Bear^ Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 Så var det på tide å forlate redet og sette ut med vidstrakte vinger, vel, i alle fall med en ballong på stjerten for å holde enn flytende. Har da prestert, ganske så pent og, å anskaffe meg en fin leilighet med depositum på 9200. Ikke noe problem tenker jeg, de fleste banker har vel et eller annet for å være behjelpelig der. Den gang ei. Sparebank 1 ga meg et kvasisvar og dumt blikk når jeg spurte om mulighet for depositumslån. Fikk beskjed at de hadde ikke noe slikt og det ble eventuelt et forbrukslåns. Postbanken's representant over telefon hørtes ut som hun ble fornærmet når jeg spurte om depositumslån, fikk surt svar tilbake at slikt hadde ikke de men hun viste DnB Nor hadde. Ringte DnB Nor, joda det hadde de. Søknad? Nei måtte troppe opp på kontoret deres for å få søknadsskjemaer for det. Dette blir litt problematisk ettersom jeg er lokalisert i Svolvær og nærmeste DnB Nor kontor er i Harstad, vel 2 timer +/- unna. Nordea er jeg for så vidt ikke kommet til enda. Har heller ikke forsøk Nordlandsbanken så skal gjøre et forsøk der og i morgen. Men er der andre alternativer som dere vet om? Jeg har aller nødigs lyst å ta opp forbrukerlån for rentene der er svinaktige, ender opp selv med kun 1 års avbetaling å betale neste 2000 kr ekstra bare på bankmøll, noe jeg ikke har penger til som nyetablert. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 Lån av foreldre eller familie? Er vel det beste tipset jeg har å gi deg... Lenke til kommentar
Balsfjord Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 Hvorfor ikke bare ta deg en tur til Harstad da? Lenke til kommentar
nls Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 hvis du ikke kan skaffe 9200 i depositum, hvordan skal du betale leien ...? Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 8. april 2008 Forfatter Del Skrevet 8. april 2008 Tydeligvis mer interesangt å sette spørsmålstegn rundt andre ting enn det jeg spør om. Hold dere til det jeg spør om, takker. 1 Lenke til kommentar
Balsfjord Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Det er ikke uvanlig, selv i dagens nettsamfunn, at man må møte opp i banken personlig for å få lån. I DnB NOR er det vanligvis ikke noe problem å få depositumslån, så om du tenker deg om, så har du svar på alle dine problemer. Nls, det er forskjell på å f.eks. betale husleie på 3000 i måneden kontra og hoste opp over 9000 til et depositum. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 9. april 2008 Forfatter Del Skrevet 9. april 2008 Problemet er at det er mye lettere å komme seg avgårde til en bank lokalisert i Svolvær fremfor å måtte planlegge en hel dag bort bare for å få et depositumslån. Er trosalt vel 4 timers kjøring frem/tilbake og det har jeg dessverre ikke mulighet til i disse dager. Skal forsøke Nordea og høre hva de sier før jeg dog eventuelt går til DnB Nor. Lenke til kommentar
Fantasy6 Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Problemet er at det er mye lettere å komme seg avgårde til en bank lokalisert i Svolvær fremfor å måtte planlegge en hel dag bort bare for å få et depositumslån. Er trosalt vel 4 timers kjøring frem/tilbake og det har jeg dessverre ikke mulighet til i disse dager. Skal forsøke Nordea og høre hva de sier før jeg dog eventuelt går til DnB Nor. Tror Nordea kan være et bedre alternativ enn DnB Nor, ikke minst på pris. De har dessuten søknadsskjema på nett for deres check-in lån. Ville rådet deg til å prøve dette. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 9. april 2008 Forfatter Del Skrevet 9. april 2008 Må du være kunde fra før av i Nordea for å få et slikt lån? Om så er det dessverre uaktuelt for min del, kjenner ikke jeg gidder å skifte bank når jeg er fornøyd med den banken jeg har Lenke til kommentar
SaJo Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Jeg ville prøvd å kontakte DnBNOR igjen. Dersom du er kunde der fra før burde vel alt kunne løses pr. brev? For noen måneder siden lånte vi til en bolig. Jeg scannet og mailet alle dokumenter de trengte (kjøpekontrakten), og fikk lånepapirene i posten, som vi signerte og returnerte. Når de kan gjøre dette på et boliglån, burde de vel kunne gjøre det samme med et depositumslån? Dersom du ikke er kunde i DnBNOR fra før kan jeg forstå at de vil du skal møte opp. Er vel noe med at de i følge lover og regler må vite hvem du er, som kun kan løses med personlig oppmøte. Tror jeg. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 10. april 2008 Forfatter Del Skrevet 10. april 2008 Det var vistnok snakk om krav om sikkerhet for slike lån som gjorde at du måtte møte opp på kontoret i person, var i alle fall det hun i andre enden sa men om det stemmer er jo en annen sak. Lenke til kommentar
gorber Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 DnbNor har kontor i Svolvær, men det kan tenkes at det kontoret heter Nordlandsbanken. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 10. april 2008 Forfatter Del Skrevet 10. april 2008 Er DnB Nor og Nordlandsbanken det samme? De har jo 2 forskjellige sider i alle fall. Lenke til kommentar
gorber Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 DnbNor eier Nordlandsbanken, og alle produktene NB selger er DnbNor sine. Same shit, different wrapping. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå