Gå til innhold

Anmeldelse av Lenovo Thinkpad T61P

Anbefalte innlegg

Kontrollpanel-strømalternativer-juster skjermens lysstyrke

gjelder i Vista.

Som jeg mente, har jeg allerede testet dette, og som forventet gjorde det ingen forskjell. Så spørsmålet er fortsatt: Hvordan kan man skru lysstyrken på maks når maskinen går på batteri?

Svennand: les HW.nos test av N200. Ville anbefalt å kjøpe versjonen med T5450-prosessor, denne kommer da 200 kroner over maksprisen, men en langt bedre prosessor som bruker mindre strøm enn Celeron'en som er på den billigste.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

gjelder i Vista.

Som jeg mente, har jeg allerede testet dette, og som forventet gjorde det ingen forskjell. Så spørsmålet er fortsatt: Hvordan kan man skru lysstyrken på maks når maskinen går på batteri?

Svennand: les HW.nos test av N200. Ville anbefalt å kjøpe versjonen med T5450-prosessor, denne kommer da 200 kroner over maksprisen, men en langt bedre prosessor som bruker mindre strøm enn Celeron'en som er på den billigste.

ooh la ikke merke til at det var celeron prosessor. hater celeron...

Lenke til kommentar

gjelder i Vista.

Den versjonen som koster 6200,- har bare intel integrert skjermkort... så den detter dessverre gjennom.

Men hva med denne? http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:1829427

den er jo enda billigere. pluss at den har Gforce 7300 skjermkort...

Men det jeg ikke blir klok på er om dette er Celeron prosessor...

Det står jo Intel® Pentium® Dual Core T2330 processor

Etter litt surfing på Intel har jeg fremdeles ikke fått klart om det er Celeron

http://processorfinder.intel.com/details.aspx?sSpec=SLA4K

Om det er intel dual core, så er jo denne midt i blinken for han. Billig var den og, han er student og har derfor spist nudler i evigheten for å få råd til en pc til 5-6k...

Lenke til kommentar

Det står ingen plass i beskrivelsen at den der skal ha Celeron, men Pentium Dual Core. Pentium Dual Core er en serie billige prosessorer basert på Core 2 arkitekturen, men noe bedre enn Celeron M (som heller ikke er direkte dårlig, ulempen er at den bare har en kjerne og ikke klokker ned når man ikke har behov for full kraft).

Lenke til kommentar
Det står ingen plass i beskrivelsen at den der skal ha Celeron, men Pentium Dual Core. Pentium Dual Core er en serie billige prosessorer basert på Core 2 arkitekturen, men noe bedre enn Celeron M (som heller ikke er direkte dårlig, ulempen er at den bare har en kjerne og ikke klokker ned når man ikke har behov for full kraft).

leste littegrann om forskjellene mellom dual core og core2duo når jeg skulle ha pc.

Såvidt jeg har forstått er architecturen bittelitt forbedret på core2duo, men langt ifra store forskjellen.

Av tidligere erfaringer har jeg aldri likt Celeron, har hatt det på 4 maskiner opp gjennom livet, synes det har bare blitt verre og verre siden de første celeron prosessorne. for ikke å få feiltolkninger her, må jeg utdype litt.

Synes distansen mellom hvor sinnsykt mye bedre de skikkelige prosessorene til intel er og med en klype pengeforskjell i ligningen =

Det er rett og slett verdt å legge de "små" ekstra kronene å få skikkelig prosessor.

Ser ut som den pcen til under 5k kan være veien å gå, skal presentere det for ham i morra.

Eventuelt den større modellen men da er man oppi 7k

Lenke til kommentar

da blir Lenovo 3000 N200 til 6990,- bestilt fra MPX i kveld.

med mindre noen har noe fornuftig motargument mot å gå for denne?

Inneholder:

Intel Dual core 2x2GHz

2gb minne

geforce 7300 go 256mb

160gb hdd 5400rpm

15,4" skjerm med 1680x1050 (en av hovedgrunnene til at vi valgte større modell)

6cells batteri

kortleser og webcamera

Lenke til kommentar
leste littegrann om forskjellene mellom dual core og core2duo når jeg skulle ha pc.

Såvidt jeg har forstått er architecturen bittelitt forbedret på core2duo, men langt ifra store forskjellen.

Det som for mange den viktigste forskjellen er at core 2 har støtte for x64 OS, noe core ikke har.

Lenke til kommentar

Det som for mange den viktigste forskjellen er at core 2 har støtte for x64 OS, noe core ikke har.

øøh????

Begge prosessorene er 64 bit...

