Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei,

Noen som har noe oversikt / innsikt i GODE tilbud på dedikert webserver?

Må skifte over til en nå pga trafikken og kravene til innholdstyper (foto, visning av video, og live lyd og webcam) har blitt for store på ene nettstedet vårt.

Kjenner til www.hostv.com, http://hostforweb.com/dedicated/index.php, men usikker på om disse er de aller billigste og beste i markedet.

Er det også NORSKE som utmerker seg i denne bransjen...?

Endret av Lifeform
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mest for pengene får du antagelig hos steder som iweb.com, bluehost.com og hostmonster.com. Litt avhengig av om du vil ha en fysisk eller virtuell server.

Det er neppe noen norske selskaper som kan konkurrere i dette segmentet (dvs på pris). På den annen side får man gjerne det man betaler for.

Endret av deviant
Lenke til kommentar

Servetheworld.no har noen bra løsninger, du får ihvertfall mye Båndbredde for pengene, men om du klarer å bruke det opp er noe annet :)

Ellers finnes det mange løsninger i utlandet.

Både tyskland og nederland har bra reponstid mot norge.

Selv brukt servere i nederland, tyskland og england og det funker bra.

Ikke kjøp noen server i usa enda det kan virke billing, du har da 200ms ping og alt arbeid vil gå tregt.

Endret av chrda
Lenke til kommentar

Las denne meldingen LITT for seint (takker for alle andre øvrige svar også!).

Jeg prøver meg med HostForWeb jeg, http://billing.hostforweb.com/aff.php?aff=004

De er amerikanske, så får se hvordan pingen på serverene funker.

Er uansett ikke noe krise da flesteparten av disse domenene er lokalisert rundtomkring i verden.

Noen som har PEIL på om det er noe flaskehals at jeg regger en del .com og .net domener via norske Domeneshop ?

Har også brukt www.europeregistry.com til å regge en del. Helt suveren ALL around the world registrar.

Servetheworld.no har noen bra løsninger, du får ihvertfall mye Båndbredde for pengene, men om du klarer å bruke det opp er noe annet :)

Ellers finnes det mange løsninger i utlandet.

Både tyskland og nederland har bra reponstid mot norge.

Selv brukt servere i nederland, tyskland og england og det funker bra.

Ikke kjøp noen server i usa enda det kan virke billing, du har da 200ms ping og alt arbeid vil gå tregt.

Lenke til kommentar

Jeg ser Domeneshop tilbyr noe KJEKT her;

Domenshop Colocation

Er dette et BRA tilbud, eller er det også andre norske leverandører jeg bør vurdere?

Mistanke om at jeg betaler opp mot kr. 1000-1500 i mnd hos det amerikanske firmaet.

Tankene går da hen til å kjøpe inn egen server og få installert akkurat samme operativsystem, CentOS5 med CPANEL og WHM, på norsk server.

Er dette økonomisk lønnsomt eller bare å slå i fra seg?

Vil vel også bli et problem med pingtider da for utenlandske besøkende?! F.eks. i USA, Sør-Amerika og Asia...?

Endret av Lifeform
Lenke til kommentar

Eneste tilbudet i norge på dedikerte servere som jeg har blitt "tent" på er hos servetheworld.no

Domeneshop sin colocation frister ikke meg ihvertfall.

Ellers anbefaler jeg dedicated server i nederland, de har best ping tid "allaround"

Anbefalte :

leaseweb.com <-- En av de beste

serverboost.co.uk <-- personlig service

rackedge.com --> mye for pengene, regner med at min neste server blir å handle her.

rackedge.com eksempel under:

QuadCore Intel Q6600 (4x 2,4Ghz - 8MB Cache)

2GB DDR2-667Mhz

2x 250GB Sata2 <- Raid1 Hardware.

3Ware Raidcontroller

1,000GB Traffic

1Gbps uplink

5 Additional IPs

DirectAdmin

Only €159 monthly, Free setup (3 month term, 1 month upfront/deposit)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Ellers anbefaler jeg dedicated server i nederland, de har best ping tid "allaround"

Anbefalte :

leaseweb.com <-- En av de beste

serverboost.co.uk <-- personlig service

rackedge.com --> mye for pengene, regner med at min neste server blir å handle her.

rackedge.com eksempel under:

QuadCore Intel Q6600 (4x 2,4Ghz - 8MB Cache)

2GB DDR2-667Mhz

2x 250GB Sata2 <- Raid1 Hardware.

