Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

http://www.easyspeedy.com

Meget kjappe når det gjelder support, via support-center.

UNLIMITED BW så sant det ikke er snakk om ekstreme mengder eller abuse, p2p,ftp-abuse etc.

Man legger inn OS(linux) via control panel, gjort meget kjapt. Her kan du styre alt selv.

Hostes i danmark, medfører at det er stort sett veldig bra responstid fra norge. 10 - 20 ms.

Billig er det også.

Endret av repaguy
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Jeg kan nå BEKREFTE at RackEdge har UTROLIG dårlig support.

De svarer svært variabelt på mail, og tar ofte opp til 2-3 dager før du hører noe fra de.

Som om ikke DET var nok, så fikk vi store tekniske problemer med httpd-systemet som datt ned HELE tiden denne uken. 2-3 dager med gjentatte problemer hele tiden og det eneste RackEdge klarer gulpe opp med var at ene nettverksledningen var ØDELAGT.

Videre tok de å sletta absolutt ALLE kontoene mine på direkten her når jeg kom LITT for fort borti avbestillingssendknappen på mailsystemet.

Mistet ALLE data, men har backup fra ekstern server, med backup fra 31. august så jeg håper jeg er LITT redda.

Konklusjon: Hold dere LAAAAAAANGT UNNA RackEdge om dere vil ha varm, personlig og god support.

Lenke til kommentar
Jeg kan nå BEKREFTE at RackEdge har UTROLIG dårlig support.

De svarer svært variabelt på mail, og tar ofte opp til 2-3 dager før du hører noe fra de.

Som om ikke DET var nok, så fikk vi store tekniske problemer med httpd-systemet som datt ned HELE tiden denne uken. 2-3 dager med gjentatte problemer hele tiden og det eneste RackEdge klarer gulpe opp med var at ene nettverksledningen var ØDELAGT.

Videre tok de å sletta absolutt ALLE kontoene mine på direkten her når jeg kom LITT for fort borti avbestillingssendknappen på mailsystemet.

Mistet ALLE data, men har backup på ekstern server fra 31. august.

Endret av Lifeform
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Nå er det byttetid igjen...!

Dårlig support og dårlig fart hos STW.

Nytt tips? Trenger en stabil server hos folk som vet hva de driver med, personlig service, samt kanskje virtualisering med overvåkning slik vi har hatt hos STW.

Greit vite litt hva som skjer på serveren. Jeg er bare en amatør på dette (har lært en del på disse 5-6 mndene), men har dyktige folk rundt meg som hjelper meg når det trengst. Dvs tar det mest tekniske administrative ansvaret for serveren.

Videre krav:

- cPanel (mulighet for å importere alle kontoer og innstillinger fra DirectAdmin. Stort pluss om leverandøren kan gjøre dette for oss).

- Gode pingtider

- Lagringsplass: Minst 500 GB med mulighet for utvidelse

- Regelmessig backup

- VMWare eller overvåkning tilsvarende EuroNOC hvor vi kan restarte serveren selv. Gjerne også andre mer avanserte overvåkningsverktøy.

- God fart mot USA og Asia også.

- Mulighet for å bygge ut med flere og kraftigere streaming servere ved behov.

Har som sagt en fyr her som skal få det fulle administrative ansvaret for serveren, men kan også være en mulighet om ISPen tilbyr managed dedikert server.

Ser for meg noe i Tyskland, Nederland eller Sverige.

Fikk en tilbakemelding fra en fyr i Austrlia om at han fikk dobbelt så god fart på hastighetstester i Sverge som i Norge...! Tydelig de har bygd ut der borte, men hvor god fart har de mot USA og resten av verden generelt...?

Endret av Lifeform
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Få deg en egen dedikert server, som f.eks. ifra Hetzner http://www.hetzner.de/hosting/produktmatri...-produktmatrix/

Da har du en egen boks du kan legge hva du vil inn på og herje som du vil

Vedrørende OS.

Kjører Debian på privat server

Har Cent OS (Red Hat basert) på servere på jobben.

Begge fungerer fint. Begge er også community supportert, og det finnes veldig mye data (manualer og lign) om de på nettet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...