Det som skiller dual Core vs Core2Duo

er forbedret arcitechur på core2duo, noe som gjøre prosessoren en del raskere under arbeid.

Men de er begge 64 bits, og dermed skal der ikke være noe problem å kjøre 64bits system på dem.

Lenke til kommentar

Trenger hjelp her dere..i d siste har jeg opplevd å få opp blåskjerm helt plutselig flere ganger om dagen..en blåskjerm med masse uforståelig informasjon pluss at d står noe om dumping av fysisk minne??...så starter maskinen opp igjen av seg selv..hva kan det være?noen som har opplevd d samme?

Lenke til kommentar
Trenger hjelp her dere..i d siste har jeg opplevd å få opp blåskjerm helt plutselig flere ganger om dagen..en blåskjerm med masse uforståelig informasjon pluss at d står noe om dumping av fysisk minne??...så starter maskinen opp igjen av seg selv..hva kan det være?noen som har opplevd d samme?

Jeg hadde de samme problemene. Det var like merkelig for min del, de kom etter første re-installering av systemet, og selv etter flere nye re-insalleringer var det fortsatt der. Jeg var minuttet unna å ringe Lenovo og høre, men etter at jeg la inn Service Pack 1 (Vista Ultimate, engelsk), så var det ikke lenger noe problem.

Dette var rett etter service packen lakk ut (medio februar?), og etter det kan jeg ikke huske å ha hatt en eneste blåskjerm.

Merk at jeg snakker om modellen med 15,4"-skjerm, så det kan være det er noe annerledes, selv om jeg neppe vil tro det.

Lenke til kommentar

Koktris, jeg hadde faktisk omtrent samme problem, bare at blåskjermen kom under oppstart av Vista, slik at jeg aldri kom inn i operativsystemet. Har ikke gjort andre ting med maskinen enn å fjerne Norton og lagt inn Office 2007 (lovlig kjøpt, bør neppe ta med noe ruskomsnusk inn i systemet), Firefox, Live Messenger og Avast antivirus.

Jeg kjørte recovery til fabrikkoppsett, fjernet norton og la inn de samme programmene igjen, og har ikke hatt problemer siden.

Lenke til kommentar

Maskinen er oppdatert med de siste oppdateringer pluss SP1 til vista.Har fjernet norton og bruker AVG antivirus.På de første blåskjermene mente vista at det nero burning rom versjon 7 som var problemet,har nå lagt inn versjon 8 og nå kommer det ingen løsninger fra windows selv om jeg sender problemet til microsoft..virker som om det kommer oftere og oftere nå.har opplevd tre ganger blåskjerm til nå siden kl 21 :cry:

Lenke til kommentar
Maskinen er oppdatert med de siste oppdateringer pluss SP1 til vista.Har fjernet norton og bruker AVG antivirus.På de første blåskjermene mente vista at det nero burning rom versjon 7 som var problemet,har nå lagt inn versjon 8 og nå kommer det ingen løsninger fra windows selv om jeg sender problemet til microsoft..virker som om det kommer oftere og oftere nå.har opplevd tre ganger blåskjerm til nå siden kl 21 :cry:

ta for sikkerhets skyld å last ned memtest86 til ei annen maskin og få brent ut en kopi.

Denne meldingen har jeg sletet med tidligere selv. dooooog ikke på lenovo thinkpaden.

Denne feilen kan framkomme av forskjellige grunner. men med tanke på hvor hyppig det kommer fram med deg, og ved varierende programvare, kan det tenkes at det enten er noe feil med Minnet eller Harddisken. I mitt tilfelle tidligere var det minnet som var problemet.

Minnemerket ville rett og slett ikke sammarbeide skikkelig i lag med hovedkort merket.

PS! husk å la hele testen kjøre seg ferdig...

Lenke til kommentar
min blåskjerm var bare oppe i brøkdelen av ett sekund før maskinen restartet, vanskelig å skrive den ned da :)

Samme issuen som jeg hadde.... gikk for fort til å kunne registrere noe...

Men som sagt, om du klarer skrive det ned søk på setningen på google.

finner man ofte info hos microsoft på hva som gjør det...

Lenke til kommentar

Har nå hatt samme maskin noen måneder, og kan komme med mitt inntrykk:

- Installasjonen du mottar er temmelig elendig. Både haugevis med såkalt brukervennlig programvare, og verre, DEMO-programmer (Office og Norton Antivirus) som nesten må regnes som spyware.

- Skjult partisjon, recovery-CD-er, bla bla... Gi oss originalt installasjonsmedium.

- Løst batteri.

