lene_120791 Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 Jeg skal til USA (Colorado) til neste år, som utvekslingstudent 08/09. Vet noen noe om stipender som jeg kan søke om. Jeg har hørt at det finnes mange forskjellige stipender man kan søke om. Men har vanskelig med å forstå det som står inne på lånekassen.no. Og når og hvordan søker jeg ? ; D håper noen vet noe om stipender! Lenke til kommentar
Star Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 Du må hente en papirsøknad ettersom du må ha takket ja til en vigo plass for å søke på internett.. Dette skal være tilgjengelig på skolen - hør med fagveileder eller rådgiver:)Du får nok uansett borteboerstipend for året i USA samt ordinært stipend dersom du kvalifiserer for dette.. Frister hentet fra lanekassen.no; For høsten 2008 * Søknaden må være kommet inn til Lånekassen innen 15. november 2008. * Tar du kurs som starter 1. november 2008 eller senere, må søknaden være kommet inn til Lånekassen innen 15. mars 2009. For våren 2009 * Søknaden må være kommet inn til Lånekassen innen 15. mars 2009. * Tar du kurs som starter 1. mars 2009 eller senere, må søknaden være kommet inn før kurset er avsluttet. Søkte selv når jeg var i USA 2004/2005. Fikk utbetalt borteboerstipend i 2 bolker i løpet av året + ett lite ordinært stipend ( ca. 2x 22000 kr totalt ) Reiser du med en spesiell organisasjon? Lenke til kommentar
lene_120791 Skrevet 8. april 2008 Forfatter Del Skrevet 8. april 2008 Du må hente en papirsøknad ettersom du må ha takket ja til en vigo plass for å søke på internett.. Dette skal være tilgjengelig på skolen - hør med fagveileder eller rådgiver:)Du får nok uansett borteboerstipend for året i USA samt ordinært stipend dersom du kvalifiserer for dette.. Frister hentet fra lanekassen.no; For høsten 2008 * Søknaden må være kommet inn til Lånekassen innen 15. november 2008. * Tar du kurs som starter 1. november 2008 eller senere, må søknaden være kommet inn til Lånekassen innen 15. mars 2009. For våren 2009 * Søknaden må være kommet inn til Lånekassen innen 15. mars 2009. * Tar du kurs som starter 1. mars 2009 eller senere, må søknaden være kommet inn før kurset er avsluttet. Søkte selv når jeg var i USA 2004/2005. Fikk utbetalt borteboerstipend i 2 bolker i løpet av året + ett lite ordinært stipend ( ca. 2x 22000 kr totalt ) Reiser du med en spesiell organisasjon? Tusen takk ;D ja, jeg reiser med EF. Lenke til kommentar
Star Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 Det gjorde jeg også.. God tur da Blir nok ett uforglemmelig år! Lenke til kommentar
SurfingElite Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 Kan nevne at vi har en egen utvekslings tråd Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå