Gå til innhold

Merkelig Outlook 2007 problem...trenger tips!


myhken

Anbefalte innlegg

Satt opp en ny pc i dag og den skulle ha Office 2007 installert. Greit nok det.

Så skulle jeg sette opp Outlook og da tok jeg først en kikk på den gamle pcen og fant exchange server adressen og postboksen etc.

 

Starter så veiviseren til Outlook, der jeg velger at det er en exchange server, skriver inn navn, mail adresse og postboksens navn. Skriver også inn server adressen.

 

Men så stopper det opp og Outlook sier at den ikke kan finne postboksen, og så kommer jeg ikke lengre. Jeg har da to valg: 1. jeg kan prøve andre exchange servere eller å bytte navn på postboksen. Trykker jeg bare OK eller avbryt, avsluttes Outlook.

 

Prøvde så å avinstallere Outlook, og så legge det inn på nytt, men den starter der jeg sluttet, altså jeg kommer ikke inn i Outlook i det hele tatt, den står bare å maser om serveren og postboksen.

 

Vedå høyre klikke på Outlook ikonet på startmenyen får jeg opp Epost konto listen. La til en ny vanlig pop3 konto, laget en ny datafil og gjorde denne til standard. Men når jeg starter Outlook står den fortsatt og maser om exhange serveren...

 

Når jeg prøver å slette epost kontoen får jeg beskjed om at den må kopiere noen filer fra den gamle datafilen til den nye, før jeg kan slette kontoen. Prøver jeg å bruke den samme datafilen på den nye kontoen, får jeg fortsatt ikke slettet epost kontoen der jeg satt opp exchange.

 

Hvordan kan jeg komme meg ut av dette problemet?? Satt nesten to timer og knotet, og kommer ingen vei. Det kjipeste er at dette ikke er min pc og det er en jobb jeg gjør.

 

Pcen ble pakket opp i dag, og kjedelig å måtte reinstallere hele Windows Vista på nytt.

 

Noen som har vært bort i noe lignende eller har noen tips å komme med? Skal tilbake dit i morgen tidlig (før jeg drar på jobb)...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...