- Noe av ThinkVantage-programvaren er temmelig klønete, for eksempel vil enkelte av programmene tvinge seg til "norsk" selv på en engelsk Windows-installasjon. Dette gjelder hvertfall System Update og nVidia-driverene. Med "norsk" mener jeg dårlig rettskriving og innfall av nederlandsk. (!) Dette er irriterende for oss som gjerne vil ha alt på engelsk.

- Støyer litt, har vært borti stillere maskiner.

- Når den er koblet til dockingstasjon (Advanced Docking station eller noe sånt), suser dockingstasjonen konstant, selv om maskinen verken jobber eller er varm. Meget forstyrrende. Dette er vel den største plagen.

- Maskinen er vanligvis koblet til eksternt tastatur, men når jeg en sjelden gang har brukt det interne har det virket som mellomromstasten ikke reagerer særlig godt på trykk ytterst (til høyre).

- Er ikke "komplett" (minnekortleser, FireWire, webkamera, Wireless USB (eller hva det nå var))

- Kommer fort avtrykk og merker på utsiden av maskinen

- Litt i tyngste laget

- Har fått en blåskjerm som stort sett sa "Hardware failure". Lite hyggelig, men får håpe det blir med den ene gangen. (Har fått andre blåskjermer og, men reproduserbare og virker mer ufarlige.)

+ Rask og grei kundeservice (ringte og ba om installasjonsmedier, det ordnet seg veldig greit, dog bare recovery.)

+ Maskinen gir et solid inntrykk.

+ Amentio-prisen virker som et veldig godt kjøp.

+ Den er rask og fin når man har lagt inn Vista med ønskede drivere og programmer selv.

+ Fingertrykksavleser er faktisk fett.

+ Hardwarekryptering av disk, går ikke ut over ytelse (svjv)

edit: Det må sies at jeg er kresen, og finner stort sett feil med slikt. Har vært borti en Acer som har gitt meg et personlig hat mot hele merket, nesten så jeg holder meg langt unna Aker brygge bare på grunn av navnet ;) Alt i alt er T61p en god maskin.

Endret av cecolon
Lenke til kommentar
Har nå hatt samme maskin noen måneder, og kan komme med mitt inntrykk:

- Installasjonen du mottar er temmelig elendig. Både haugevis med såkalt brukervennlig programvare, og verre, DEMO-programmer (Office og Norton Antivirus) som nesten må regnes som spyware.

- Skjult partisjon, recovery-CD-er, bla bla... Gi oss originalt installasjonsmedium.

- Løst batteri.

- Noe av ThinkVantage-programvaren er temmelig klønete, for eksempel vil enkelte av programmene tvinge seg til "norsk" selv på en engelsk Windows-installasjon. Dette gjelder hvertfall System Update og nVidia-driverene. Med "norsk" mener jeg dårlig rettskriving og innfall av nederlandsk. (!) Dette er irriterende for oss som gjerne vil ha alt på engelsk.

- Støyer litt, har vært borti stillere maskiner.

- Når den er koblet til dockingstasjon (Advanced Docking station eller noe sånt), suser dockingstasjonen konstant, selv om maskinen verken jobber eller er varm. Meget forstyrrende. Dette er vel den største plagen.

- Maskinen er vanligvis koblet til eksternt tastatur, men når jeg en sjelden gang har brukt det interne har det virket som mellomromstasten ikke reagerer særlig godt på trykk ytterst (til høyre).

- Er ikke "komplett" (minnekortleser, FireWire, webkamera, Wireless USB (eller hva det nå var))

- Kommer fort avtrykk og merker på utsiden av maskinen

- Litt i tyngste laget

- Har fått en blåskjerm som stort sett sa "Hardware failure". Lite hyggelig, men får håpe det blir med den ene gangen. (Har fått andre blåskjermer og, men reproduserbare og virker mer ufarlige.)

+ Rask og grei kundeservice (ringte og ba om installasjonsmedier, det ordnet seg veldig greit, dog bare recovery.)

+ Maskinen gir et solid inntrykk.

+ Amentio-prisen virker som et veldig godt kjøp.

+ Den er rask og fin når man har lagt inn Vista med ønskede drivere og programmer selv.

+ Fingertrykksavleser er faktisk fett.

+ Hardwarekryptering av disk, går ikke ut over ytelse (svjv)

edit: Det må sies at jeg er kresen, og finner stort sett feil med slikt. Har vært borti en Acer som har gitt meg et personlig hat mot hele merket, nesten så jeg holder meg langt unna Aker brygge bare på grunn av navnet ;) Alt i alt er T61p en god maskin.

hehe så med andre ord var dette en positiv anmeldelse?=P

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...