjøre. Spelle små spill som er gøy i 2min. Snakke sammen? Vi har telefon liksom.

 

bare teit..

Lenke til kommentar
Hva er nå vitsen med å være førstemann til å trø rundt i en tom "sims" verden sak.. :)

Da kan man i det minste si at man er "Home" alone :p

 

Kanskje er det manglen på søvn, kanskje er det lave blodsukkeret, kanskje er det det faktum at jeg de siste 5 timene har lest 220 sider i kjemiboka i strekk ... Ler gjør jeg hverfall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...