Gjest Forelsket Gjest Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 Jeg er en kar på 23 år og i helgen var jeg og kjæresten min på fest. Sent på kvelden, etter vel mange enheter så hadde vi et intimt øyeblikk der hun fortalte meg at hun elsker meg. Dette er noe jeg har tenkt mye på tidligere selv (men funnet ut at det var for tidlig), så jeg bestemte meg for å si det tilbake noe som ble veldig godt mottatt. Problemet var at jeg enda ikke var klar for å si det, selv om jeg virkelig trodde det når jeg sa det (godt hjulpet av at jeg selvfølgelig VILLE si det tilbake, for ikke å snakke om en god mengde alkohol ). Så dagen derpå så innrømmet jeg at jeg ikke hadde vært klar for å si det. Sukk. Jeg tror hun ble ganske lei seg, men hun har forståelse for det. Så selv om hun fremdeles mener det så sier hun det ikke lenger, noe jeg er takknemlig for, men synes likevel det er synd. Nå har vi ikke vært sammen mer enn omtrent en måned (kjent hverandre 2 årish), så det har åpenbart gått veldig fort for henne og ingen kan vel vente at jeg skal kunne si det tilbake så fort. Men er en kjedelig situasjon og det er vel ikke noe annet å gjøre enn å vente. Men hun er drømmejenten min på alle måter, så jeg kan ikke forstå at jeg skulle måtte vente. Nå sitter jeg å tenkter på det hele tiden. Har tilogmed planlagt hva jeg skal gjøre når jeg er klar for å si det, men jeg blir traurig om jeg må vente lenge. Noen andre vært i en lignende situasjon? Noen tips? Lenke til kommentar
Timeo Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 (endret) Hvorfor skal det være så mye om og men å kunne si at du elsker hun da? Hvis du er sammen med henne og liker henne og ikke kommer på noe som gjør at du ikke har lyst å fortsette med dette, så elsker du antagelig henne, alt etter som hvordan man velger å definere "å elske" noen. Endret 7. april 2008 av Bellicus Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 Haha, ja. Nettopp, så lenge du ser at forholdet har en framtid... Så elsker du henne nok. I løpet av kort tid, planlegg noe romantisk å si at du elsker hun. Grrr. Lenke til kommentar
gyt6 Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 en vanskelig sak det der ja.... å ta tiden til hjelp er nok det riktige hvis du er interresert i dama. clue' er at det om man elsker eller er forelsket i en person kan man ikke bestemme over. må følge magefølelsen Lenke til kommentar
LOOM Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 For min del har 1 måned vært alt for tidlig så langt. Brukte vel 5-6mnd+, men alle er ulike, så det er ikke noe fasit.. Synes egentlig ikke det er noe du behøver å tenke på så tidlig i forholdet, det kommer av seg selv når man har holdt på en stund Lenke til kommentar
Erasus Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 Synes det var riktig av deg å ikke si det samme tilbake, ser du fremtid med henne eller ikke, uten betydning her. Hvis du virkelig IKKE FØLER at du elsker henne på dette stadiet, så er det pent lite vits i å si det heller. Du var ærlig, og det må hun respektere og vise forståelse for. Med tiden vil du kanskje si det samme, hun klarer vel å vente hvis hun elsker deg som hun selv sier. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 Bra at du er ærlig med henne og sier hvordan du føler for det, dere kommer til å tjene mye på det senere i forholdet garantert. Kommunikasjon er det viktigste som finnes i et forhold. Fra mitt perspektiv, 1 mnd er altfor tidlig. Ikke tenk på å si det før du føler deg helt klar og kan stå inne for det. Lenke til kommentar
Hugbees Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 hun trenger bare en bekreftelse på at hun er i et seriøst forhold som går noe sted. snakk om ta en ferie sammen etterhvert burde holde =) Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 DU må ikke si at du elsker en person bare for å si det. Å like er ikke det samme som å elske en person husk det. Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 Spør du meg var det helt idiotisk å si du ikke mente det etter du hadde sagt det! Lenke til kommentar
