zeltex Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 (endret) Det å løpe med ekstra drikke skjer ikke, da det er bare ekstra vekt! Skulle det bli krise, altså så tørst og sliten at blodsmaken permanent ligger i munnen, finner man alltid en bekk eller en myr en kan ta et par slurker av. (for å hindre at en svimer helt av) NOF regel(tror jeg) er at på løp hvor stipulert vinnertid er over 60 eller 70 minutter skal det underveis i løypen være drikkestasjon som løyperen har mulighet til å ta turen innom uten stor omvei. Dvs på en post eller store stier/veier hvor en ikke kan unngå å løpe forbi. Men det er mange løp som har drikkeposter selv om vinneren ikke er over 60 minutter. I o-løyper med vinnertider over 60 min. skal det være minst en væskestasjon. Ved sterk varme med skyggetemperatur på ca. 24C eller mer skal det i alle løyper opprettes væskestasjoner for omtrent hvert 25. minutt, beregnet etter stipulert vinnertid i løypa. Væskestasjonene skal ha rent vann og eventuelt sportsdrikk/saft. I ultralangdistanseløp bør minst en av væskestasjonene også ha tilbud om fast føde til løperne. Hvis væskestasjonen ikke plasseres på en post, skal den ligge slik at løperne passerer den ved alle naturlige veivalg. Om nødvendig må det settes ut væskestasjoner ved alle naturlige veivalg. edit: Så det er bare å bli med! Du klarer 17 km selv om det virker utrolig langt. Start litt roligere enn det du ville gjort på en 6-7 kilometer, hold det rolige tempoet i 10 km, så ser du plutselig at du har mer igjen enn det du tror når det står igjen 5-6 km av løpet! Det kan jo også lønne seg å ta noen lange løpeturer, da opp mot 17-20 km, slik at du vet at denne distansen klarer jeg å løpe uten problem, og at du kun bruker X(feks 130) minutter på turen når det er sti og grusveier. NM Ultralang på Modum og Blodslitet i Fredrikstad blir to andre ultralange en bør få med seg, er noe spesielt å mestre de distansene. Endret 30. mai 2008 av zeltex Lenke til kommentar
Assbear Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 Fann ut at eg skulle vekk den helga Men som nevnt i ein anna tråd så får eg lett krampe på lange distansar, så på ultralang ville eg kanskje ha fått problem allereie halvvegs i løpet! Lenke til kommentar
ovzer Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Surfer alt for lite på forumet her Visste ikke at det var en egen orienteringskategori her. Løper for Trollelg (en liten klubb i Trondheim), i H 13-14. Kommende løp må være Årets Hovedløp i Sandefjord. Lenke til kommentar
burndrinker Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 (endret) er i KOK (kristiansand orienteringsklubb stor klubb) løper H 13-16. b løype om jeg husker rett:) Endret 4. august 2008 av eirik1408 Lenke til kommentar
zeltex Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 (endret) Noen som skal til Stockholm denne helgen da? 25-manna comming right up! edit: Eventuelt til Fredrikstad neste helg og Blodslitet. Endret 7. oktober 2008 av zeltex Lenke til kommentar
Rasks Skrevet 9. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2008 Joda, blir en tur over til söta bror for å springe litt. Formen er ikke den beste, har "rød"-løype, er det ca en mellomting mellom A og B-nivå i Norge? Lenke til kommentar
Early Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 (endret) Er sjølv ein relativt fersk o-løper, springer h17-18 no, og etter nyttår blir det h19-20, det kommer til å bli hardt! Eg springer for Førde IL orientering. Var på nm i Tromsø, o-festivalen og løpa på Hamar i år, det var kjekt, spesielt fint i Tromsø Eg håper iallefall at vår klubb kan stille med lag til kommande tio-mila, og så skal eg trene meg opp til NM ultralang i 2010 (kommer nok garantert til å stille på fleire større arrangement) Endret 14. oktober 2008 av Early Lenke til kommentar
Assbear Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Var du på den treningssamlinga på langeland for ei veke sidan? Lenke til kommentar