3Ware Raidcontroller

1,000GB Traffic

1Gbps uplink

5 Additional IPs

DirectAdmin

Only €159 monthly, Free setup (3 month term, 1 month upfront/deposit)

RackEdge virker UTROLIG bra...! De knuste min amerikanske server hos http://www.hostforweb.com/ rimelig betraktelig.

Ellers er vel disse serverene rimelig identiske med tanke på OS og funksjonalitet (Shell-access osv)?

Ser at downloading tidene også SVINGER en god del i forhold til når på dagen man laster ned ?

Se her for en demoside for hvor man kan teste nedlastingsfarten hos RackEdge: http://85.17.164.100/

Testfil på min server i USA: http://www.mediasupport.no/testfile.zip

Dog: Er RackEdge virkelig det ALLER beste man får her i Europa til den prisen ?

Endret av Lifeform
Lenke til kommentar

Er det forresten bedre med AMD eller Intel på disse serverene?

Fikk tilbud på ca 1300 i mnd på denne her:

CPU: Intel Core2Duo E6850 (2x 3.0Ghz, 4MB Cache)

MEM: 2GB DDR2-667Mhz RAM

HDD: 2x 250GB Sata2

B/W: 2,000GB Traffic

UPL: 1Gbps Full Duplex

Should I be happpppy ??

Endret av Lifeform
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Er det forresten bedre med AMD eller Intel på disse serverene?

Fikk tilbud på ca 1300 i mnd på denne her:

CPU: Intel Core2Duo E6850 (2x 3.0Ghz, 4MB Cache)

MEM: 2GB DDR2-667Mhz RAM

HDD: 2x 250GB Sata2

B/W: 2,000GB Traffic

UPL: 1Gbps Full Duplex

Should I be happpppy ??

Det er ikke ille det der. Du får en rask server, ulempen er først og fremst hastigheten som vil variere mye, slik at du ikke nødvendigvis får så mye glede av en kraftig server. Hvis du imidlertid har kunder i Europa, så kan det være en fordel å ha den der i forhold til i Norge.

Har vært hostet av en del leverandører i utlandet og jobbet mye med Zend Editor og ftp-tilkobling fra denne, og noe av det som er mest merkbart er at det nå tar under 1 sekund å åpne ftp-området på server i Norge, mens det gjerne tar merkbart mer på utenlandske. Det går rett og slett litt tregere. Ikke all verdens merkbart på en webside som skal lastes, men et irritasjonmoment ;)

Viktig å huske backup også...

Du må gjerne kontakte meg hvis du vil prøve en hastighetstest som du kan sammenligne.

Lenke til kommentar
Aiight... jeg synes den funker LYNRASKT denne.

Antar du mener ping-tider fra utlandet til utlandet? For på server her i Norge får jeg pingtider på 6-9ms, mens de har 30ms. Hvis du stort sett har kunder/bruk i utlandet så er ikke det noe problem.

Lenke til kommentar
Aiight... jeg synes den funker LYNRASKT denne.

Antar du mener ping-tider fra utlandet til utlandet? For på server her i Norge får jeg pingtider på 6-9ms, mens de har 30ms. Hvis du stort sett har kunder/bruk i utlandet så er ikke det noe problem.

Jeg har vel ikke testet så EKSTREEEMT mange norske, men jeg har sett de pingtidene har knust enkelte domener vi har hatt hos f.eks. Domeneshop.

Knuser også Tyske Servage som vi hadde konto hos tidligere...!

Og ja, du har helt rett i det! Virker som om Nederland er helt ekstremt bra for alle kanter av verden.

Lenke til kommentar
Prisene der er ikke såå langt unna det du kan få i Norge. Vil påstå at det at man kan ringe noen når noe er galt også vil ha en del å si :) Jeg vet ikke hvordan den aktuelle tilbyderen i utlandet er, men..

Foreløpig utrolig godt fornøyd ! Både Hostforweb og Servage svarte nesten emd en gang.

Gikk maks 2 timer så hadde man hjelp.

RackEdge er LITT tregere, men de svarer grundig og bra etter litt lengre tid. Kanskje max.tid: en 3-4 timer.

Ta gjerne kontakt om dere skal bestille server fra RackEdge, så får jeg litt ververabatt...

Lenke til kommentar

Høres bra ut da. Du får oppdatere tråden her når du har høstet litt mer erfaringer.

Har norske servere i egne serverskap her i Oslo, så blir nok ikke aktuelt for oss å se til utlandet med det første :) Akkurat nå har vi litt overskudd med servere også, kjøpte inn litt for mange fra Nextron denne gangen, hehe. Men bedre med for mye enn for lite.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...