Gjest Forelsket Gjest Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Spør du meg var det helt idiotisk å si du ikke mente det etter du hadde sagt det! Nei, det var helt idiotisk å si det til å begynne med. Og tror hun er med på at ting som sies på fylla må tas med en klype salt. Når jeg prøvde å si det igjen senere så føltes det bare feil. I et seriøst forhold så er ikke det noe jeg vil gjøre. Kanskje det har gjodt mer skade enn jeg vet, men ville uansett gjordt det igjen. Vel, forskjellige meninger om det. Takker for alle svar. ^^ Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Spør du meg var det helt idiotisk å si du ikke mente det etter du hadde sagt det! Nei, det var helt idiotisk å si det til å begynne med. Og tror hun er med på at ting som sies på fylla må tas med en klype salt. Når jeg prøvde å si det igjen senere så føltes det bare feil. I et seriøst forhold så er ikke det noe jeg vil gjøre. Kanskje det har gjodt mer skade enn jeg vet, men ville uansett gjordt det igjen. Vel, forskjellige meninger om det. Takker for alle svar. ^^ Mulig det var idiotisk å si det, men du burde virkelig bare holdt på det. Kanskje hun viser forståelse og sånn, men egentlig er hun veldig skuffet -- med mindre hun ikke mener det selv heller. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Hvis du vet litt om forhold, så burde du vite at ærlighet er noe av det viktigste som finnes. Klart hun er litt skuffet nå men hun vil forstå at han er en gutt hun kan stole på og har integritet. Lenke til kommentar
aara Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Jeg er en kar på 23 år og i helgen var jeg og kjæresten min på fest. Sent på kvelden, etter vel mange enheter så hadde vi et intimt øyeblikk der hun fortalte meg at hun elsker meg. Dette er noe jeg har tenkt mye på tidligere selv (men funnet ut at det var for tidlig), så jeg bestemte meg for å si det tilbake noe som ble veldig godt mottatt. Problemet var at jeg enda ikke var klar for å si det, selv om jeg virkelig trodde det når jeg sa det (godt hjulpet av at jeg selvfølgelig VILLE si det tilbake, for ikke å snakke om en god mengde alkohol ). Så dagen derpå så innrømmet jeg at jeg ikke hadde vært klar for å si det. Sukk. Jeg tror hun ble ganske lei seg, men hun har forståelse for det. Så selv om hun fremdeles mener det så sier hun det ikke lenger, noe jeg er takknemlig for, men synes likevel det er synd. Nå har vi ikke vært sammen mer enn omtrent en måned (kjent hverandre 2 årish), så det har åpenbart gått veldig fort for henne og ingen kan vel vente at jeg skal kunne si det tilbake så fort. Men er en kjedelig situasjon og det er vel ikke noe annet å gjøre enn å vente. Men hun er drømmejenten min på alle måter, så jeg kan ikke forstå at jeg skulle måtte vente. Nå sitter jeg å tenkter på det hele tiden. Har tilogmed planlagt hva jeg skal gjøre når jeg er klar for å si det, men jeg blir traurig om jeg må vente lenge. Noen andre vært i en lignende situasjon? Noen tips? Hei! Om du virkelig elsker en person så vet du det, om du må "kjenne" etter så elsker du ikke den personen. Sånn nå er det sagt, men og det er et stort men, for ting er ikke så enkelt Om du inne i deg selv mener oppriktig at du elsker henne så er det at du ikke er klar for å si det riktig ennå, grunnene til det kan være mange men usikkerhet og vanskeligheter med å på en måte overlate kontrollen til henne er nok en av grunnene.Det blir på en måte så veldig seriøst med en gang disse magiske ordene er sagt og mange er ubevisst litt redd for å si dem, kanskje fordi de ser for seg kirkegulvet og hvit kjole og huset fullt av småttinger, med andre ord forpliktelser, men slik er det nødvendigvis ikke, for de fleste mennesker går igjennom flere forhold før man kommer dit hen, og sikkert elsker flere personer først også. Du sier at det har gått fort for henne, vel det er der kvinner og menn er forskjellige kvinner vet slike ting mye raskere enn menn, tror