Early Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 Var du på den treningssamlinga på langeland for ei veke sidan? haha, då antar eg at du er asbjørn ja det var eg (erlend) Lenke til kommentar
Assbear Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 Jepp det er meg Forresten er det nokon som veit om ein bra plass å kjøpe fingerkompass på internett? Lenke til kommentar
Early Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Nei det veit eg ikkje om, det burde no vere ei eller anna side som selger sånt. Om du skal delta på nokra større arrangement så får du garantert kjøpt det der. Er vel kanskje nokon andre her som veit det? Lenke til kommentar
zeltex Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Jeh, Idrettsbutikken har. Kjøpte nytt plankekompass der i september og fikk sendingen etter noen dager. Betaler så med nettbank/giro http://www.idrettsbutikken.no/aspx/produkt...=169&g3=731 Lenke til kommentar
Assbear Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 Eg fann ein del kompass, men eg veit ikkje heilt kva type eg skal velge. Er det nokon som har peiling? http://www.sport8.no/butikk/index.php?ccUs...amp;act=viewCat Lenke til kommentar
zeltex Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Hvis det er tommelkompass du tenker på så er det hovedsaklig to elementer du bør ha med. Hvordan holder du kartet og ønsker du å kunne stille inn kurs(som med vanlig plankekompass)? Selv bruker jeg venstre hånd til kart og kompass og høyere til brikke, så derfor har jeg et venstrehånds-tommelkompass. Dette må du bare teste ut ved å løpe litt uten kompass, slik at du blir sikker på hva som er best. Mitt første tommelkompass var Silva 6 NOR, det fungerte bra i en stund, helt til orienteringen gikk så fort og sammenhengende at nåla ikke lå rolig nok i forhold til løpehastigheten. Måtte da gå over til Siva 6 JET. Det er vel hovedsaklig 3 store leverandører av kompass: Silva, Suunto og et russisk et som jeg ikke husker nå desverre. Dette russiske har jeg sett har mulighet til å vri på kompasshuset slik at du kan stille inn ønsket antall grader og løpe på det. Et Silva kompass må du enten bruke sonene som er delt inn eller la kompassnåla ligge langs nordsyd linjene på kartet. Lenke til kommentar
Assbear Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 Eg kjøpte Kompass, 6 Spectra tommelkompass for venstre hand og pappa bestilte samtidig for høgre sidan han er høgrehendt Eg trur faktisk det berre tok 3 dagar frå vi bestilte til kompassa kom heim! Lenke til kommentar
ovzer Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 Forresten, er det noen som spiller CathingFeatures her? Fikk nettop fullversjonen gjennom klubben min. Er ikke akkurat den beste grafikken da, men. Lenke til kommentar
zeltex Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 Spiller bittelitt CF om dagen, var mer aktiv før, da jeg en gang i tiden hadde fritid. Moro det at en har en rankingliste en kan kjempe litt på. Aldri fått prøvd live races desverre. Lenke til kommentar
Assbear Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 Er det virtuell orientering? Kor lastar du det ned? Lenke til kommentar
zeltex Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 (endret) Du kan laste ned en demo her http://www.catchingfeatures.com/ Koster vel 40$ for fullversjon og der kan du selv lage kart, løyper og konkurrere online med venner og kjente. edit: Tar litt tid å kjenne igjen landskapsstruktur i forhold til kartet, i alle fall når en ser på de vanlige kartene. Når en får fullversjonen kan en få lastet ned terreng som er generert på OCAD-kartfiler og med endret teksturer slik at det ser mye vakrere ut. Endret 13. november 2008 av zeltex Lenke til kommentar
Garanti Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 Vurderer å melde meg inn i et orienteringslag, hvordan pleier miljøet å være? En stund siden jeg bedrev organisert idrett, men jeg springer noen ganger i uken så dette vil være et sosialt tiltak fra min side. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå