Gå til innhold

OneCall - Faktura/ Netcom Youngtalk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

1. Hvis mobilen din er låst til NetCom, noe den muligns er, så er det en liten mulighet for at det ikke vil virke før etter 12 måneder. Men det kan godt være det vil virke med one call siden one call bruker netcom sitt nett. Men hvis du vil beholde telefonnummeret ditt må du vente til det gamle abonnementet ditt går ut før du kan bestille hos one call. Bestiller du nytt hos one call nå får du nytt nummer og du må fortsette å betale 200 i måneden til netcom helt til juni uansett.

2. Vet ikke hva du mener med erfaringer med sms og ringe-tjenesten. Den er vel ganske like det du har hos netcom, utenom at netcom tar en helt umenneskelig pris for det. Ringer du mindre enn 120 minutt i måneden og samtidig sender færre enn 90 meldinger så betaler du ingenting. Punktum. Er en fornøyd One Call kunde jeg.

Lenke til kommentar

Veldig dyrt er det jo ikke.. 80 øre per minutt er jo endel, men endel abbonementer har jo høyere allerede fra begynnelsen av. 42 øre for sms synes jeg er en grei pris.

Men med mitt forbruk hadde det egentlig lønnet seg med feks onecall aktiv (?) eller tele2 champion i og med at de koster 39 øre per minutt hele tiden.. Men Jeg får regninger oppimot 300kr /måned med Onecall faktura....

Lenke til kommentar

Det er jo det trådstarteren har da, dermed vil sparer han penger uansett. Samtidig som han sier at han er undergjennomsnitt mobilbruker, han vil nok tjene mye på å bytte.

Eneste kjipe for han er vel tapet av gratis telefon hvert år, eller var det annet hvert år?

Lenke til kommentar
* Hvis mobilen din er låst til NetCom, noe den muligns er, så er det en liten mulighet for at det ikke vil virke før etter 12 måneder.

* Men det kan godt være det vil virke med one call siden one call bruker netcom sitt nett.

* Siden trådstarter har binding, er det sikkert fordi det er kjøpt sammen med en telefon. Og bindings tiden/operatørlåsen på telefonen går da ut når abonnomentet går ut.

* Før låste de telefonen i nettverket, men nå låses de til SIM-kort, så hjelper ikke om man bruker en operatør i Netcom sitt nett på en Netcom låst telefon. Virker ikke.

Eneste kjipe for han er vel tapet av gratis telefon hvert år, eller var det annet hvert år?

Vært år.. men med de stive ringeprisene på YoungTalk kaller ikke jeg det gratis ;)

Uansett blir OneCall billigere enn YoungTalk. Dette er ment kun for folk(barn) som må ha kontroll over forbruket sitt da det stopper etter 200 kr.

Lenke til kommentar
Takk for alle svar!

Har selv sammenlignet prisene mellom Onecall faktura og Netcom youngtalk og det førstnevnte er vesentlig billigere:)

Hva er dette med gratis telefon i året?

Dersom du binder deg til YoungTalk i 12 nye månder etter bindingen din har gått ut kan du få med en telefon på kjøpet til 1,- kr. (eller mer ettersom hvem telefon du velger).

Er det ikke derfor du har binding i dag ?

Lenke til kommentar
Jeg kjøpte en SE k810i for ca. 4 mnd. siden, med Netcom Young Talk. Men på esken mobilen min står den var låst til Netcom i 12 mnd.

Jeg prøvde et Chess sim-kort i telefonen. Det virket helt fint.!

Over halvparten av Netcom telefonene vi får inn som det står at skal være låst til Netcom, er ikke det :p

Lenke til kommentar
Over halvparten av Netcom telefonene vi får inn som det står at skal være låst til Netcom, er ikke det :p

Er det ikke bare så enkelt som å sette inn et annet sim-kort i telefonen første gang man bruker den, så er sperren opphevet?

Jeg tror, og mener å ha hørt dette :hmm: -Og jeg tror det skal funke med alle operatører og alle telefoner.

Endret av Kallileo
Lenke til kommentar
One Call er veldig dyrt hvis du bruker mer en 120 ringeminutter i måneden og mer en 90 sms.

120 minutter i måneden tilsvarer ca 4 minutter om dagen

Veldig dyrt?

Greit at 80øre i seg selv er dyrt, men si man ringer 240minutter imåneden har man fortsatt bare betalt 40 øre per minutt med. SMS er også 42 øre, som ikke akkurat er mye mer enn konkurrentene.

Er det ikke bare så enkelt som å sette inn et annet sim-kort i telefonen første gang man bruker den, så er sperren opphevet?

Jeg tror, og mener å ha hørt dette hmm.gif -Og jeg tror det skal funke med alle operatører og alle telefoner.

Nei du må kontakte netcom for å få opplåsingskode

Endret av rulleguru
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
One Call er veldig dyrt hvis du bruker mer en 120 ringeminutter i måneden og mer en 90 sms.

Veldig dyrt?

Greit at 80øre i seg selv er dyrt, men si man ringer 240minutter imåneden har man fortsatt bare betalt 40 øre per minutt med. SMS er også 42 øre, som ikke akkurat er mye mer enn konkurrentene.

Du har jo ikke bare betalt 40 øre i minuttet fordi da hadde jo hele konseptet til One Call gått bort... Men for å følge din strategi. Jo mer du ringer opptil 400 minutter i måneden. Jo dyrere blir det ;)

Lenke til kommentar

Veldig dyrt?

Du har jo ikke bare betalt 40 øre i minuttet fordi da hadde jo hele konseptet til One Call gått bort... Men for å følge din strategi. Jo mer du ringer opptil 400 minutter i måneden. Jo dyrere blir det ;)

Merkelig at du jobber for Ucan2, siden du kommer med slike kommentarer! :p

Du betaler jo i 40øre i min hvis du ringer akkurat 240min på en måned. Hvis du tenker på mobilbruken og fakturaen!

Konseptet til One call er at du får gratis ringeminutter og gratis sms uten noe avgifter eller skjulte gebyrer. Selv om du bruker opp de gratis ringeminuttene så er det ikke så dyrt. Du må ringe meget mye for å finne noe annet abo som er rimeligere enn Onecall faktura.

One call faktura er abo for de som bruker mobil til kun ringing og sms, som ikke er avhengig av tjenester osv..

Endret av Adda
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...