det har med oppdragelse å gjøre, vi jenter blir oppdratt på en annen måte enn gutter fortsatt, og det er sosiale normer som jenter skal følge som ikke er de samme som de guttene må følge, så mange jenter er i nærmere kontakt med føleleser enn det (noen) gutter er og har mye lettere for å snakke om dem, for det er ikke helt sosialt akseptert at menn snakker om følelser en gang i 2008, mye av misforstått redsel for at noen skal tro at de ikke er mannlige nok. En liten treningsoppgave til deg selv: Om du setter deg ned i ro og mak og virkelig kjenner etter i deg selv om du elsker henne og du må være 110% ærlig mot deg selv. Må du lete etter grunner til at du "elsker" henne så er det nok en gigantisk sjanse for at du egentlig ikke gjør det, men heller vil det så gjerne. Uansett hva du kommer fram til så tenk deg godt om! Ikke kom med slike uttalelser til henne om du ikke mener det, i alle fall ikke gjør det verre etterpå med å ta det tilbake, for det er grusomt mot henne, du sa selv at hun ble såret, det er klart at hun ble forferdelig såret, håper du slipper å oppleve noe slikt selv. Da hun hørte disse ordene fra deg svevde hun oppunder skyene, og dagen etter styrtlandet hun med et brak. Vet at det å være ærlig er selvfølgelig bra, men hvis det innebærer å såre et medmenneske mye mere enn man kan forestille seg så er det bedre at du bærer dine feilskjær inne i deg selv og tar den byrden selv, istedet for å legge det over på noen andre for at du selvrettferdig skal få det så mye bedre med deg selv. Skulle du nå komme fram til at du ikke elsker henne og sett i lys av de siste hendelser så ville jeg vurdert sterkt å ikke seigpine henne, og avsluttet det hele på en så ordentlig måte man bare kan avslutte et forhold(noe om ikke er enkelt) Hva du nå kommer fram til så håper jeg at dette kan være til litt hjelp, og jeg mener ikke å formane og kritisere deg for det ser jeg at du har fått fra før, mitt forsøk var å sette tingene lit i perspektiv, slik at det blir lettere å få ting på plass. Så du selv får komme fram til det riktige å gjøre for det er ingen andre som kan bestemme det for deg. Lykke til videre! -aara Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 Kjæresten min sa ganske tidlig at han elsket meg, men jeg følte ikke det samme og klarte dermed heller ikke å si det. Jeg sa også det til han at, at jeg klarer ikke å si at jeg elsker noen uten at jeg virkelig mener det. Det respekterte han så klart. Jeg syntes ikke det var lett og tenkte at det kanskje var noe "feil" med meg, siden han er drømmemannen. Men følelsene kom etter hvert og da var det heldigvis ikke vanskelig å si de ordene til han. Så bare vent med å si det, til du virkelig mener det. Det finnes ikke noe galt i det. Er alt for mange som "misbruker" ordene å elske noen... Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 hun trenger bare en bekreftelse på at hun er i et seriøst forhold som går noe sted. snakk om ta en ferie sammen etterhvert burde holde =) Må si meg enig i at trådstarter bør prøve å gi henne en slags bekreftelse på at det er seriøst, ja. La oss si at det kan gå 5-6 mnd før han føler at han elsker henne.. Det må jo tære utrolig på henne å gå rundt å vite at hun har mye sterkere følelser enn han.. Lenke til kommentar
marlboro! Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 Den damen din bør være glad hun har en så ærlig type. Om du da senere en gang skulle sagt at du elsker henne (fordi du følte at det var riktig), vet hun jo at du faktisk mener det, og ikke bare er noe du slenger rundt uten å kanskje mene noe større med det. Lenke til kommentar
Gjest Forelsket Gjest Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 Takk for mange gode og forskjellige svar. Er åpenbart ikke noe fasit svar på dette, så jeg kommer til å fortsette å gjøre det jeg føler er rett. Jeg skal nok ikke la henne lide på noen måte og hun skal få vite at jeg virkelig er glad i henne. Og nå tiden kommer... ^^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå