Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ønsker anbefaling til sterk antenne for trådløst nettverk?

Anbefalte innlegg

Jeg leier en leilighet i ett privat hus og bruker deres internett. Problemet er at den trådløse routeren er i annen etage og med diverse murvegger mellom PC-en min og routeren har jeg et utrolig ustabilt nettverk.

Jeg detter ut støtt og stadig, etter alt mellom 5 min og 2 timer. Reparere trådløst nettverk løser saken, men da bare for en kort tid. Umulig å spille noe online eller laste noe ned.

Regner med at jeg må installere en ekstra antenne på routeren, men aner ikke hva jeg skal kjøpe.

Noen som har en anbefaling. Kan godt koste 1000,- kr bare det fungerer og er nogenlunde lett å installere.

Hadde satt stor pris på hjelp da jeg begynner å bli lei å dette ut hele tiden

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er litt vanskelig å anbefale antenne som vi sikre god forbindelse i en slik situasjon.

En flatpanelantenne som denne kunne sikkert gjøre jobben. Du må ha en pigtail-antennekabel for å koble den til ditt utstyr.

Et annet trådløst alternativ er en WHR-HP-G54 router flashet med DD-WRT firmware og satt opp som klient-bridge mot husvertens trådløsnett. Denne har veldig bra dekning pga god sender (du kan skru opp effekten) og god mottaker med pre-amp.

Homeplug

vil trolig fungere greit.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...